• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Sansastark

Var på vul igår, hade så jäkla ont i magen och ryggen, men det såg fint ut.. Såg inget foster men en hinnsäck och gulekroppen. :)

• En PantherTant

Jag har kvar från tidigare gånger, men de flesta är uppnötta så blir nog dags att uppdatera garderoben. Har olika märken, men de jag gillar bäst är faktiskt HM:s.

Anna_längtar_barn skrev 2015-06-04 09:58:09 följande:

Var har du köpt dina mammabyxor?

Jag tyckte att min mage såg ut som en gravidmage igår och idag mår jag illa och byxorna känns trånga.. Huu!

• Darimna
    Nattöga skrev 2015-06-04 10:11:34 följande:
    Låter rimligt... hur är det med smittor? Bör man hålla sig undan från patienter med det? Eller är det lugnt sålänge man håller basal hygien?

Det vet inte jag, jag är inte doktor

Känner några som jobbar på sjukhus bara och därför fått höra hur viktigt det är att berätta om graviditet så fort man vet om den då. 

Men skulle gissa att det är olika med olika smittor. Nog bäst att ta reda på det.

• Nattöga
    Darimna skrev 2015-06-04 10:19:04 följande:

Det vet inte jag, jag är inte doktor

Känner några som jobbar på sjukhus bara och därför fått höra hur viktigt det är att berätta om graviditet så fort man vet om den då. 

Men skulle gissa att det är olika med olika smittor. Nog bäst att ta reda på det.

Haha, okej ^^ Du lät så insatt så trodde nästan du var det ;D
    Men ja, är väl bara att ta reda på ^^

• krinkrin
    PlusNy BF-lista  Plus

21/1 - Lilly 27år (Inga) 

26/1 - MCLRBL 24år (inga)

29/1 - Sansastark 26år (3 barn) 

30/1 - Mini11 31 år (2 killar) 

2/2 - Blåblomman 37år (inga) 

2/2 - jazmine25 33år (1 tjej) 

2/2 - Fiijah89 (2 tjejer)

3/2 - Jennie 30 år, (inga)

3/2 - Eliric 34 år (1 son)

4/2 - Anonym ( hemlig...) 31år (2 tjejer)

4/2 - Bonnie4900 30år (1 tjej)

4/2 - En Panther Tant 38 (3barn) 

4/2 - Nattöga 26år (nga)

4/2 - Tokigamamman 33 år (2 barn- en tjej o en kille)

4/2 - Anonym EM 20 år (1 tjej)

5/2 - Darimna; 27år, BF (1 tjej)

5/2 - Anna_längtar_barn 34år (Inga)

6/2 - Anonym124 29år (Inga)

7/2 - MalinTherese 24år (två barn - 1 pojk o 1 flicka)

7/2 - Cylyn 35år (inga) 

9/2 - Sarah21 21år bf (inga)

10/2 - Pennie87 28år (inga) 

10/2 - krinkrin 26 år (inga)

11/2 - Desideri 25år (1 tjej)
  • Sephie

Hej allihopa!
    Jag plussade i söndags och BF blir 7 februari, första barnet så det är sjukt spännande. Den enda symptomen jag känner är att min mage är så uppblåst hela tiden.

Det ska bli kul att följas åt under den här tiden :)

• IdaSofiaa
    Nattöga skrev 2015-06-04 10:10:28 följande:
    Precis på tal om det faktiskt... Jag jobbar också inom vården där det förekommer tunga lyft... Är det bara en myt att det är farligt för bebis om man lyfter tungt under graviditeten, eller är det så på riktigt? Och som sagt... Hur dags bör man säga till chefen? 

Det jag har läst mig fram är att de med tunga lyft är så himla individuellt, visst man ska inte lyfta mer än nödvändigt. Men är man van att lyfta tungt och är stark i kroppen så har jag läst att det inte ska vara någon fara. Mellan 15-20kg står  det i de flesta forum räknas som tungt. Sen finns de ju de mödrar som bär på sina små barn samtidigt som de är gravida och de väger ju med några kilo.

Om  man tänker sig med infektionsrisker så är den basala handhygienen den bästa, vet man av att man blir förkyld lätt så ska man såklart undvika dess situationer. Väntar tills på måndag iaf, inskrivning på mvc så ser allt ok ut så får man väl berätta till cheferna. Sen till övriga personal man arbetar med så får man försöka smita undan vissa saker och låta upptagen ;) Vet att det skulle sprida sig som en jävla löpeld på avdelningen så det tänker jag inte låta ske.

• Nattöga

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

• Caylyn

Jag har redan berättat på jobbet. Kör taxi och det skvallras friskt så tänkte att det är lika bra att berätta det innan ryktena börjar gå. Plus att det ser ut som om det är dags för mamma byxor snarast. Får köra med översta knappen uppknäppt och andra knappen börjar kännas av med. 

• krinkrin
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Min kille vill absolut inte ta reda på könet :P Jag är så nyfiken, och tycker det hade varit trevligt att veta bara för att det är lättare att föreställa sig en "verklig" människa när man vet könet, men blir nog en överraskning till förlossningen ändå eftersom killen tycker det är så viktigt, haha :)
Svar på tråden BF februari 2016