• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Elyssa81
    Mayy skrev 2015-06-25 10:49:38 följande:

Det är BIM -7 idag för min del. Känner mig helt som vanligt. Inte mensvärk som förra månaden då jag hade det långt i förväg. Känns som att kroppen börjar bli helt "som vanligt" efter mitt p-piller-stopp i mars. Tror ni att det kan vara på grund av hormonerna min kropp betett sig så olika senaste tiden? Nu känner jag ingenting. Ingen värk, inga "symtom", ingenting. Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken... Önskar det gick att testa redan nu så att man bara visste... :)

Jag tror det är bra om det känns annorlunda än vanligt. Jag är också på BIM -7. Känner inget och det känns som ett bra tecken för jag har mkt svår PMS i vanliga fall och en jobbig period mellan ÄL och mens.

Jag håller tummarna för oss. När ska du testa?
  • lollip0p

Jag hoppar in här! ^_^

Jag har ÄL den 1/7 och BIM den 16/7.
    Det här är min mans och mitt andra försök.

Gift 2015 - Bebis 2016
  • Mayy
    Elyssa81 skrev 2015-06-25 11:32:03 följande:
    Jag tror det är bra om det känns annorlunda än vanligt. Jag är också på BIM -7. Känner inget och det känns som ett bra tecken för jag har mkt svår PMS i vanliga fall och en jobbig period mellan ÄL och mens.

Jag har också en hemsk PMS. Sökt för den vid två tillfällen i sjukvården. Första gången (några är sen) fick jag ssri utskrivet i låg dos att äta från ca 2 veckor innan beräknad mens. Men slutade för det fungerade inte. Senast för ett par månader sen sökte jag igen och kom till en bra läkare som försökte förstå mitt problem. Kan få svåra panikattacker i samband med pms och blir helt deprimerad stundvis och vips när mensen kommer försvinner alla jobbiga känslor och jag blir "normal" igen. Pga att jag försöker bli gravid så kan jag inte få de flesta mediciner då de kan skada fostret. Men fick en tablett mot illamående som också verkar ångestdämpande och den har fungerat. Dock har jag mått lite bättre sista tiden så inte behövt ta något sånt... Pms är verkligen skit! Hoppas vi slipper det snart :))

Jag vet inte när... När ska du? Jag har faktiskt aldrig testat... Bara fått mens hehe :/ Men funderade faktiskt på att testa denna månad så man i alla fall är lite förberedd på ja/nej... :) Vad har du för test?
  • Novembersmile

Ta bort mig från bim listan om ni vill/ den som vill . Var på vul idag och verkar inte ha nån äl på g. (Hade räknat med äl i morgon) så jag avvaktar lite till.

BF 2013-08-05
  • Angdev
    BIM

26/6
    Interiorista
    29/6

Akire-84 2:a försöket
    30/6 
    EkoS 8:e försöket
    Harvester
    30/6-1/7
    Hoppas sommar 2015 
    Att vänta 9:e försöket
    Sötistilde
    1/7
    halo83 13:e försöket
    livias 2:a försöket
    Jessicalex
    Elyssa81 2:a försöket
    Mileya 13:e försöket
    2/7 
    H1ssa 1:a försöket, 
    sowe81 7:e försöket
    Mayy
    lisafisa22 2:a försöket
    miamarina84 9:e försöket
    ElsaR 2:a försöket
    Det vackraste 4:e försöket
    3/7
    missey 2:a försöket
    kastrullen 7:e försöket
    4/7
    Camilllla 1:a försöket
    5-7/7
    Fsake 2:a försöket
    6/7
    Nirvie 3:e försöket
    Margherita 2:a försöket
    vår sommar 3:e försöket
    7/7
    nist 2:a försöket
    wannabemom 1:a försöket
    8/7
    Tr86 3:e försöket
    9/7
    Fronten 3:e försöket
    eg90 
    My102
    10/7 
    björnbär 2:a försöket

mammaA93 2:a försöket
    NellieMeja 7:e försöket
    11/7
    Kvinna84a 7:e försöket
    Yennie88 2:a försöket
    Maalon
    13/7
    jenniii88
    14-21/7
    Angdev 8:e försöket
    14/7
    88therese 2:a försöket
    15/7
    Flerattälska 1:a försöket
    Tussigullan
    Minime86 2:a försöket
    natlin 4:e försöket
    16/7
    mkes 
    lollip0p 2:a försöket
    17/6
    RapidAngel 2:a försöket
    Saklek 4:e försöket
    18-19/7
    Glovey
    19/7
    märtanpärtan 1:a försöket
    NiHa 2:a försöket
    Knasbollen87
    21/7
    Familje lyckan 1:a försöket
    Suada86 2:a försöket
    21-22/7
    skepparbarn 2:a försöket
    22/7
    Greifing 1:a försöket ändrad BIM?
    28/7
    sommarblomma1 2:a försöket

Ej BIM-datum än

Tett90
    Aniroma 2:a försöket
    Symetrical
    m2b
    mikamon
    adam2011 3:e försöket
    peeb
    Vadvetjaaaaag
    annsansa
    misslina
  • Att vänta
    EkoS skrev 2015-06-25 11:05:19 följande:
    Hahahaha! Precis vad man vill göra efter en förlossning ;) När ska du testa?
    Hade tänkt hålla mig till på tisdag men det lär bli måndag om det inte kommer mens innan dess. Är lite osäker på mitt BIM.
  • LillaEochP

Hej hej! Hoppas att det är okej att man hoppar in här!

Jag och sambon har äntligen(för ett par månader sen) bestämt oss för att vi är redo för en liten kompis! Vi har sagt att vi inte ska försöka utan bara ta det lugnt och händer det så händer det. Dock har jag ett tålamod som är lika med noll och har ganska bra koll ändå!

Jag har dock inte testat med ÄL-stickor eller så utan bara kollat av med WomanLog-appen och kännt efter själv när det varit dags. Känner rätt starkt att tempen höjs.

Plockade ut min kopparspiral sista dagen på mensen i maj och började samtidigt med Apotekets Kvinna-vitaminer. Sen så försökte vi väl inte allt för aktivt under månaden men nu i juli har vi verkligen legat i!

Enligt appen hade jag ÄL 19/6 och BIM 3/7 men tror att den har hamnat lite snett pga en försenad mens i januari så jag tror mer på ÄL 17/6 och BIM 1 eller 2/7 (cykel på 29-30 dagar och senaste mensen började 2/6.)

Har sen igår haft lite stickningar i livmodern och på vänster sida och hoppas så klart på den så kallade växtvärken. Även väldigt ytliga blodådror på bröst och bröstvårtor och fruktansvärt öm. Och helg galet sötsugen. Så nu hoppas jag!

Men som sagt, 2 försöket och BIM 1-2/7 och om någon vill lägga till mig på listan hade det vart jättesnällt! :)

Håller tummarna för oss allihopa nu! Så jobbigt att vänta nu dom sista dagarna så det är verkligen skönt att kunna dela det med er här! :)

• Det vackraste

Här är ännu en på bim-7 som inte har några symtom alls. Inte ens ömma bröst som alltid annars efter äl. Så får väl tolka det positivt. :D

Elyssa81 skrev 2015-06-25 11:32:03 följande:

• annsansa

När tror ni man kan hoppas på är efter skrapning? Jag har alltid haft är direkt efter mina mf men är osäker på när det skett (testar inte med stickor ) . Hur skulle ni tänka?

Svar på tråden Vi med BIM i juli