• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Darimna
    lilleräkan skrev 2015-06-04 18:59:56 följande:

Förresten! Någon annan här som är vegetarian? Och har erfarenhet av vegföda under graviditeten? 

Ja, jag är vegeterian. 

Förra graviditeten fick jag sån järnbrist att min barnmorska övertalade mig att köpa ett paket köttfärst och äta Tungan ute Kräks

Men den här gången börjar jag i god tid med organiskt bundet järntilskott från Holistic
  • anynumos
    MCLRBL skrev 2015-06-05 08:53:36 följande:

Ååååh hur gick det?? Jag ska dit om en timma. Sitter på jobbet och försöker få något gjort... Går sådär :b

Det gick bra! Mycket info! BT och vikt.

Sen bokade vi in ett nytt datum då prover ska tas samt en vecka.senare hos BM för att se hur det såg ut.

Kul att ha nåt att se fram emot iafl.

Hur gick det för dig? =)
  • lilleräkan
    Darimna skrev 2015-06-05 09:39:58 följande:
    Ja, jag är vegeterian. 

Förra graviditeten fick jag sån järnbrist att min barnmorska övertalade mig att köpa ett paket köttfärst och äta Tungan ute Kräks

Men den här gången börjar jag i god tid med organiskt bundet järntilskott från Holistic
    Haha hoppsan! Gjorde du det då?

Ska fara på appo idag och köpa järn!

Igår blev vi solklara med att vi ska behålla barnet och vi räknade också ut nytt bf datum och det blev ju 4 februari och inte 10onde.
  • Vick82
    Nattöga skrev 2015-06-05 09:21:19 följande:
    Fick du pm-et med min mail? ^^
    Japp, har addat dig! Har du kommit in i gruppen? :)
  • Sansastark

Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk". Är det nån mer som har otrolig växtvärk? Gör även ont ibak i ryggen..

• Nattöga
    Vick82 skrev 2015-06-05 10:52:58 följande:
    Japp, har addat dig! Har du kommit in i gruppen? :)
    Nej... ser ingen grupp nånstans :s Är det jag som missar något? O.o
  • Nattöga
    Nattöga skrev 2015-06-05 11:37:03 följande:
    Nej... ser ingen grupp nånstans :s Är det jag som missar något? O.o
    Glöm det förresten, jag var bara blind ^^
  • jazmine25
    Sansastark skrev 2015-06-05 11:31:02 följande:

Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk". Är det nån mer som har otrolig växtvärk? Gör även ont ibak i ryggen..

Igår hade jag jätte ont av växtverk. Blev lite orolig att det var nåt missfall på g. Men det gick över efter några timmar. Skönt att höra att nån annan upplever samma sak.
  • Nattöga
    Sansastark skrev 2015-06-05 11:31:02 följande:

Ganska så alldeles nyss fick jag ett jätteont "hugg/sting" eller vad man ska kalla det... Men gick över efter kanske en halv minut bara. Normalt? Annars har jag mest molvärk... Igårkväll högg det också till lite grann och liksom stramade. Men det gick också över efter någon minut... Fler som har så? Är det normalt? Blir ju lite orolig.. Inte sett nåt blod än dock...
  • Nattöga
    lilleräkan skrev 2015-06-05 10:32:37 följande:
    Haha hoppsan! Gjorde du det då?

Ska fara på appo idag och köpa järn!

Igår blev vi solklara med att vi ska behålla barnet och vi räknade också ut nytt bf datum och det blev ju 4 februari och inte 10onde.
    Grattis till beslutet, eller vad man säger när nån bestämt sig! Kul att ni också har 4/2, det har jag med! :D
Svar på tråden BF februari 2016