• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • 3egna1bonus

Väntar min 4 min sambos 2 med bf 11 januari.

Mår fruktansvärt illa på eftermiddagarna. Har de tidigare graviditerna när jag väntade flickorna svår hyperimesis & var inlagd på sjukhus.

Någon med fler barn som känt skillnad när de väntat flicka eller pojke?

• emy84
    Solrosblommans skrev 2015-05-25 12:37:59 följande:

En till här :) Enligt graviditetskalendern har jag BF 21 januari men kommer nog få tidigare då mina 3 barn sen tidigare alla har kommit tidigt minst en månad.
    Den här graviditeten var allt annat än planerad och från början fanns inga andra alternativ än abort men nu har vi hunnit smälta nyheten och ser verkligen fram emot att få en sladddis. Min yngsta kommer vara 9 år när lillen i magen kommer :)

Vi var i samma situation att abort var enda alternativet i början. Jag och min kille har bara varit tillsammans 8 månader och bor inte ihop, han har ett barn sen tidigare och jag har två så situationen har varit svår att ta in. Kan tillägga att vi använde både kondom (som dock gled av) och tog dagen-efter-piller och ändå lyckades bebis finnas till
  • Solrosblommans
    emy84 skrev 2015-05-26 07:28:49 följande:

Vi var i samma situation att abort var enda alternativet i början. Jag och min kille har bara varit tillsammans 8 månader och bor inte ihop, han har ett barn sen tidigare och jag har två så situationen har varit svår att ta in. Kan tillägga att vi använde både kondom (som dock gled av) och tog dagen-efter-piller och ändå lyckades bebis finnas till

Vi har precis flyttat ihop så detta är också väldigt färskt :) Jag trodde inte jag kunde bli gravid pga olika omständigheter så vi körde med avbrutet.. så hur ser det ut för er nu? Hur långt gånget?
  • Diche79

Hej tjejer,
    grattis till er som nyligen plussat!

Här har illamåendet från helvetet kommit på besök, går omkring konstant
    med kräkkänslor..  Lätt att försöka att inte visa nåt på jobbet!
    Har ingen aning om vilken vecka jag är i, tror på 5+6 idag.
    Sist fick jag illamående på BIM -2, så det är ju en solklar förbättring denna gången..
    Men ångrar sååå mitt uttalande förra veckan om att "lite illamående vore skönt, så man åtminstone känner att man är gravid...".

För övrigt är det ömma bröst, väldigt törstig och trött som känns av hela tiden.
    Lillkillen hemma tar all uppmärksamhet tillsammans med jobbet, så det känns
    som veckorna går otroligt fort!

• emy84
    Solrosblommans skrev 2015-05-26 07:35:40 följande:
    Vi har precis flyttat ihop så detta är också väldigt färskt :) Jag trodde inte jag kunde bli gravid pga olika omständigheter så vi körde med avbrutet.. så hur ser det ut för er nu? Hur långt gånget?
    Vi är i vecka 7+2 idag, ska försöka flytta ihop under sommaren. Båda äger varsitt hus så gäller att få ett av dem sålt.
  • mallanbrallan3

Hej och grattis till era plus!

Plussade idag efter 11 månaders försök.

Denna månad försökte vi inte alls.. Haha.

Har bf 26 januari, och är i vecka 4+6 ca.

Är 23år och har en dotter på 1,5år :)

Känner inga symtom alls, absolut ingenting.. Så känns nästa som graviditetstestet bara skojar ;)

• Rebel80
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-24 22:02:04 följande:

Grattis! Jag väntar också min fyra :) vilken ålder är de på dina barn idag? Mina är 5, 6 och 7 år :)

Mina barn är stora.... 16, 11 och 8. Så det blir en sladdis ;)

Men min bonus är 3år :)
  • Rebel80
    New mum skrev 2015-05-24 23:23:00 följande:

Hänger på här. Plussade förra söndagen???? är nu i vecka 5+1. Fick missfall i december så vill inte hoppas för mycket men är otroligt glad. Har försökt skaffa syskon sen 1,5år.

Har två barn sedan innan 7&6 år. ????

Grattis! Håller tummarna för att allt ska gå vägen!
  • Solrosblommans

Vad kul att så många fler har äldre barn :) Mina sen tidigare är 15, 11 och 8 så denna blir en sladdis även om sambon har sen tidigare på 3 och 4 år :) Är det bara jag som har lite ångest att börja om igen nu när man äntligen börjat kunna känna sig mindre låst?

• LillaMy90

Positivt graviditetstest i söndags, idag v. 5+0. BF någon gång i slutet av januari. Andra månaden jag använt ägglossningstest och den här gången lyckades det. Första barnet. Känns otroligt, är mycket glad men samtidigt så nervös och nojjig/orolig över allt som kan gå fel. Sååå länge ännu tills det blir dags för ultraljud (v. 12 ungefär? Isåfall i mitten/slutet av juli). Vill ju veta att allt är okej.

Svar på tråden BF januari 2016