• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • anaconda
    elinville skrev 2015-06-23 22:51:40 följande:
    Härlig bild!! smile1.gif Fick du reda på ngt resultat?
    Ja vi fick bra resultat 1:20000 och en väldigt väldigt livlig bebis! Underbart att se den lilla plutten
  • anaconda
    flipback skrev 2015-06-24 19:32:40 följande:

Åh vad härligt att få se ditt lilla livet! Önskar att tiden går fort så man kan få se det också. Varför är man så nojig och tror det är nåt fel trots att allt egentligen talar för att det ska vara bra?

Ni som också har barn innan, är ni lika oroliga och nervösa denna gång eller är ni lugnare?

Tack, de va underbart att vara där och se bebis oxå! Just nu är jag i sk spökveckor och känner inte speciellt mycket av grav nu (12+6) tror de är därför man blir lite orolig.

Med första va jag inte orolig av mig så är nog mer nervös av mig nu med nr 2.
  • Eleonor01
    anaconda skrev 2015-06-23 21:52:11 följande:

Kub test idag, allt såg fint ut, livlig bebis phpi0lBJb65610.jpg

Vilken härlig bild!! Jag är också bara nervös för att den inte ska leva. Inte så mycket över resultatet. Glömmer bort emellanåt att Jah är gravid. Inga symtom alls men hade samma m första. När jag va gravid m första tänkte Jah på den i magen varje sekund :) äter en del mediciner ju så det är nog det jag främst är rädd för. Tack för att du delar med dig
  • Eleonor01

Hade första rörelsen m första i v13 å kände sedan den varje dag from v15. Önskar att det blir samma m denna så jag får något som bekräftar att det lever där inne:)

• Bfmalla

Hur går det för alla? Hur mår ni? 

Själv så mår jag väldigt bra, kan i vissa lägen bli lite yr och svimfärdig men annars märker jag knappt att jag är gravid. 
    Ska göra mitt Kub test på fredag, är lite små nervös. 
    Bor i ett landsting där alla blivande mödrar får möjlighet att göra kub-test så lika bra att passa på! :) 

• flipback
    Bfmalla skrev 2015-06-30 10:04:39 följande:

Hur går det för alla? Hur mår ni? 

Själv så mår jag väldigt bra, kan i vissa lägen bli lite yr och svimfärdig men annars märker jag knappt att jag är gravid. 

Ska göra mitt Kub test på fredag, är lite små nervös. 

Bor i ett landsting där alla blivande mödrar får möjlighet att göra kub-test så lika bra att passa på! :) 

Här mås det illa fortfarande men är inte lika illa som det varit de senaste 6 veckorna iallafall så jag hoppas det börjar avta! Har snart gått 12 fulla veckor :) Och på fredag ska vi också på kub, är också nervös men mest just för ifall det inte skulle slå nåt litet hjärta därinne. Men försöker tänka positivt fast svårt innan man vet att den är okej liksom!

Har ni gjort nåt vul eller så innan och sett att det finns nåt liv?

Med dottern fick jag ett vul i vecka 9 och fick se hjärtat slå så fint och då kändes det som man ändå sett en gång och visste att det fanns liv när man gick på kubultrat. Men denna gång blir kubultrat liksom själva domen känns det som. Nojjig är man!
  • mjj84

Hej, hoppar in sent då jag vart hemlig med graviditeten tills nu. Är i v. 13 (12+5). Har ett barn sedan innan (son, 6år) och ett i himlen efter ett mycket omtumlande svar vid KUB. (Vi har valt att inte göra KUB denna gång).

VUL i v.8, där allt såg bra ut just då. BF 6/1-16 och bor i Norrort, stockholm.

Är nu orolig över mitt riktade UL den 7/8

• pheew

Jag når helt okej. Har gått 11 fulla veckor på fredag. Illamående o trött men det kommer och går och är inte så farligt. Jag mår mycket bättre den här graviditeten hittills :) jag ammar fortfarande ca 1 gång per dygn o det börjar bli riktigt obehagligt. Jag gör det bara i nödfall och hoppas jag kan sluta snart. Bröstvårtorna är ömma och mjölken är i princio slut.Längtar verkligen tills mjölken rinner till och det blir en njutning att amma igen! :)

Är också nervös inför ul om 2 veckor. Även om mn mår illa så är det svårt att föreställa sig att det växer en liten människa där inne!

• Lovisa82

33 år, bor i göteborg, väntar mitt tredje barn. Har bf 6 jan 2016. Imorgon är mitt kub-test, lite nervöst....

• Eleonor01

Jag är super nervös för jag äter en del kortison å antihistaminer. Undrar vad mitt kub säger den 13/7. Eftersom man inte fått bekräftat innan att det verkligen finns något liksom. Ja ja allt händer väl av en anledning får man intala sig. Kram på er alla

Svar på tråden BF januari 2016