• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • Gravidigen1985
    Ljh87 skrev 2015-05-19 16:35:43 följande:

Måste kolla med er, är det vanligt att man känner sig frusen i början av en graviditet? Känner mig lite småkall hela dagen! Andra symptom hittills är lite illamående från och till under dagen, växtvärk i livmodern, toabesök ofta och svullen mage mot slutet av dagen. Jag får flytta ut skärpet två hack jämfört med morgonen! Och så de superkänsliga brösten.. Hur mår ni andra?

Jo det känner jag igen! Just nu mår jag bra men min förra grav kände jag mig som jag hade influensa i ca 10 veckor, men då var det tvillingar och kroppen påverkades mycket mer.. Men det kanske kommer! =)

Själv mår jag "för bra" nu. Trött, kissnödig, törstig och växtvärk, men inget illamående ännu!
  • Gravidigen1985
    mhpo skrev 2015-05-19 16:56:37 följande:

Hejsan, hoppar in här med er :)
    Plussade igår med BF runt 25 januari. Tidigt så vi får väl hoppas att lilla livet vill stanna kvar där inne. Har en dotter sedan juni 2013 bor i Stockholm. Ni andra som redan har barn, hur tätt i mellan blir det för er?

Mina symtom hittills är kissnödiget, lite trött och lite flåsig när jag går i trappor. Men det lör väl bli mer vad det lider.

Grattis till oss alla :)

Jag bor också i Stockholm =)
  • Gravidigen1985

Jag hoppade in i facebook gruppen, Camilla heter jag! =)

Men kan vänner på fejjan se att man är med i den gruppen? Tänkte att jag kanske chockar nära och kära nu... ;) hehe

• Diche79
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-20 12:26:00 följande:
    Törstig, trött och kissnödig är det jag har so far ;)

Åh vad skönt att fler är törstiga.
    När jag vaknar på morgonen så är jag jättetörstig, dricker nästan en liter i bilen på vägen till jobbet!! Om jag inte dricker mkt vatten så får jag jättehög puls och blir
    alldeles svag och darrig i kroppen..

Tog ett nytt CB digital imorse, och nu hade det ökat till "3+". Så då ökar iaf hormonerna vilket känns bra.
    Dock är lillkillen hemma sjuk så den här veckan har jag nästan glömt bort att jag är gravid!
    Undrar om det kommer vara så ända tills man börjar känna sparkar i magen?

• ElliK

Min föra grav mådd jag illa tidigt, varje dag. Denna gången känner jag ingenting i princip. Kan bli lite "off" eller hur jag ska säga, men det är allt. Känns så konstigt för man glömmer faktiskt bort att ett är en bebis magen. Det spänner lite i livmodern ibland, och är lite svullen. Känns för bra för att va sant att jag mår så pass bra.

Ska ringa mvc och skriva in mig idag. Är nu i vecka 5+6. :)

• SaraGw

Hej!

Väntar första barnet..känns helt overkligt, vi har försökt i nästan 1 år !

Är idag i vecka 8 (7+1)

Trött och orkeslös..illamående periodvis under dagarna..Vissa dagar bättre andra sämre.

Svensk medborgare..men bor o jobbar i Norge. Har tänkt att föda i Norge för att det blir bekvämast så. Men känner en oro hur det kommer gå. Ringde vårdcentralen och bad om att få en fast läkare.Men eftersom jag inte har norskt personnummer så blev det "lite svårt"....

Kom igen jag har betalt norsk skatt i nästan 3 år!

• Ljh87

Fy tusan vad trött jag är! Orkade inte se Eurovision igår utan gick och la mig halv nio. Sov till halv sju på morgonen men nu på eftermiddagen känns det som att jag inte har sovit på ett år... Det verkar vara normalt i alla fall Det är så mycket funderingar nu eftersom det är första graviditeten. Till exempel förväntade jag mig ett mycket värre illamående och att kräkas på morgnarna, men det har inte kommit. Jag kanske borde vara tacksam för det, men en oro finns där ändå! Fick lite småblödningar igår (väldigt sparsamt) och idag kom det lite igen. Enligt Bm är det helt okej. Jag vill bara veta att lilla barnet mår bra. Hönsmamma redan, haha!

• boniish
    Ljh87 skrev 2015-05-22 16:16:00 följande:

Fy tusan vad trött jag är! Orkade inte se Eurovision igår utan gick och la mig halv nio. Sov till halv sju på morgonen men nu på eftermiddagen känns det som att jag inte har sovit på ett år... Det verkar vara normalt i alla fall smile1.gif Det är så mycket funderingar nu eftersom det är första graviditeten. Till exempel förväntade jag mig ett mycket värre illamående och att kräkas på morgnarna, men det har inte kommit. Jag kanske borde vara tacksam för det, men en oro finns där ändå! Fick lite småblödningar igår (väldigt sparsamt) och idag kom det lite igen. Enligt Bm är det helt okej. Jag vill bara veta att lilla barnet mår bra. Hönsmamma redan, haha!

Ja förstår dig hade oxå en liten blödning men sen slutade det. Var oxå jätte orolig. Säkert ingen fara. Hur långt är du? Ja har bara ömma bröst , kissar oftare än annars.molvärk och nu börjar tröttheten komma fram lite tror ja. Men extremt orolig o känna inte ens som ja är de ibland :( blir tokig vill BA på kontroll.
Svar på tråden BF januari 2016