• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Caylyn
    PlusNy BF-lista  Plus

21/1 - Lilly 27år (Inga) 

26/1 - MCLRBL 24år (inga)

29/1 - Sansastark 26år (3 barn) 

30/1 - Mini11 31 år (2 killar) 

2/2 - Blåblomman 37år (inga) 

2/2 - jazmine25 33år (1 tjej) 

2/2 - Fiijah89 (2 tjejer)

3/2 - Jennie 30 år, (inga)

3/2 - Eliric 34 år (1 son)

4/2 - Anonym ( hemlig...) 31år (2 tjejer)

4/2 - Bonnie4900 30år (1 tjej)

4/2 - En Panther Tant 38 (3barn) 

4/2 - Nattöga 26år (nga)

4/2 - Tokigamamman 33 år (2 barn- en tjej o en kille)

4/2 - Anonym EM 20 år (1 tjej)

5/2 - Darimna; 27år, BF (1 tjej)

5/2 - Anna_längtar_barn 34år (Inga)

6/2 - Anonym124 29år (Inga)

7/2 - MalinTherese 24år (två barn - 1 pojk o 1 flicka)

7/2 - Caylyn 35år (inga) 

9/2 - Sarah21 21år bf (inga)

10/2 - Pennie87 28år (inga) 

10/2 - krinkrin 26 år (inga)

11/2 - Desideri 25år (1 tjej)

Störde mig lite att mitt namn var felstavat hehe
  • Annam85

Hej, hoppar in här om jag får!? :)

Plussade idag, tidigt så är bara i 3+5 och bf blir 12/2 om allt går vägen.

Har två tjejer(2och3 år) sedan innan, men också ett ma ibagaget.. inte helt problemfria grav så håller bara tummarna för att detta ine ska bli värre. Fortfarande prblem efter snedbelastat kroppen pga foglossning i förra graviditeten.... hade först inte tänkt fler barn pga det, men nu är det som det är och är mkt välkommet!!!!!! :) varkt och köpt kanelbullar så ska stoppa in en i ugnen i kväll o h överraska maken med :)

Ang mammakläder fi k jag plocka fram byxorna redan i v8 förra grav, vilket är lite jobbigt om det blir lika denna gång med... jobbar också inom vården och byter om tillsammans med andra så kan bli svårt att dölja då...för familjen väntar vi att berätta så länge det går.för barnen hoppas vi kunna hålla tyst fram till efter jul, blir för lång tid att vänta för dem... :)

(Ursäkta ev stavfel, inte van att skriva på plattan...)

• Mini11
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Varken jag eller mannen ville veta kön i förväg på våra pojkar. Är nöjd med det för då slapp man alla som skulle köpa kill- eller tjejkläder och liknande innan bebis var ute.

Men nu tredje gången vill vi prova på att veta könet under graviditeten. Kanske låter bli att säga nåt till andra dock... :)
  • Anonym124
    Nattöga skrev 2015-06-04 11:41:31 följande:

Då kanske man inte behöver noja sig jättemycket kring lyft i alla fall :)

Jag väntar nog med att berätta för chefen tills jag vet om jag lyckas ta mig förbi v.12.... Hm... Och kollegorna. Är ju på privat företag, så det skulle inte sprida sig så som det kan göra på en avdelning (tror jag), men man vet ju aldrig!

Är det bara jag som lutar åt att jag INTE vill ta reda på könet? :D

Vi kommer nog att ta reda på könet, eftersom det här är första gången och ändå så overkligt. Tror det kan bli mer verkligt och en känsla av att det är en riktig människa där inne. Dessutom får vi möjlighet att prata ihop oss mer om hur vi kan tänka med uppfostran ur ett genusperspektiv (vilket är jätteviktigt för oss båda) Vi kommer inte berätta för vår omgivning vilket kön, utan kommer säga att vi inte själva vet, just för att undvika att få könade leksaker och kläder.
  • krinkrin
    Anonym124 skrev 2015-06-04 13:10:36 följande:
    Vi kommer nog att ta reda på könet, eftersom det här är första gången och ändå så overkligt. Tror det kan bli mer verkligt och en känsla av att det är en riktig människa där inne. Dessutom får vi möjlighet att prata ihop oss mer om hur vi kan tänka med uppfostran ur ett genusperspektiv (vilket är jätteviktigt för oss båda) Vi kommer inte berätta för vår omgivning vilket kön, utan kommer säga att vi inte själva vet, just för att undvika att få könade leksaker och kläder.
    Jag tänker lite som du att man vill veta för sin egen skull men inte berätta för omgivningen kanske :P men är ju svååårt att hålla sig från att berätta kan jag verkligen tänka mig, särskilt om andra vet om att man vet! 

(men blir inget för vår del tror jag eftersom killen vill vänta!)
  • Fiijah89

Vi vill inte veta :) har kollat med båda tjejerna men den här gången vill vi ha en överraskning :D

• AngelinaAr

Samma här...är i vecka fem

Har två tjejer och ett Mf förra månaden...

Thumbs up Girls;)

• AngelinaAr

Va tycker ni ?

På billigare tester får jag klart positivt men på cb blev de såhär...Har symptomen åxå ömma bröst illamående osv plus äter som en gris.lol
  • krinkrin
    AngelinaAr skrev 2015-06-04 14:49:09 följande:
    Va tycker ni ?

På billigare tester får jag klart positivt men på cb blev de såhär...Har symptomen åxå ömma bröst illamående osv plus äter som en gris.lol
    Vilken dag är du på? Mina cb har hela tiden varit ganska svaga, igår också på BIM+1. medan andra har varit starkare... vet inte om det bara är deras test som är sådana....
  • anynumos
    IdaSofiaa skrev 2015-06-04 10:04:51 följande:

När ska man berätta för cheferna på jobbet egentligen? Vill ju inte berätta för tidigt om det skulle gå åt skogen, men samtidigt har de ju tystandsplikt. Anledningen till min fråga är för att jag jobbar på ett sjukhus på Hjärtmedicin, en akutvårdsavdelning. Mycke stress, tunga patienter som vårdas med tung hjärtsvikt som kan behöva hjälp i säng, mycke uppdragningar i säng. Körningar ner till IVC-kranskärlsröntgen och vanlig röntgen.  Är i Vecka 5.

Jag jobbar på en infektionsavdelningen och varför jag var tvungen att berätta tidigt var för att vi vårdar tb patienter och det är skadligt för gravida. Annars hade jag inte behövt berätta tidigt.

Så du kan vänta med att berätta tills du känner dig redo.
Svar på tråden BF februari 2016