• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • Bfmalla

Hej Alla! 

Hur går det för er allihop? 

Idag har jag varit på mitt RUL och allt såg jättebra ut med bebisen. Var lite orolig innan pga att jag inte känt jätte tydliga sparkar eller så , dels är det mitt första barn men sedan förklarade också barnmorskan att min moderkaka låg i framvägg så det förklarade ju saken. 

Vi kollade inte kön! Är det några här som har gjort det eller har tänkt att göra det när det är dags? 

Har ni börjat fundera på några namn?  Glad

• AnneliR

Var på rul idag och allt såg jättebra ut! Känner mig otroligt lättad :) bm var inte helt hundra men det lutar åt att det blir en liten tjej i januari..

• Eleonor01

Jag visste när jag bar min pojke att det var en pojke å han hade sitt namn färdigt redan innan han föddes. Vi försökte ta reda på kön men han ville inte visa på rul men ut kom en pojke. Senna gången vet jag att jag bär en flicka å hon ska heta Lily. Får se på rul 2 sept om hon vill visa sig :) är nervös gör rul. På kub testet såg allt bra ut men Jah känner inte lika mycket som förra gången. Hoppas det beror på vart placentan ligger. Äter nämligen en del mediciner under bevakning givetvis men allt kan hända.....

• anaconda
    Bfmalla skrev 2015-08-20 14:07:12 följande:

Hej Alla! 

Hur går det för er allihop? 

Idag har jag varit på mitt RUL och allt såg jättebra ut med bebisen. Var lite orolig innan pga att jag inte känt jätte tydliga sparkar eller så , dels är det mitt första barn men sedan förklarade också barnmorskan att min moderkaka låg i framvägg så det förklarade ju saken. 

Vi kollade inte kön! Är det några här som har gjort det eller har tänkt att göra det när det är dags? 

Har ni börjat fundera på några namn?  Glad

Va inte orolig över sparkarna med min första kände jag inte sparkar förens v23-24 (hade oxå moderkakan i framvägg) men efter de va de full fart hela tiden, ska typ känna rörelser varje dag fr v26 innan de behöver man inte känna varje dag.

Vi har gjort rul redan oxå och vi väntar en liten Alice 11/1-16
  • Bfmalla

Anaconda: Jaha vad skönt att höra då är det ju absolut ingen fara ännu. :) vad mysigt med en liten Alice <3

Om vår blir en flicka så ska hon heta Nowa.

Men Jag har en känsla av att det kommer bli en kille, alltid när jag pratar om barnet så säger jag han.. Dock har vi inte kommit på några riktigt bra pojknamn ännu. Men det kommer väl så småningom, har ni något förslag så hojta gärna till :)

• elinville

Grattis till alla som varit på RUL och att allt varit bra! Längtar till vårt som är nästa torsd så spännande men samtidigt nervöst, om det skulle vara något som inte är helt bra! KUB såg bra ut och jag känner fosterrörelser flera gånger varje dag och magen har växt massvis (!! Tredje barnet så magen vet vad som ska ske ) så allt borde vara som det ska

Vi tog inte reda på kön första gången, men andra gången. Denna gången ska vi försöka låta bli, det blir mer spännande så och många roliga diskussioner med barnen som är stora nu. Stor skillnad på att vänta syskon där storasyskon var 2 år och nu när de stora är 5,5 och 8! Mer än dubbelt så roligt!

Bjuder på en bild från igår, än så länge ser jag fötterna... v 18+3

• Charlie Mo

Vi var på ultraljud i onsdags och det såg bra ut. Vet nu vad vi väntar och det känns oväntat men väldigt roligt. Kommer nog ta ett tag för mig att helt ställa in mig på det. Är nu i 20:e veckan och det känns gott.

• mhpo

Hej alla och grattis till era rul. Vi ska gå på fredag så nu är det pirrigt.

En fråga till er andra mammor. Jag har en dotter på två år som föddes 10 dagar före BF och denna gång är jag beräknade till den 22 januari -16. För mig har det varit självklart att min då 2 1/2 åriga dotter ska vara med mormor och morfar. Dessa kommer dock boka resa utomlands över nyår och kommer hem först runt 7 januari. Eftersom dottern föddes tidigare än BF gör detta mig nervös, besviken och ledsen. Vi har ingen annan släkt att vända oss till men däremot en del vänner. Det är dock omöjligt att säga vem som kommer att kunna passa dottern i förväg utan ngt vi får lösa när förlossningen startar. Det gör mig så sjukt ledsen att de inte kan stanna hemma bara denna gång för min skull. Kan tillägga att de reser cirka 4 ggr per år. Inte har passat sitt enda barnbarn i mer än två timmar en kväll och nu inte verkar bry sig att jag känner mig sårbar och utsatt. Jag blir så ledsen att jag inte vill att de ska passa dottern alls. Kommer barnet på BF den 22 så funderar vi ändå på att be någon annan efter att de ändå visat att de inte bryr sig. Vad tycker ni? Överdriver jag? Eller är de självupptagna och ego? Kan också berätta att min mamma är besatt av att tanken på att vi ska få en dotter till och säger nu inför rul att vi inte behöver berätta om det blir en pojke. Gråter hysteriskt över hela situationen och vet inte hur jag ska konfrontera dem på ett moget sätt. Vad gör man?

• Eleonor01
    mhpo skrev 2015-08-25 02:08:25 följande:

Hej alla och grattis till era rul. Vi ska gå på fredag så nu är det pirrigt.

En fråga till er andra mammor. Jag har en dotter på två år som föddes 10 dagar före BF och denna gång är jag beräknade till den 22 januari -16. För mig har det varit självklart att min då 2 1/2 åriga dotter ska vara med mormor och morfar. Dessa kommer dock boka resa utomlands över nyår och kommer hem först runt 7 januari. Eftersom dottern föddes tidigare än BF gör detta mig nervös, besviken och ledsen. Vi har ingen annan släkt att vända oss till men däremot en del vänner. Det är dock omöjligt att säga vem som kommer att kunna passa dottern i förväg utan ngt vi får lösa när förlossningen startar. Det gör mig så sjukt ledsen att de inte kan stanna hemma bara denna gång för min skull. Kan tillägga att de reser cirka 4 ggr per år. Inte har passat sitt enda barnbarn i mer än två timmar en kväll och nu inte verkar bry sig att jag känner mig sårbar och utsatt. Jag blir så ledsen att jag inte vill att de ska passa dottern alls. Kommer barnet på BF den 22 så funderar vi ändå på att be någon annan efter att de ändå visat att de inte bryr sig. Vad tycker ni? Överdriver jag? Eller är de självupptagna och ego? Kan också berätta att min mamma är besatt av att tanken på att vi ska få en dotter till och säger nu inför rul att vi inte behöver berätta om det blir en pojke. Gråter hysteriskt över hela situationen och vet inte hur jag ska konfrontera dem på ett moget sätt. Vad gör man?

Det känns som att det är deras sätt att säga att de inte vill. De är morföräldrar å det måste man respektera. Att de inte vill är deras val å inget du ska bli sur över tycker Jah. Det är ni som ska få barm å inte de. Om de sen endast har passat henne i 2 timmar så hade jag ändå inte lämnat henne till dem. Förberedd en god vän istället å be även denne lära känna et dotter redan nu så ni vet att hon har det bra. Jag har nästan samma sits här å har valt att be en god vän. Inga problem med det tycker jag iaf. Ni har god tid att lösa det :)
  • mhpo

Ja det måste väl vara så att de inte vill.
    Kan förtydliga att vi träffas en dag i veckan i några timmar men att de aldrig varit ensamma med henne i mer än två timmar. Som du säger får vi förbereda vänner istället och lösa situationen, jag är ju medveten om att det löser sig på något sätt. Men sen kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är konstigt och bli ledsen över att de inte kan finnas där för mig enda gången i mitt vuxna liv som jag uttryckligen ber dem. Men visst det är ett fritt val om man vill finnas till för vuxna barn och barnbarn. Men vad ska jag med dem till då? Varför ska jag finnas där för dem? Passa hund och hus på semestrar men aldrig få igen något?

Svar på tråden BF januari 2016