• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • livias
    pannkakan87 skrev 2015-07-03 14:53:04 följande:

Prova cb eller RFSU kanske? Funderar på att köpa ett sånt jag med!

Åh köpte inget test idag, hann inte. Men mensen har fortfarande inte kommit och jag har börjat må illa. Vi åker till Kroatien på semester kl 3 inatt men får väl testa där ifall det inte kommer igång. Lycka till ni alla! Och stort grattis alla som plussat! Vi hör snart. . Hoppas på bra wifi på hotellet. Och ett plus såklart...
  • NiHa

Grattis till alla som plussar:):):)
    Jag har ÄL på söndag så hoppas att jag också får ett plus snart:)

• Villbligravidnu
    Mayy skrev 2015-07-03 18:19:06 följande:

Ni måste hjälpa mig nu för jag är helt förvirrad och känner mig gråtfärdig. Fick ju min mens exakt efter midnatt på BIM 2/7, ljusrosa blodblandade flytningar som alltid! Men sen kom inget mer och idag så avtog det? Köpte ett gravtest (Apotekets egna alla andra var slut!) och jag vet inte vad det betyder?! Jag vet inte om det är spökstreck eller inte??? Bilden är tagen när testet är mindre än 5 min gammalt (kanske vid 4 min) då maxgränsen för testet är 5 för att vara giltigt. Jag vågar inte bli glad jag är helt skakis och rädd? Är det spökstreck? Omg jag är inte beredd på det här. Kommer inte min mens nu? Är det en luring?

Superstora grattis!!!!
  • Villbligravidnu
    Mayy skrev 2015-07-03 18:19:06 följande:

Ni måste hjälpa mig nu för jag är helt förvirrad och känner mig gråtfärdig. Fick ju min mens exakt efter midnatt på BIM 2/7, ljusrosa blodblandade flytningar som alltid! Men sen kom inget mer och idag så avtog det? Köpte ett gravtest (Apotekets egna alla andra var slut!) och jag vet inte vad det betyder?! Jag vet inte om det är spökstreck eller inte??? Bilden är tagen när testet är mindre än 5 min gammalt (kanske vid 4 min) då maxgränsen för testet är 5 för att vara giltigt. Jag vågar inte bli glad jag är helt skakis och rädd? Är det spökstreck? Omg jag är inte beredd på det här. Kommer inte min mens nu? Är det en luring?

Superstora grattis!!!!
    H1ssa skrev 2015-07-03 18:49:56 följande:

Jag gick och köpte ett test jag också... fullständigt övertygad om att det skulle bli helt blankt. Jag fattar ingenting!

Åhh grattis!!!! Det verkar som många har plussat nu i juli! Brukar så här många plussa så här tidigt? Visste ni förresten att just midsommarhelgen är den dagen flest bebisar blir till i Sverige? Åder är därför det alltid är babyboom runt 13-16 mars. Min son blev faktiskt till just midsommardagen och föddes 16:e mars
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-03 16:18:41 följande:

Hade jag varit du så hade jag tagit ett test. Mensvärk är ju ett rätt vanligt tecken nämligen ;) lycka till!

Ja precis, det har varit mitt enda symptom båda mina graviditeter.
  • Villbligravidnu
    Aniroma skrev 2015-07-03 16:18:41 följande:

Hade jag varit du så hade jag tagit ett test. Mensvärk är ju ett rätt vanligt tecken nämligen ;) lycka till!

Ja precis, det har varit mitt enda symptom båda mina graviditeter.
    9camilla9 skrev 2015-07-03 16:34:48 följande:

11e dagen med positivt äl test. Tog ett rfsu gravtestet imorse någon som ser något eller kan redigera?

Har du provat ÄL-test av ett annat märke? Kan ju vara fel på just den batchen? Jag använde en gång ÄL-test som gravtest för att jag inte hade gravtest hemma. Då var det 11 dagar efter ÄL och det är 11 dagar och då visade det supersvagt, ungefär lika svagt som på gravtestet dagen efter. Vad jag menar är att både ÄL-test och grav-test från testlagret har visat lika tydligt utslag. Du äter inga mediciner eller så?
  • Villbligravidnu
    Symetrical skrev 2015-07-03 07:51:13 följande:

Hade helt normal lutealfas innan sonen, men nu sedan pillerstopp ligger de på 7-8 dagar. :-/

Har du provat något för att ändra på det? Finns det nåt husmorsknep liksom eller är det att gå till läkare som gäller?
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-07-04 00:48:27 följande:
    Har du provat något för att ändra på det? Finns det nåt husmorsknep liksom eller är det att gå till läkare som gäller?
    Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.
  • m2b
    Symetrical skrev 2015-07-04 07:35:35 följande:
    Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44. smile5.gif
    Vad ska letrozol göra? Nyfiken för noll kunskap. Många namn man inte känner till. Hoppas det hjälper! ?????
  • Nirvie

Nu är det oliiidligt spännande! Vem ska ta hem denna match? Mensen eller graviditeten? Mensen ligger etta med gårdagen spottings men verkar vackla lite idag. Graviditeten ligger dock stadigt kvar hack i häl med sina 36.8 i temperatur. Ja hur skall detta sluta?...

Svar på tråden Vi med BIM i juli