• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • miillaw
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:31:12 följande:

Vart köper man dem? :)

På vanligt apotek. Digitala är dem. De finns i rosa och lila, de lila visar 4 dagar fertilitet och de rosa ägglossninsdagen.
  • TheRealMe
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:34:34 följande:
    Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)
    Bästa köpet även om dom kostar så vet man när det är dags :). Rekommenderar starkt :). Lycka till!!!
  • Malin 845
    Symetrical skrev 2015-07-31 18:56:17 följande:
    För f a n vilken äcklig, men samtidigt fascinerande och sjukt informativ bild! Allt på samma gång! smile2.gif
    Oh my, det var ett lätt sätt att se skillnaden, men sjukt äckligt, haha! :P
  • Murvel82
    Symetrical skrev 2015-07-31 18:56:17 följande:
    För f a n vilken äcklig, men samtidigt fascinerande och sjukt informativ bild! Allt på samma gång! smile2.gif
    Haha, word!!
  • Solskenihjärtat
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:34:34 följande:

Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)

Ja, den visar östrogenstegringen som sker ett par dagar innan lh-stegringen, så för oss har den hjälpt att helt komma undan stressen, missar man en dag så har man ändå 3 andra dagar på sig :)

Vanliga clearblue visar "bara" lh-stegringen, alltså 2 fertila dagar.

Jag har köpt dom på Apoteket, går säkert att beställa från nätet oxå :)
  • miamarina84
    Malin 845 skrev 2015-07-31 18:31:12 följande:

Vart köper man dem? :)

De rosa testerna innebär ju bara att de visar låg samt maximal fertilitet. Har ni sex då när den är låg och hoppas på att den strax byter till maximal. Eller inväntar ni ägglossnings dagen o har sex då?
  • miillaw
    miamarina84 skrev 2015-07-31 20:04:17 följande:
    De rosa testerna innebär ju bara att de visar låg samt maximal fertilitet. Har ni sex då när den är låg och hoppas på att den strax byter till maximal. Eller inväntar ni ägglossnings dagen o har sex då?
    jag och min man har myst varannan dag och ibland varje dag :P och bara hoppats på att det tagit sig, vilket det gjort denna månad efter 5 försök (månader) :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti