• ElliK

BF januari 2016

Äntligen plussade jag i söndags. Är bara i vecka fem och har bf 16 januari 2016. Alla ni andra som har bf i januari, låt oss följas åt under resan. :)

Själv har jag ett barn sen innan, en son, som blir 1,5 år i juni. Har försökt med syskon sen i december.

• Svar på tråden BF januari 2016
  • ElliK

Jag bor i Skåne. Ringde gynakuten igår men hade jag åkt in där hade jag fått vänta minst sex timmar och sen kanske blivit hemskickad. Dom hade haft kaos i lördags. Så har väntat till idag och ska ringa nu när dom öppnar och få tid till i em när dom har ul tider uppe på mvc.

Alex92 skrev 2015-05-31 20:25:21 följande:

Vilket län bor du i? Jag bor i Stockholm och fick tidigt ul förra veckan i slutet på vecka 7. Är i vecka 8 nu. För min del såg man bra på vanligt ultraljud, men de gör även vul om det behövs. Ultraljudsbarnmorskorna var det jag var hos. Så bor du här i kring så kan det ju vara värt att gå dit!

• Femma88
    meejen skrev 2015-05-30 10:43:57 följande:

Gravid med en liten som ev är beräknad till 24 januari. Första barnet och är 26 år.

Bor för närvarande i Gbg.

Hej!

Jag är också 26, bor i Gbg och första barnet är beräknat till 5/1.. Ska på tidigt ultraljud på torsdag och börjar bli nervös för att jag bara inbillat mig alltihop, haha! Kommer gå hos barnmorskegruppen, var ska du gå?
  • Diche79
    ElliK skrev 2015-06-01 07:27:52 följande:

Jag bor i Skåne. Ringde gynakuten igår men hade jag åkt in där hade jag fått vänta minst sex timmar och sen kanske blivit hemskickad. Dom hade haft kaos i lördags. Så har väntat till idag och ska ringa nu när dom öppnar och få tid till i em när dom har ul tider uppe på mvc.

Hej,
    det behöver inte vara missfall!
    Jag blödde 2 gånger när jag var gravid med min son, först i v 7 och sen i v 9.
    Var iväg på UL bägge gånger och båda gånger visade det att fostret
    mådde toppen! Andra gången var det massor med blod, vaknade tidigt på morgonen av att jag var kissnödig och när jag satte mig på toa så var mina vita trosor helt nerblodade, plus det hade kommit i sängen!
    Blödde sen hela dagen, men fostret mådde bra!

Man har väldigt känsliga slemhinnor i början, så sex eller om man "tagit i" vid toalettbesök kan medföra blödnigar.

Jag har ringt till kvinnokliniken på sjukhuset och fått tid direkt!
  • ElliK

Hoppas på att det inte är nåt men väntar på dåliga svar. Vi har inte haft sex så det har inte påverkat. Inga riktlinjer att gå efter för allt kan betyda vad som helst ju. ???? sitter på gynakuten nu då dom inte hade tid på vanliga ul förens på fredag.

Diche79 skrev 2015-06-01 08:41:03 följande:

Hej,

det behöver inte vara missfall!

Jag blödde 2 gånger när jag var gravid med min son, först i v 7 och sen i v 9.

Var iväg på UL bägge gånger och båda gånger visade det att fostret

mådde toppen! Andra gången var det massor med blod, vaknade tidigt på morgonen av att jag var kissnödig och när jag satte mig på toa så var mina vita trosor helt nerblodade, plus det hade kommit i sängen!

Blödde sen hela dagen, men fostret mådde bra!

Man har väldigt känsliga slemhinnor i början, så sex eller om man "tagit i" vid toalettbesök kan medföra blödnigar.

Jag har ringt till kvinnokliniken på sjukhuset och fått tid direkt!

• Diche79
    ElliK skrev 2015-06-01 11:10:00 följande:

Hoppas på att det inte är nåt men väntar på dåliga svar. Vi har inte haft sex så det har inte påverkat. Inga riktlinjer att gå efter för allt kan betyda vad som helst ju. ???? sitter på gynakuten nu då dom inte hade tid på vanliga ul förens på fredag.

Nej, det är absolut inga riktlinjer, jag ville bara ge dig lite hopp..
    Håller tummarna att det går bra för dig/er!
  • ElliK

Förstod det, tack då mycket :)

Tyvärr är det missfall. Bekräftat via vul. Förmodligen utomhavandeskap (heter det väl..) verkade det som. Tröstat mig med att det händer av en mening. Tack för all stöttning!

Diche79 skrev 2015-06-01 11:17:02 följande:

Nej, det är absolut inga riktlinjer, jag ville bara ge dig lite hopp..

Håller tummarna att det går bra för dig/er!

• Hemlig78

Beklagar :(

ElliK skrev 2015-06-01 14:34:00 följande:

Tyvärr är det missfall. Bekräftat via vul. Förmodligen utomhavandeskap (heter det väl..) verkade det som. Tröstat mig med att det händer av en mening. Tack för all stöttning!

• ElliK

Tack!

Hemlig78 skrev 2015-06-01 18:36:16 följande:

Beklagar :(

• tystlängtan

Beklagar. Har också haft ett tidigt missfall, är fruktansvärt när all lycka slår om till sorg. Om man ska försöka se något positivt med det hela, så var det nog bra att det skedde tidigt iaf. Utomkvedshavandeskap kan vara både farligt och smärtsamt om det vill sig illa.
  • Diche79

Tråkigt, beklagar verkligen!
    Jag fick missfall innan jag blev gravid med sonen.
    Foster dog i v 7-8, men kroppen reagerade inte förrän v 12, två dagar
    före KUB.
    Var jätteledsen första veckan, men sen insåg jag att det hände av en anledning.
    Läkaren sa till mig att det var nåt fel på fostret och att det var "naturens eget sätt att ta hand om det som inte skulle kunnat överlevt".

Svar på tråden BF januari 2016