Hoppar in här jag också!
Jag och min sambo är 28 år och väntar vårt första barn som är beräknat till den 16 januari 2016. Jätteglada och förväntansfulla såklart
Har mått jättebra i graviditeten såhär långt och inte känt av något illamående, känt mig som i princip normalt. Det lilla jag känt är att bröstvårtorna ömmat lite lite och att det "dragit lite" i ljumskarna.
Däremot har jag haft några små blödningar... Den första kom någon vecka innan jag plussade så antar att det var en s k nidblödning. Nästa kom i vecka 8, en väldigt sparsam blödning som gick över i väldigt sparsamma bruna flytningar i princip på en gång och sedan försvann. Fick då göra vul i v 8 och 9 och man såg att hjärtat slog och att den lilla växer som den ska (puh!). Gynekologen sa att jag inte behöver oroa mig om jag får en liten blödning igen så länge jag inte har ont, att detta är väldigt vanligt. I onsdags fick jag en liknande blödning igen alltså i vecka 10, dock ingen smärta och lika sparsam denna gång.. Försöker lyda hennes råd att inte oroa mig men det är ju väldigt svårt när allt man önskar är att den lilla plutten ska må bra
Någon som känner igen sig?