• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • babytjejen

Tog ett test idag o blankt :( så väntar bara på mensen nu som borde komma imorgon el måndag som senast...när ska det bli våra tur att få ett plus? :(

• Sessie
    Kvinna84a skrev 2015-08-28 10:37:46 följande:
    Har du testat än? :)
    Ja men svårt att avgöra , tyvärr.
    Svagt streck men ändå svårt . Får försöka hålla mig till måndag ialf ...
  • Fian88
    babytjejen skrev 2015-08-29 08:36:24 följande:

Tog ett test idag o blankt :( så väntar bara på mensen nu som borde komma imorgon el måndag som senast...när ska det bli våra tur att få ett plus? :(

Tråkigt!
    Men jag håller ändå tummarna, alla plussar ju inte tidigt! Hoppas ni får plus snabbare denna gången
  • Fsake
    babytjejen skrev 2015-08-29 07:36:24 följande:

Ånej :( hoppas du får plus på bim. Kan va så för vissa. Håller tummarna!
  • Kvinna84a
    Fian88 skrev 2015-08-28 21:19:44 följande:

Dom är inte så känsliga så är du innan bim (eller på mindre än äl+14) så är det inte omöjligt!

Är efter BIM men fortfarande ingen mens. Har aldrig varit såhär sen förut.. Litet hopp lever än :)
  • Kvinna84a
    Sessie skrev 2015-08-29 08:43:17 följande:

Hoppas testet blir starkare på måndag :) jag tänkte kanske också testa då om mensen fortfarande inte dyker upp.
  • Symetrical
    Sessie skrev 2015-08-29 08:43:17 följande:
    Kan du inte lägga upp bild som vi kan analysera sönder? :-P

/analysabstinens
  • Mattan

Hej! Kanske en dum fråga. Men vad är BIM o någon kommentera ÄL+14 i samband med när testet är som mest tillförlitligt???

• Anonym (Förvirrad som få)

Hej!

Tänkte om någon kunde ge mig lite råd?
    Jag har under flera månader kartlagt min mens, ägglossning samt tid där i mellan för att ha detta som underlag för nu när det är dags för oss att försöka skaffa barn.

Tidigare har det varit 14-15 dagar i mellan min mens och ägglossning och sedan 14-15 dagar i snitt mellan ägglossning och mens. Den här månaden fick jag mens 150803 och ägglossning redan 150813. Alltså 10 dagar i mellan. Jag blev jätteförvånad. Är det "vanligt" att det helt plötsligt kan bli sådan skillnad? Nu är det 16 dagar sedan ägglossning och jag har inga känningar om mens och jag testade negativt igår.

Är det någon som varit med om detta och gjorde det så att er menscykel blev knasig efteråt?

• Fian88
    Mattan skrev 2015-08-29 14:57:37 följande:

Hej! Kanske en dum fråga. Men vad är BIM o någon kommentera ÄL+14 i samband med när testet är som mest tillförlitligt???

Bim=beräknad icke mens. Alltså när man är beräknad att få mens men inte vill ha den.
    Äl+14= 14 dagar efter ägglossning. Varför det är mest tillförlitligt att testa då är för att det i snitt tar ägget 7-10 dagar att vandra ner och fästa i livmodern. Sen behövs det några dagar för att hormonet hcg ska bli tillräckligt högt för att mätas. Så egentligen är det meningslöst att utgå från bim- utan man ska utgå från äl+, detta eftersom man kan ha olika många dagar i fasen mellan äl och bim. Man kan oftast få plus på tidigast äl+9. Ägget kan fästa snabbare än på 7 dagar och kan va därför vissa plussar tidigt.
    Hoppas du förstår min förklaring
Svar på tråden Vi med BIM i augusti