• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Symetrical
    Jenka81 skrev 2015-07-11 08:47:28 följande:

Fast vänta, det är väl inte ens BIM-dagen för er? Då är det ju verkligen inte kört! smile1.gif Vissa plusar inte förrän några dagar efter BIM beroende på hur mycket hcg som hunnit produceras. Lugna o fina nu... Lättare sagt än gjort. :)

Tack goding! Skall ta och chilla ett par dagar nu, så blir det ett nytt test på måndag på äl +14 om inte mensen dykt upp tills dess!
  • Symetrical
    Fronten skrev 2015-07-11 08:28:09 följande:
    Jag är på ÄL +13 och har precis som dig känt mig såå sjukt gravid denna månad. Ingen mens vill komma igång och jag brukar aldrig ha en cykel på 33 dagar! Men inget plus. Nu vill jag bara att den ska komma då det känns kört att jag skulle vara gravid ändå. Dessutom kommer och går mina symptom hela tiden nu med illamående, känslig för lukter och ömma bröst.... 
    Ja, visst är det knäppt!?
    Jag mår mer eller mindre kass hela tiden (dock förkyld också, så svårt att veta vad som är vad) men det är värst på eftermiddagar och kvällar.
    Nu blir det inte mer test förrän på måndag!
  • Symetrical
    Fronten skrev 2015-07-11 08:28:09 följande:
    Jag är på ÄL +13 och har precis som dig känt mig såå sjukt gravid denna månad. Ingen mens vill komma igång och jag brukar aldrig ha en cykel på 33 dagar! Men inget plus. Nu vill jag bara att den ska komma då det känns kört att jag skulle vara gravid ändå. Dessutom kommer och går mina symptom hela tiden nu med illamående, känslig för lukter och ömma bröst.... 
    Ja, visst är det knäppt!?
    Jag mår mer eller mindre kass hela tiden (dock förkyld också, så svårt att veta vad som är vad) men det är värst på eftermiddagar och kvällar.
    Nu blir det inte mer test förrän på måndag!
  • Symetrical
    9camilla9 skrev 2015-07-11 09:07:53 följande:

Hej alla tog ett gravtest precis testlagrets trorjag ser en skugga har jag rätt?:)

phpzE07ya29822.jpgphpzXIMR342057.jpg

Absolut ett svagt streck! Visste väl det med tanke på alla positiva äl-test! Men vad konstigt att det tar sån lång tid för dig att få positivt på gravtest. Du måste verkligen vara något av en "låghormonare"
  • 9camilla9

Aa jag tror också jag är en låghormonare. Men först barnet fick jag veta när jag var i v10 .

• Symetrical
    9camilla9 skrev 2015-07-11 11:52:22 följande:

Aa jag tror också jag är en låghormonare. Men först barnet fick jag veta när jag var i v10 .

Oj! Men så skönt att "slippa" första veckorna sådär!
  • Symetrical

Såhär såg min stegring på äl-testen ut från tisdag till torsdag. Kan det visa så starkt även om man varken har äl eller är gravid!??
    /förvirrad skåning som tvingat sambon köpa hem fler äl-test

• SJLN
    Jonnis skrev 2015-07-10 20:04:04 följande:

Exakt samma historia som mig :) och också bim 16/7

Jasså! Ja då får vi hålla tummarna för varandra på torsdag :) och för alla andra såklart ;)
  • 9camilla9

Ja precis hade "mens" som vanligt men blev lite orolig så jag hade druckit alkohol

Symetrical skrev 2015-07-11 12:18:27 följande:

Oj! Men så skönt att "slippa" första veckorna sådär!

• KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-11 12:26:42 följande:

Såhär såg min stegring på äl-testen ut från tisdag till torsdag. Kan det visa så starkt även om man varken har äl eller är gravid!??

/förvirrad skåning som tvingat sambon köpa hem fler äl-test

Jag är ingen expert, men vad jag har hört så är inte äl-tester tecken på att ett ägg faktiskt har släppt. Det visar bara att hormonet finns där men om ägget släpper eller ej vet man inte om man inte gör ultraljud. Man har ju tydligen bara äl ca 10ggr/år, alltså inte varje månad.
Svar på tråden Vi med BIM i juli