• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Symetrical
    KaffeTös skrev 2015-07-11 13:49:08 följande:
    Jag är ingen expert, men vad jag har hört så är inte äl-tester tecken på att ett ägg faktiskt har släppt. Det visar bara att hormonet finns där men om ägget släpper eller ej vet man inte om man inte gör ultraljud. Man har ju tydligen bara äl ca 10ggr/år, alltså inte varje månad.
    Nej, det vet jag, men dessa tester fick jag nu på äl +8 och äl +10!
  • Symetrical

Så jag tänkte att det borde ju indikera att det finns antingen lh i blodet, eller också hcg, eftersom äl-test reagerar på båda!?

• Millemupp

Använde mig av min gravid-app, ÄL-stickor och sekretmetoden denna gången. Brukar förlita mig på appen men hade ovanligt lång cykel förra månaden så jag ville dubbelkolla med stickorna för säkerhets skull. Dag 12 började jag märka av ÄL-sekret så då började jag också mäta med stickor under de närmsta dagarna. ÄL ska ju inträffa nån dag efter att ÄL-sekretet visar sig. Men jag fick aldrig nån stegring! Vad kan det bero på? Och sekretet har ändrat sig nu till att bli mer grumligt/vitt så nån ÄL kan väl inte vara på gång heller?

• Migas
    Angdev skrev 2015-07-11 06:15:43 följande:

Testa imorgon.... Allt för att stilla vår nyfikenhet i gruppen ;)

Jag tänkte göra det om jag hinner köpa test idag, annars är planen att gå in på apoteket efter jobbet imorgon, och om man ska hålla sig till att testa på morgonen så måste jag väl vänta tills på måndag.
  • Migas
    Jenka81 skrev 2015-07-11 09:24:42 följande:

Vågar man sig på ett liter grattis? :) Förstår om du ändå vill dubbelkolla innan man ropar hej.

Kanske det kanske, nä men jag hade väl varit ganska säker på att testerna var positiva om jag inte hade läst om alla konstiga resultat folk verkar ha fått med RFSU:s tester, nu vågar jag inte riktigt tro på att det är sant än.

Har du BIM snart?
  • KaffeTös
    Symetrical skrev 2015-07-11 14:17:27 följande:

Så jag tänkte att det borde ju indikera att det finns antingen lh i blodet, eller också hcg, eftersom äl-test reagerar på båda!?

Jaha, ja juste nu läste jag att det var tisdag-torsdag du skrev! Hoppas att de reagerar på hcg i ditt fall! tyvärr har jag hört att äl-tester reagerar på mens också?
  • KaffeTös

BIM+2 idag och rejäl mensvärk. Mensvärken har jag haft i några dagar men idag har den intensifierats och ont i blygdbenet tillochfrån idag vilket jag aldrig brukar ha vid mens. Imorgon är det dags att testa och visar det inget (tydligt!) då så hoppas jag att mensen kommer snart så jag får det överstökat och kan försöka igen :P

• Jenka81
    Migas skrev 2015-07-11 14:43:21 följande:
    Kanske det kanske, nä men jag hade väl varit ganska säker på att testerna var positiva om jag inte hade läst om alla konstiga resultat folk verkar ha fått med RFSU:s tester, nu vågar jag inte riktigt tro på att det är sant än.

Har du BIM snart?
    Nä här är det låååånga 8 dagar kvar till BIM.
  • lillskrutten

Jag har kört de första månaderna på känsla när jag trott chansen funnits för äl. Sen började jag med app och fick bekräftat att jag känner ganska rätt. Men tänkte att nästa steg är äl stickor men vet inte om det känns värt det då man ändå inte verkar då så tydliga resultat att gå på.

• Fronten

Äntligen har mensen brutit ut och för mig verkar Äl+ 13 vara genomgående för bim el mens. Skönt då jag förstått att jag ändå inte var gravid då det borde synts på testerna nu. Jag får hoppas på augusti. ????

Svar på tråden Vi med BIM i juli