• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • Babyönskan

Hej och grattis till oss!!

Jag är i v 6, beräknad till 23.e Mars.

Väntar mitt första barn ????. Oron finns dagligen och därför har vi boka in tidigt ul till vecka 9, 17 Augusti. Vi längtar så!

Symptom: ömma bröst, lätt illamående (inte varje dag), trög mage, sover dåligt, vaknar tidigt, lite mensvärk/stickningar (från och till) och mer kissnödig än vanligt (började 3 dagar sen).

Vad har ni för symptom?

• Michaela94

Hejsan!
    Jag plussade imorse och har enligt sista mens bf 24 mars :)
    Det är andra barnet, vi har en son på 17 månader sen tidigare, så nu hoppas vi på en bra graviditet som går som den ska :)

• nonchalant
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-22 07:56:21 följande:

I natt drömde jag att jag fick ett brutalt missfall. Skönt att vakna och inse att det var en dröm...

Jag drömde samma sak här om natten. Det värsta är att när jag väl hamnar i en mardröm (vilket tack och lov är väldigt sällan) så har jag fruktansvärt svårt att somna om. Även om jag vaknar så fortsätter jag att drömma om jag somnar om :( Tack och lov så var det bara hemska mardrömmar!
  • Nrk79
    Michaela94 skrev 2015-07-22 14:30:38 följande:

Hejsan!
    Jag plussade imorse och har enligt sista mens bf 24 mars :)
    Det är andra barnet, vi har en son på 17 månader sen tidigare, så nu hoppas vi på en bra graviditet som går som den ska :)

Grattis Michaela! :) Har själv plussat och är beräknad till 15/3. Hoppas tiden till v 12 med kub/ul osv kommer gå fort! :)
  • Natalila
    Babyönskan skrev 2015-07-22 10:29:46 följande:

Hej och grattis till oss!!

Jag är i v 6, beräknad till 23.e Mars.

Väntar mitt första barn ????. Oron finns dagligen och därför har vi boka in tidigt ul till vecka 9, 17 Augusti. Vi längtar så!

Symptom: ömma bröst, lätt illamående (inte varje dag), trög mage, sover dåligt, vaknar tidigt, lite mensvärk/stickningar (från och till) och mer kissnödig än vanligt (började 3 dagar sen).

Vad har ni för symptom?

Åh vad kul, jag är oxå berkänad till 23 mars :)
    Mitt första oxå.
    Enda symptom just nu är ömma bröst lite ibland och sjukt trött annars mår jag fint :)
  • Ö bon
    Natalila skrev 2015-07-24 14:11:33 följande:

Åh vad kul, jag är oxå berkänad till 23 mars :)

Mitt första oxå.

Enda symptom just nu är ömma bröst lite ibland och sjukt trött annars mår jag fint :)

Jag är oxå beräknad till den 23/4 :)

Precis Samma symtom som du Natalila
  • Dahlaya

Fick reda på graviditeten 2/7, har ett barn sedan tidigare som tog ett år innan han blev till. Denna graviditeten blev av redan vid första försöket.

Var idag på vul och fick reda på att jag är i 6+6, och hjärtat slog hårt. Kostade 300kr här. Läkaren sa att missfallsrisken är väldigt låg när man sett att hjärtat slår. Missfallen sker ofta i samband med att hjärtat börjar slå (v6-7) eller när barnet går över från gulekroppen och äter av mamma (va v11?)

Är så glad!

Mår illa, måste småäta jämt, sover kasst och är extremt trött, kan somna bara jag sätter mig ner.

• Natalila
    Ö bon skrev 2015-07-24 15:34:37 följande:
    Jag är oxå beräknad till den 23/4 :)

Precis Samma symtom som du Natalila
    Kul :)
  • Linkken
    Dahlaya skrev 2015-07-24 17:33:11 följande:

Fick reda på graviditeten 2/7, har ett barn sedan tidigare som tog ett år innan han blev till. Denna graviditeten blev av redan vid första försöket.

Var idag på vul och fick reda på att jag är i 6+6, och hjärtat slog hårt. Kostade 300kr här. Läkaren sa att missfallsrisken är väldigt låg när man sett att hjärtat slår. Missfallen sker ofta i samband med att hjärtat börjar slå (v6-7) eller när barnet går över från gulekroppen och äter av mamma (va v11?)

Är så glad!

Mår illa, måste småäta jämt, sover kasst och är extremt trött, kan somna bara jag sätter mig ner.

Är det så? Intressant information! V. 6-7 har jag passerat, så bara att klara v. 11 då ännu... Ska förhoppningsvis på vul i v. 10, så hoppas få höra hjärtslagen då.

Och grattis till graviditeten! Glad
  • Amaryllis

Jag är också beräknad 23/3. Har ömma bröst och lite trött.
    Idag gjorde jag dock nåt dumt... Har känt mig mindre trött senaste dagarna och tog ett gravtest (RFSU digitalt) som jag hade över sen innan. Men istället för + eller - fick jag "?" på displayen.... Vad sjutton ska detta betyda!? Nu blev jag jätteorolig för att jag har fått en MA!!

Svar på tråden B/F mars 2016