• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Kvinna84a

Spännande att följa er som börjar testa nu :)

En liten fråga igen, vad tror ni om det här?

Dag 10 rikligt med Äl sekret (ej testat)

Dag 11 mindre Äl sekret (ej testat)

Dag 12 neg test på cb äl test

Jag ska testa imorgon igen och se om jag får en glad gubbe då :) Tror ni att jag haft Äl redan? Försvinner den glada gubben så fort Äl är över?

Enligt app ska jag ha Äl dag 12 eller 13 vilket jag brukar ha.

• Mileya
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-06-26 08:34:49 följande:
    Så har jag haft det båda gångerna jag varit gravid! Plussade på bim båda gångerna.
    Åååh vad roligt att höra!! :D

Men när vi har försökt så länge så blir det ju att man inte tar några symtom på allvar, för jag har nog haft alla symtom man kan tänka sig under dessa 13 månader och ändå har mensen kommit. Så man vågar ju inte hoppas...

Testade du nåt innan BIM? :)
  • Mileya
    Det vackraste skrev 2015-06-26 08:41:32 följande:

Det är för tidigt Mileya. :) Vänta till bim.

Jo jag vet :D
    Men tålamod är inte min starkaste egenskap hehe ;)

Kommer troligtvis testa varje morgon nu fram till BIM. Har ett gäng tester hemma så lika bra att använda dem :) Men jag är väl medveten om att det kan visa negativt innan BIM, men skulle jag se en liiiiiten liten skugga nån dag innan hade jag ju blivit helt överlycklig, så därför vill jag ändå chansa :)

• Mileya
    Kvinna84a skrev 2015-06-26 08:44:49 följande:

Jag ska testa imorgon igen och se om jag får en glad gubbe då :) Tror ni att jag haft Äl redan? Försvinner den glada gubben så fort Äl är över?

Tror inte du missat ÄL :) Ta ett test varje dag (obs! inte med morgonurin utan senare på dagen) tills du får en glad gubbe. Och ha sex varannan dag från och med nu och tills ÄL är över så prickar ni :) Lycka till!!
  • EkoS
    Mileya skrev 2015-06-26 07:15:04 följande:

Jag testade negativt idag på BIM-5...

Någon annan som testat idag?? :)

Jag testade också i dag (bim -5) Vaknade 5.30 av extremt illamående, så jag kunde inte låta bli. Var dock neg... Mår fortfarande illa, ville inte ens ha jordgubbar med nutella till frukost. Då är det illa. Men det skulle ju kunna vara gårdagens middag som inte trivs också...
  • Det vackraste
    Kvinna84a skrev 2015-06-26 08:44:49 följande:

Du har kanske väldigt tidig äl. Kolka med ältest från dag 8-9 nästa cykel?

Men cykeln bör ju vara kort också om äl blir så tidigt? Hur länge har ni försökt? Bokat fertutr? Håller tummarna för denna gången.
  • Jean89A

Hej jag hoppar gärna in i tråden om jag får

Jag har precis fått tillbaka min mens efter min graviditet ;-P alltså har en stor bebis på 6.5 månad och vill satsa på nästa syskon. De tog 8 månader att få till honom. Så ja räknar ju inte med att de ska gå lätt denna gången heller. Men hoppas på ett maj-juni-augusti bebis men skulle ja bli gravid nu i juli så gör det ju absolut inget att den blir tidigare än maj heller

• Kvinna84a
    Mileya skrev 2015-06-26 08:56:01 följande:

Tror inte du missat ÄL :) Ta ett test varje dag (obs! inte med morgonurin utan senare på dagen) tills du får en glad gubbe. Och ha sex varannan dag från och med nu och tills ÄL är över så prickar ni :) Lycka till!!

Hoppas jag har Äl idag eller imorn så får vi mysa extra i helgen ;)

Tack för svar!
  • Kvinna84a
    Det vackraste skrev 2015-06-26 09:29:43 följande:

Du har kanske väldigt tidig äl. Kolka med ältest från dag 8-9 nästa cykel?

Men cykeln bör ju vara kort också om äl blir så tidigt? Hur länge har ni försökt? Bokat fertutr? Håller tummarna för denna gången.

Ja jag får kanske testa tidigare nästa månad om det inte tar sig nu :)

Vi är på försök 7 nu, har gjort lite tester och allt ser bra ut. Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Vi med BIM i juli