NZZZZ skrev 2017-06-22 22:45:47 följande:
Vi står i kö för donation (2 års kö). Jag har inga kända fertilitetsproblem, så jag hoppas att det kommer gå smidigt till. Jag kluvar inför om jag ska välja insemination eller ivf - precis som dig, så orkar jag inte tråkiga besked. Har likaså blivit deprimerad och orolig. Ett tag har jag funderat på att lämna honom, men då skulle sorgen bli tusen gånger starkare för jag älskar honom från hela hjärtat. Vill bara slippa fundera på det här. Blev det lättare när du fick ditt positiva grav-test? Hade du liknande (hemska) tankar?
Vad jobbigt att vänta så lång tid, hur gamla är ni? När det kommer till metod är det bara du som kan besluta! Jag beklagar att du mår dåligt, våga prata om det och sök hjälp! Det var det enda som hjälpte lite grann! Livet man hade tänkt sig vänds upp och ner så det är inte konstigt att du mår dåligt! Jag skrev en tråd här på familjeliv 2015, tror den heter min resa eller något liknande och finns under manlig infertilitet, där försökte jag sätta ord på mina känslor (att skriva hjälpte mig).
Jag var deprimerad fram till v 18 i graviditeten sen efter rul då vi fick veta kön blev hon vår tjej och jag tog henne till mig, för min man var det plusset som avgjorde och han har varit världens lyckligaste sen dess. Kom också fram till att smärtan skulle bli värre om jag lämnade min man, är ju honom jag vill leva med och få barn med!