• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • busan00

Varför gör å många tidigt ultraljud? Va hos Bm idag å hon sa att de görs inte om man inte har blött lr så. För ja ville göre de men hon sa att dw tidigaste är de vanliga vid vecka 18 -19 typ annars kubtest :/

• Tvärslut

Hoppar gärna på!! Sitter i solen o funderar vad som händer... Väntar mitt 5:e barn. Har en barn som är 12,10,5,o 8mån. Omgivningen kommer reagera!! Ser fram emot det o det var planerat, alla var planerade. Men klart man undrar vad man gett sig in på???? jag o min man tycker om familj o tiden tickar ju annars hade jag nog väntat men då kanske man inte kan bli gravid. Känner illamåendet krypa på, tröttare än annars o kanske framförallt irriterad lite för lätt... Bor i leksandstrakten, vore kul att träffa nån som delar situation lite...

Grattis till alla er andra i tråden som väntar smått! Har erfarenhet av dåliga o bra barnmorskor, spec mödravård. Dåliga förlossningar o bra förlossning... Oron är total men måste lugna mig... Har haft ett missfall -04. trivs inte med barnmorskorna på orten så funderar på att åka till Stockholm o privat... Nån som har erfarenhet av det?

• Nilla22
    Marina87 skrev 2015-06-15 08:06:20 följande:
    Grattis!!:) är du med på FB?:)
    jajamen :)
  • Lysmasken

Ska göra ett vul pga att jag gick med MA fram till v 12.

Det skulle jag göra enligt mödravårdscentralen

Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • mkes
    busan00 skrev 2015-06-15 15:16:57 följande:

Varför gör å många tidigt ultraljud? Va hos Bm idag å hon sa att de görs inte om man inte har blött lr så. För ja ville göre de men hon sa att dw tidigaste är de vanliga vid vecka 18 -19 typ annars kubtest :/

Vi kommer göra ultraljud privat! Vill inte gå på inskrivning och eventuellt ända fram till typ v14, så visar det sig då att det inte finns någonting i magen.
  • Anna_längtar_barn

Jag har i samband med cellprov gjort vul. Dagens vul visade att den lilla är på rätt plats vilket lugnade mig nåt oerhört! Hon pratade förra gången om att den kunde fastna i äggledaren. Väldigt skönt att veta att hon såg nånting och att jag verkligen är gravid :) inte för att jag tvivlat men ändå..

Läkaren sa också att jag har svamp så ska köpa canestan (eller vad det heter!). Det är det som rekommenderas när man är gravid tydligen.

busan00 skrev 2015-06-15 15:16:57 följande:

• Sefone

Jag vet egentligen inte varför vi gör tidigt vul men gissar att det har att göra med att vi har genomgått fertilitetsbehandling. Men jag är inte odelat positiv till att göra tidigt jag tycker att det gör mig ännu mer orolig än om allt bara skulle göras som "vanligt" känns som att de tycker att risken är större att något inte ska vara okej

• busan00

Ja vill veta å känna mig säker på att de är ett liv där inne, hade även tänkt göre kubtest någon som vet var man kan göre de i Värmland?

• AngelinaAr

Hej

Har pågående missfall nu... Andra gången i rad hade förra månaden åxå...Har en dotter vill ha ett syskon

.får väl plocka upp ägglossning testerna igen.

Nu är man på ruta ett igen... Puhhh...

Aja det lär väl ta ngn gång det är bra att kroppen sköter de sj dom trodde först det va utomkveds då hcg sakta tappades upp...men men...ushh kramp jävlar så jävla ont!men så är det det är så vanligt med missfall. Grattis alla med plus...Ska fan bli gravid direkt ska nte ge mig haha

Svar på tråden BF februari 2016