• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • ElliK

Vad kul :)

Vi trodde vi skulle plussa på senast tredje försöket men så blev det inte.

Förra grav kände jag symptom över en vecka innan BIM. Denna gången ingenting, och känner fortfarande knappt nånting nu i vecka sex. Lite foglossning är väl det ända, och det hade jag kunnat ha ändå.

Diche79 skrev 2015-05-15 20:20:47 följande:

Hej,

har oxå precis plussat, Bf runt 19januari.

Har en son som blev 1,5år i april :)

Blev gravid på första försöket nu, är fortfarande lite chockad!!

Går o trycker på brösten i smyg för att känna så de verkligen är ömma... Med sonen hade jag illamående redan innan bim, nu känner jag bara lite lätt under dagen.

Hur mår du?

• Förstaförsökaren26

Är det någon som har mycket växtvärk?! Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången! Blev snittad vid förra förlossningen så tänker att det kanske är pga de som gör att det känns mer nu? Nägon mer som har snittats å sen blivit gravid igen?

• Ljh87
    AnneliR skrev 2015-05-19 17:24:31 följande:
    Jag har också känt mig frusen sen plus, är lite smått frusen annars också men det har blivit värre nu. Jag känner av illamående ibland, ömma bröst (främst på em/kvällen) halsbränna och molvärk. Mår överlag ganska bra :) vilken vecka är du i?
    Skönt att må så pass bra ändå! Så känner jag med, jag har lite olika symptom men absolut inget som är jättejobbigt. Jag är nu i vecka 6 (5+3 imorgon), du då? :)
  • Alex92
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-19 08:43:08 följande:

Jag bor ute i Hässelby,var bor du? :)

Jag tycker magen är hur stor som helst redan,för den är så svullen! Upplever du det med? Tänkte att det kanske lätt blir så när man fått barn innan! :)

Oh, vad nära! Jag bor i Vällingby. Vilken vecka är du i? :)
  • AnneliR
    Ljh87 skrev 2015-05-19 20:21:37 följande:

Skönt att må så pass bra ändå! Så känner jag med, jag har lite olika symptom men absolut inget som är jättejobbigt. Jag är nu i vecka 6 (5+3 imorgon), du då? :)

Jag är i vecka 5 (4+3) så väldigt tidigt :) har bokat in vul till vecka 8 för att kolla så allt ser bra ut, längtar dit! :)
  • elinville
    AnneliR skrev 2015-05-19 17:24:31 följande:
    Jag har också känt mig frusen sen plus, är lite smått frusen annars också men det har blivit värre nu. Jag känner av illamående ibland, ömma bröst (främst på em/kvällen) halsbränna och molvärk. Mår överlag ganska bra :) vilken vecka är du i?
    Mår som du! Framförallt svullen mage och halsbränna. Har mer ont i vanliga magen än livmoder regionen. Känns som om jag vore förstoppad och full av gas, varvat med en maginfluensa. Dvs svullen, ont i magen och illamående som sköljer över mig närsom under hela dagen. Inga kräkningar dock, tack o lov!

Har en tjej och en kille sedan och hade inga särskilda symtom men någon av dom... Frågan är nu, beror alla dessa symtom på min ålder (35) eller på att det är tredje graviditeten? Haha
  • Diche79

Jag är oxå mer frusen nu, tar på mig raggsockor och tjock kofta när jag kommer hem från jobbet.  Vetekudden används flitigt oxå :)

ElliK skrev 2015-05-19 19:03:02 följande:

Vad kul :)

Vi trodde vi skulle plussa på senast tredje försöket men så blev det inte.

Förra grav kände jag symptom över en vecka innan BIM. Denna gången ingenting, och känner fortfarande knappt nånting nu i vecka sex. Lite foglossning är väl det ända, och det hade jag kunnat ha ändå.

Jag fck ungefär samma symptom nu som sist, men inget illamående.
    Känns som jag mår lite för bra nu nästan. Ömma bröst, molvärk och illamående bara vissa em. Konstant törstig oxå.
    Sist hade jag samma, men även ett hemskt illamående!

Var på hälsosamtal hos BM igår, inskrivning blir 4/6. KUB bokat
    13/7.  Känns konstigt att göra allt igen...!
  • Gravidigen1985
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-05-19 19:48:41 följande:

Är det någon som har mycket växtvärk?! Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången! Blev snittad vid förra förlossningen så tänker att det kanske är pga de som gör att det känns mer nu? Nägon mer som har snittats å sen blivit gravid igen?

Jag har ganska mycket växtvärk, ligamentsmärtor. BÖrjade redan runt BIM, var även samma min förra graviditet, men då väntade jag tviloingar. Nu har jag dock fått bekräftat att de bara är 1 bebis =)
  • Gravidigen1985
    Diche79 skrev 2015-05-20 07:02:09 följande:

Jag är oxå mer frusen nu, tar på mig raggsockor och tjock kofta när jag kommer hem från jobbet.  Vetekudden används flitigt oxå :)

Jag fck ungefär samma symptom nu som sist, men inget illamående.
    Känns som jag mår lite för bra nu nästan. Ömma bröst, molvärk och illamående bara vissa em. Konstant törstig oxå.
    Sist hade jag samma, men även ett hemskt illamående!

Var på hälsosamtal hos BM igår, inskrivning blir 4/6. KUB bokat
    13/7.  Känns konstigt att göra allt igen...!
    Törstig, trött och kissnödig är det jag har so far ;)
  • Gravidigen1985
    Alex92 skrev 2015-05-19 20:28:03 följande:
    Oh, vad nära! Jag bor i Vällingby. Vilken vecka är du i? :)
    Nej va kul!! Jag var på vul idag, är i vecka 6 =) Fostret mättes till 4 veckor, ca 5 mm "stor". Var på vul i vällingby läkarhus, han är såå bra som jobbar där! Man får alltid tid, frågade inte ens mig varför jag ville boka en tid utan kolla bara för jag ville se krabaten =P

Hur gammal/ung är du? =) Jag är 29, blir 30 i december
    (Eller du kanske är född 92 som det står? hehe)
Svar på tråden BF januari 2016