• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Anonym (Nr3)

Här känns det ingenting.

Jag har i och för sig precis som förra månaden ont i magen varje dag sen äl men då blev det inget trots att vi prickade in äl. Vi prickade in även denna gång men känns inte som att vi lyckats. Trots magontet.

Det är som att jag får för mig att det kanske är svårare med trean för vår del. Lite negativ jag är idag då!!!! Förlåt!

Hur har ni haft det ni som har barn sen innan?

Med första plussade jag efter 9 långa månader, andra blev jag gravid på första försöket.

• Elyssa81
    emzerus skrev 2015-07-31 13:30:15 följande:
    Du får gärna lägga in mig under plus nu :) med bf 11/4. 11 försöket :)
    Stort grattis! Jag såg också plusset. Hoppas det blir tredje gången gillt .
  • misslina
    Anonym (Nr3) skrev 2015-07-31 14:54:16 följande:

Här känns det ingenting.

Jag har i och för sig precis som förra månaden ont i magen varje dag sen äl men då blev det inget trots att vi prickade in äl. Vi prickade in även denna gång men känns inte som att vi lyckats. Trots magontet.

Det är som att jag får för mig att det kanske är svårare med trean för vår del. Lite negativ jag är idag då!!!! Förlåt!

Med första plussade jag efter 9 långa månader, andra blev jag gravid på första försöket.

Jag får också för mig att det kommer bli svårare denna gång. Detta blir vårt andra försök. Har två barn sedan tidigare och dom blev till på vårt första...

Håller tummarna för oss!
  • Fsake
    Anonym (Nr3) skrev (null) följande:

Här känns det ingenting.

Det är samma här. Har två barn som blev till på första o andra försöket. Känns som det kommer ta längre tid nu. Är på tredje försöket nu.
  • My102
    Malin 845 skrev 2015-07-31 14:33:46 följande:

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Clearblue digitala ÄL test! Förra månaden körde jag med RFSU och missade ÄL helt och hållet. Denna månaden körde jag med Clearblue också fick positivit utan några frågetecken. Helt klart värt det! :) Du behöver inte analysera eller liknande. Kanon bra.
  • miillaw

Vilka äl tester rekommenderar ni? Har testlagrets men funderar på att skaffa andra. Finns clearblue med och utan hormonindikator, stickor från olika företag och teststavar. Vilka är bäst? Och är det värt att lägga extra pengar på de med hormonindikator? Ska börja testa nästa vecka så ska beställa hem tester :)

Jag har alltid kört med CL rosa ägglossningstest. Funkar bra och alltid prickat äl dock nu första gången jag fått positivt graviditetstest. :)
  • Solskenihjärtat

Jag har provat testlagrets, clearblue och clearblue med dubbel hormonindikator, och tycker absolut att den med dubbel indikator är värd pengarna! Tycker att den ger en större chans att slappna av inför ägglossningen eftersom den anger 4 fertila dagar, plus att man slipper undra över om man tolkar fel. :)
  • Sali2015

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

• babytjejen

Jag brukar använda testlagrets tester fram tills dom blir starka o sedan clearblues tester som bara visar fast smiley...för att spara in på pengar..hade clearblues varit lite billigare så hade jag nog använt bara dom...
  • Villbligravidnu
    Sali2015 skrev 2015-07-31 15:40:31 följande:

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

Nej, det låter inte som ÄL-flytningar än. Äl-flytningar ser ut som äggvita, transparent och slemmig, trådig. Du kan hålla en sån flytning mellan två fingrar och då ska den kunna hänga ihop en liten bit, ibland 2 cm. Efter ÄL blir flytningarna ofta sparsamma och gula om jag minns rätt. Det låter alltså som du är innan ÄL just nu.
Svar på tråden Vi med BIM i augusti