• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • Symetrical
    Sali2015 skrev 2015-07-31 15:40:31 följande:

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

De där yoghurt-liknande flytningarna är inte äl-flytningar. De skall vara genomskinliga och påminna om rå äggula. Man skall kunna "bygga broar" på flera cm med dem mellan tummen och pekfingret.
  • Anonym (Nr3)
    Fsake skrev 2015-07-31 15:15:33 följande:

Det är samma här. Har två barn som blev till på första o andra försöket. Känns som det kommer ta längre tid nu. Är på tredje försöket nu.

misslina skrev 2015-07-31 15:11:35 följande:

Jag får också för mig att det kommer bli svårare denna gång. Detta blir vårt andra försök. Har två barn sedan tidigare och dom blev till på vårt första...

Håller tummarna för oss!

Åh, hoppas verkligen vi alla tre får plus snabbt!!
  • Kvinna84a

Hej och grattis till plussen :)

Jag tänkte testa imorn om inte mensen dykt upp eftersom vi ska flyga imorn. Har lite mensvärk så inga större förhoppningar.

• Angdev
    Sali2015 skrev 2015-07-31 15:40:31 följande:

Jag testar CB äl test denna gången. Första gången jag testar ÄL test överhuvudtaget. Detta blir tredje gången gillt så jag vill se om min app har rätt om min ÄL eller inte och den verkar ha det. Ska ha ÄL 2/8 enligt appen och BIM 16/8 och har tagit ÄL test för säkerhetsskull sedan ons 29/7 och ingen glad gubbe än dock stegring i de två strecken (som jag vet att man inte ska titta på men gör det ändå för jag överanalyserar för jag vill så gärna ha min efterlängtade lilla bebbe). Och det verkar gå åt rätt riktning. Har idag uppmärksammat tjocka vita yoghurt aktiga flytningar och undrar om inte det kan vara ÄL flytningar? Någon som känner igen?

Vill minnas att jag har sådana varje månad men inte lagt någon mer tanke vid vad dem innebär eller vid vilken tidpunkt de kommer. Förrän nu när jag gör allt för att förstå min kropp och äntligen kunna bli gravid. Vad säger ni?

Grattis till alla plus. Hoppas jag joinar er om 17 dagar :)

Om du känner dig osäker på flytningarna så kolla här: peeonastickfreak.files.wordpress.com/2014/11/wpid-collage_20141114203810177_20141114204645201.jpg
    Superbra bild! :)
  • emzerus
    Elyssa81 skrev 2015-07-31 15:03:42 följande:
    Stort grattis! Jag såg också plusset. Hoppas det blir tredje gången gillt .
    Tack snälla du :)
  • HepaticaNobilis

Lite äggviteflytning idag så kroppen verkar göra exakt som förra månaden. Hoppas att kroppen sköter sitt så ska jag och sambon sköta vårt ;)

Gissar på älsläpp på söndag:)

• Cocolemon
    My102 skrev 2015-07-31 13:42:00 följande:

Ooo vi har BIM samtidigt!! :D jag hade ÄL den 25-26 :D

Kul :D hoppas att vi båda kan få var sitt plus då :D
  • Malin 845
    My102 skrev 2015-07-31 15:17:56 följande:
    Clearblue digitala ÄL test! Förra månaden körde jag med RFSU och missade ÄL helt och hållet. Denna månaden körde jag med Clearblue också fick positivit utan några frågetecken. Helt klart värt det! :) Du behöver inte analysera eller liknande. Kanon bra.
    Åh det låter ju jättebra! :) jag har testlagret o det blir alltid en liten linje. Så man vet ju inte om det är äl på gång eller inte. Hoppas på ett fint plus i slutet av augusti :D
  • Malin 845
    miillaw skrev 2015-07-31 15:32:42 följande:
    Jag har alltid kört med CL rosa ägglossningstest. Funkar bra och alltid prickat äl dock nu första gången jag fått positivt graviditetstest. :)
    Vart köper man dem? :)
  • Malin 845
    Solskenihjärtat skrev 2015-07-31 15:34:53 följande:
    Jag har provat testlagrets, clearblue och clearblue med dubbel hormonindikator, och tycker absolut att den med dubbel indikator är värd pengarna! Tycker att den ger en större chans att slappna av inför ägglossningen eftersom den anger 4 fertila dagar, plus att man slipper undra över om man tolkar fel. :)
    Vad är det för skillnad på vanliga clearblue och de med dubbel hormonindikator? Så den visar vilka 4 dagar man är mest fertil? :) vad bra! Stressen både jag och sambon känner över äl och tajma in mys osv är stor.. Blir väldigt jobbigt..

Vart köper du de med dubbel hormonindikator? :)
Svar på tråden Vi med BIM i augusti