• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • Darimna
    lilleräkan skrev 2015-06-05 10:32:37 följande:
    Haha hoppsan! Gjorde du det då?

Ska fara på appo idag och köpa järn!

Igår blev vi solklara med att vi ska behålla barnet och vi räknade också ut nytt bf datum och det blev ju 4 februari och inte 10onde.
    Ja det gjorde jag. 

Fick bukt med järnbristen efter det också. 

Järn är knepigt, ibland kan inte kroppen ta upp tillskott oavsett hur mycket järntabletter man trycker i sig. Men blutsaft ska vara bra och jag hoppas de här jag har från Holistic funkar också. Det är inte vanliga järntabletter utan de ska vara mycket lättare att ta upp
  • Tvåönskarblifler

Hej på er! Plussade för ca 1 vecka sen, lite oväntat. Tror det är beräknat till 1/2. Min fjärde graviditet. Nr1 missfall i v 12. Nr2 blev ett änglabarn i v 32 och Nr3 blev en tös som fyller 2 snart. Är nu i v 5+4 och med diverse tråkigheter i bagaget så är mina förhoppningar inte så höga såhär tidigt i grav. men känner ändå att jag gärna ansluter till en grupp ???? Hoppas det är okej!

• anynumos
    Tvåönskarblifler skrev 2015-06-05 13:52:01 följande:

Hej på er! Plussade för ca 1 vecka sen, lite oväntat. Tror det är beräknat till 1/2. Min fjärde graviditet. Nr1 missfall i v 12. Nr2 blev ett änglabarn i v 32 och Nr3 blev en tös som fyller 2 snart. Är nu i v 5+4 och med diverse tråkigheter i bagaget så är mina förhoppningar inte så höga såhär tidigt i grav. men känner ändå att jag gärna ansluter till en grupp ???? Hoppas det är okej!

Roligt att du vill hänga med! Du är så välkommen!
  • anynumos
    Sansastark skrev 2015-06-05 11:31:02 följande:

Vaknade inatt av ordentlig "mensvärk". Är det nån mer som har otrolig växtvärk? Gör även ont ibak i ryggen..

Jag vaknade även en natt av att jag hade så ont, men det är vanligt så inget att oroa sig över.. Fast det gör man ändå Flört
  • MCLRBL
    anynumos skrev 2015-06-05 10:27:50 följande:

Det gick bra! Mycket info! BT och vikt.

Sen bokade vi in ett nytt datum då prover ska tas samt en vecka.senare hos BM för att se hur det såg ut.

Kul att ha nåt att se fram emot iafl.

Hur gick det för dig? =)

Jo samma här, mycket info. Fick två nya tider. En om en vecka för att prata fosterdiagnostik samt en om ca fem veckor för att ta prover osv.

Har ni pratat nått om fosterdiagnostik?
  • Nattöga

Bara ett uppmanande/förslag:

Alla ni som inte gjort det, skicka gärna pm till Vick82 med er mailadress så lägger hon till er i en hemlig facebookgrupp där vi diskuterar våra graviditeter och kommande februaribebisar lite mer aktivt! Ju fler som kommer dit desto roligare! Dessutom kanske man då kan hitta blivande mammor i ens trakter!

• Darimna
    Nattöga skrev 2015-06-05 14:33:02 följande:

Bara ett uppmanande/förslag:

Alla ni som inte gjort det, skicka gärna pm till Vick82 med er mailadress så lägger hon till er i en hemlig facebookgrupp där vi diskuterar våra graviditeter och kommande februaribebisar lite mer aktivt! Ju fler som kommer dit desto roligare! Dessutom kanske man då kan hitta blivande mammor i ens trakter!

Jag tycker vi ska lägga in det i trådstarten, eller vad tycker ni?

Så alla som kommer nya ser det.
  • Anonym (Lilly)

Asså!! Molvärken har övergått till illamående är i vecka 7 (6+0) barnmorskan räknade till vecka 5?!

Är detta normalt? Illamåendet alltså, jag dör! Hehe!

Svar på tråden BF februari 2016