B/F mars 2016
Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????
Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????
Vid förra graviditeten fick jag mf i v.8 och fick genomgå en långdragen utredning för att utesluta utomkvedhavandeskap, vilket jag ju inte hade. Så nu erbjöd de mig VUL för att dela bekräfta att fostret lever denna gång och att den också ligger på rätt ställe. Och det gjorde den ju kändes helt galet underbart att se det lilla hjärtat slå!
Ni som är sugna på tidigt vul. Kolla med er barnmorska. Har ni bakgrund med MF/ma och känner er oroliga kan det mkt väl vara skäl nog till att ni får vul.
Vi fick en tidigt vul i vecka 9 med dottern pga vårt tidigare ma. Behövde inte tjata öht.
Denna gången kommer jag be om det också. Har haft en sparsam blödning nu efter sex så nu går jag på nålar och är givetvis orolig. Har haft så tidigare iof men då var jag ju inte gravid.
Hoppar in här jag med :)
Jag plussade 4/7 (på BiM+2) efter att jag känt mig yr, aningen illamående och väldigt trött på jobbet. Nu har det gått över 2 veckor sedan vi fick veta om det lilla knytet där inne och har redan för exakt en vecka sedan fått komma upp och göra ett VUL hos landstinget då vi har ett flertal MF bakom oss under våra 4 år tillsammans. Läkaren kunde se livmodern och att allt såg ut som det ska. Jag fick även lämna ett urinprov och ta massa blodprov för att se så jag inte ha infektion i kroppen. Läkaren sa dock att det var förtidigt för att kunna se hjärtslag men imorgon har vi fått tid upp på gyn igen för att mäta HcG nivå och se om det finns hjärtaktivitet där inne. Jag känner mig ganska lugn dem här gången. Tar gravidtabletter från apoteket och extra folsyra som läkaren skrev ut till mig för en vecka sedan.
Vi är nu i vecka 7 (6+3) och vi hoppas innerligt att denna graviditet går vägen! Ska även tillägga att vi har inga barn sedan tidigare då alla graviditeter slutat i MF :(
Jag har inte haft ngt missfall tidigare men fick lite blod på pappret när jag plussade (sen nid-blödning?). Undrar om man ändå kan få sig ett vul?
Ska inte till bm förrän jag är i vecka 10 ungefär och då är det snart kub.
Hoppar in här jag med :)
Jag plussade 4/7 (på BiM+2) efter att jag känt mig yr, aningen illamående och väldigt trött på jobbet. Nu har det gått över 2 veckor sedan vi fick veta om det lilla knytet där inne och har redan för exakt en vecka sedan fått komma upp och göra ett VUL hos landstinget då vi har ett flertal MF bakom oss under våra 4 år tillsammans. Läkaren kunde se livmodern och att allt såg ut som det ska. Jag fick även lämna ett urinprov och ta massa blodprov för att se så jag inte ha infektion i kroppen. Läkaren sa dock att det var förtidigt för att kunna se hjärtslag men imorgon har vi fått tid upp på gyn igen för att mäta HcG nivå och se om det finns hjärtaktivitet där inne. Jag känner mig ganska lugn dem här gången. Tar gravidtabletter från apoteket och extra folsyra som läkaren skrev ut till mig för en vecka sedan.
Vi är nu i vecka 7 (6+3) och vi hoppas innerligt att denna graviditet går vägen! Ska även tillägga att vi har inga barn sedan tidigare då alla graviditeter slutat i MF :(
Madde13n - då är vi i samma läge! Har en son som föddes juli förra året och är beräknad ca 20/3.
Jag är inte med i FBgruppen, försökte men blev inte tillagd och nu känns det lika bra att vara kvar här :)
Är det någon mer än jag som är trött men har supersvårt för att somna?
Madde13n - då är vi i samma läge! Har en son som föddes juli förra året och är beräknad ca 20/3.
Jag är inte med i FBgruppen, försökte men blev inte tillagd och nu känns det lika bra att vara kvar här :)
Är det någon mer än jag som är trött men har supersvårt för att somna?
Jag lyckas inte heller komma med i fb-gruppen så hänger kvar i tråden här.
Jag är supertrött vissa dagar, andra inte. Mår sjukt illa på morgonen däremot. Måste försöka få kontroll på detta innan semestern är slut känner jag. Hur nu det ska gå till.
Den här gången har det hjälpt med körsbärstomater för mig vid lite illamående! Men det har nog inte riktigt dragit igång ordentligt än.. Det började v7-8 för mig förra gången :)
Hoppas allt går bra för er denna gång. Har du en annan känsla eller är det som tidigare graviditeter?