• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-09-04 10:09:16 följande:
    Ja är så jobbigt. Bm sa det att kroppen behöver tid när man slutat med ett preventivmedel för att återhämta sig.. Men nu har det gått 6 månader! Visserligen har vi bara försökt i ca 3 månader nu men ändå :(. Tempar på och den svajar som vanligt. Enligt vissa appar har jag äl imorgon, men då borde ju tempen vara högre? Jag har även illaluktande flytningar (sorry för infon), men inga äggviteflytningar. Ska beställa hem rosenrot då :) ska det göra äl starkare?

Syns vi i bim september tråden? :*
    Precis! Skall både kunna kickstarta äl och göra den starkare. Hoppas på att munkpepparn funkar för mig.

Ja, jag kikar in där ibland, men håller mig ganska passiv eftersom jag inte alls vet när äl kommer komma igång igen efter MF. Känns bara stressande att försöka förutspå äl då.
  • Sessie
    Symetrical skrev 2015-09-03 10:34:42 följande:
    Fick det bekräftat igår i v 8+1, men det hade avstannat nån vecka innan. Du vet under den där klassiska kritiska perioden när hjärtat skall börja slå. Började blöda lite redan i tisdags, så vart inte direkt överraskad när jag gick det bekräftat av gyn. Fick tabletter för att skynda på det hela och det gjorde susen, för idag var tempen redan nere på det normala igen och jag blöder bara lite. Hoppas att går ur våra kroppen asap, babe, så att vi kan försöka snart igen. Fick ett jättetidigt MF förra cykeln också (v 4+2) och vart ju gravid direkt därpå, så nog verkar det stämma att man är mer fertil efter ett MF. smile1.gif

Har klickat hem både grav och äl-tester för att kunna bekräfta när hcg försvinner.
    Åhhh beklagar :(
    <3
  • Sessie
    Kvinna84a skrev 2015-09-03 09:48:50 följande:
    Känns som att jag borde plussa nu såhär långt efter men som sagt hoppet finns sålänge mensen inte är här.

Njut nu och försök tänka på annat tills du kommer hem. Du kanske får en glad överraskning när du kommer hem sen :)
    Ja jag försöker med detta :) har jnte riktigt följt träden nu men hur har det gått för dig?
  • Kvinna84a
    Sessie skrev 2015-09-06 13:34:14 följande:

Ja jag försöker med detta :) har jnte riktigt följt träden nu men hur har det gått för dig?

Det gick sådär, mensen kom. Men nu har vi börjat med ivf så känner mig positiv :) Nåt nytt för dig?
  • Sessie
    Kvinna84a skrev 2015-09-06 14:36:00 följande:
    Det gick sådär, mensen kom. Men nu har vi börjat med ivf så känner mig positiv :) Nåt nytt för dig?
    Åh va spännande! Får man det om man försökt länge eller?
    Mensen kom i dag! 8 dagar sen! Men nu är det bara börja om på nytt , utan tester kör vi denna månaden! Lika bra
  • Sessie
    Sessie skrev 2015-09-07 12:51:21 följande:
    Mensen kom i dag! 8 dagar sen! Men nu är det bara börja om på nytt , utan tester kör vi denna månaden! Lika bra
    Om man nu kan kalla det mens! Tycker det är ner rosa än rött men det kanske ändras under dagen iofs!
    Lycka till med ivf! Ses vi i september-tråden?:)
  • Sessie
    Om man nu kan kalla det mens! Tycker det är ner rosa än rött men det kanske ändras under dagen iofs!
    Lycka till med ivf! Ses vi i september-tråden?:)
  • Kvinna84a

Jag har gått privat och tagit prover tidigt, fick veta att min sambo hade få simmare så de ville göra ivf. Känns ok :)

Slutade oxå med tester, var för stressande för mig hehe.

Min mens var ock rosa, en hel dag innan den kom igång. Kanske var så för att den var sen, lindrig är den oxå. Skönt!

Ses i september tråden, hoppas det blir våran månad ;)
  • Lotten

Bim+15 idag. Inga tecken på att mens ska komma. Hur sent kan man plussa egentligen? Gjorde test bim+12 men såklart negativt.

• Sessie
    Kvinna84a skrev 2015-09-07 16:22:42 följande:
    Jag har gått privat och tagit prover tidigt, fick veta att min sambo hade få simmare så de ville göra ivf. Känns ok :)

Slutade oxå med tester, var för stressande för mig hehe.

Min mens var ock rosa, en hel dag innan den kom igång. Kanske var så för att den var sen, lindrig är den oxå. Skönt!

Ses i september tråden, hoppas det blir våran månad ;)
    Åh då förstår jag!
    Ja det hoppas vi på :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti