• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • babytjejen

Går över till någon septembertråd ny. .lycka till alla som vill ha plus o grattis till alla som plussat!

• Fsake
    babytjejen skrev 2015-08-30 07:47:23 följande:

O där kom mensen som ett brev på posten :( :( :( :( :(

Ånej! Samma här.. Igår kom den...
  • babytjejen
    Fsake skrev 2015-08-30 11:00:01 följande:

Ånej! Samma här.. Igår kom den...

Trist..hoppas nästa månad är våran månad!!!
  • miamarina84
    Fian88 skrev 2015-08-30 14:26:44 följande:

Nu kom mensen så känslan stämde, precis som vanligt! Fan också..

Jävla mens att våga komma, förstår den ibte att vi verkligen kämpar?? Suck, ligger här i soffan med mens o försök nr tolv nästa gång, känner mig så tom :(
  • Fian88
    miamarina84 skrev 2015-08-30 15:55:10 följande:
    Jävla mens att våga komma, förstår den ibte att vi verkligen kämpar?? Suck, ligger här i soffan med mens o försök nr tolv nästa gång, känner mig så tom :(
    Jag blir ledsen men också arg och orolig! Tänk om det hänt något efter förra graviditeten som gör att det inte går?! Inte kul när man kommit till tvåsiffriga försök , sonen blev ju till på andra..
    Hoppas september blir vår månad!!
  • Sessie
    LillaEochP skrev 2015-08-30 09:20:49 följande:
    Såhär såg mitt ut på bim ungefär :) testa med digitalt!
    Åhhhhj :)
    Hoppas verkligen ! Ska försöka hålla mig till tisdag :)
    Köpte bara ett digitalt . Tänkte spara det :)
  • Sessie
    Symetrical skrev 2015-08-30 07:10:29 följande:
    Bra jobbat, om du lyckas med det! smile5.gif

När är bim?
    Haha! Ja men det vetiffan???? bim i fredags :)
  • Mattan
    Fian88 skrev 2015-08-29 19:29:01 följande:
    Bim=beräknad icke mens. Alltså när man är beräknad att få mens men inte vill ha den.
    Äl+14= 14 dagar efter ägglossning. Varför det är mest tillförlitligt att testa då är för att det i snitt tar ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa i livmodern. Sen behövs det några dagar för att hormonet hcg ska bli tillräckligt högt för att mätas. Så egentligen är det meningslöst att utgå från bim- utan man ska utgå från äl+, detta eftersom man kan ha olika många dagar i fasen mellan äl och bim. Man kan oftast få plus på tidigast äl+9. Ägget kan fästa snabbare än på 7 dagar och kan va därför vissa plussar tidigt.
    Hoppas du förstår min förklaring smile1.gif
    Tack så mycket Fian88 för ditt svar
  • Anonym (Bim 3 augusti)

Hej! en liten fråga hade äl 18 dock var vi borta och kom inte hem för ens 19:e sent på kvällen så blev ingen mys på äl, vi fick till de natten till 20:e tror och tog ett gravtest igår bim-5 och de va neg tror ni det är kört ? Känns så då jag inte har några symtom alls :( 

Svar på tråden Vi med BIM i augusti