• andreawilda

B/F mars 2016

Fler än jag som plussat och väntar barn i Mars 2016 ?????

• Svar på tråden B/F mars 2016
  • Linkken
    Amaryllis skrev 2015-07-24 20:18:20 följande:

Jag är också beräknad 23/3. Har ömma bröst och lite trött.
    Idag gjorde jag dock nåt dumt... Har känt mig mindre trött senaste dagarna och tog ett gravtest (RFSU digitalt) som jag hade över sen innan. Men istället för + eller - fick jag "?" på displayen.... Vad sjutton ska detta betyda!? Nu blev jag jätteorolig för att jag har fått en MA!!

Låter mest som att det var något fel på testet då, annars ska det nog komma + eller -. Men att testa hela tiden hjälper inte, för även om man skulle få missfall kan det visa positivt flera veckor efteråt då hormonerna finns kvar. Bäst är nog att bara försöka ta det lugnt och vänta till ul. Symptomen kan variera så mycket från dag till dag, du har förmodligen inget att oroa dig över alls!
  • Amaryllis
    Linkken skrev 2015-07-25 09:42:06 följande:
    Låter mest som att det var något fel på testet då, annars ska det nog komma + eller -. Men att testa hela tiden hjälper inte, för även om man skulle få missfall kan det visa positivt flera veckor efteråt då hormonerna finns kvar. Bäst är nog att bara försöka ta det lugnt och vänta till ul. Symptomen kan variera så mycket från dag till dag, du har förmodligen inget att oroa dig över alls!
    Tack! Du har helt rätt! Tycker bara det är länge att vänta till v18 med UL... Hur står folk ut!?
  • Linkken
    Amaryllis skrev 2015-07-25 22:36:25 följande:
    Tack! Du har helt rätt! Tycker bara det är länge att vänta till v18 med UL... Hur står folk ut!?
    Det fattar jag inte heller, här får alla gå på sitt första ul i v. 12 och vill man ha ett tidigare kan man gå privat. Jag skulle aldrig orka vänta till v. 18 för att få veta om allt är som det ska. Men jag bor i Finland, så det fungerar tydligen annorlunda här...
  • Rozha

Hej hej!

Hur mår alla gravida?

Själv är jag i vecka 7 mår lite sådär men extremt trött hela tiden..

Är beräknad 18 mars ska bli spännande är så nervös o orolig såklart men hoppas på det bästa. ????

• Missy81
    Rozha skrev 2015-07-26 11:39:57 följande:

Hej hej!

Hur mår alla gravida?

Själv är jag i vecka 7 mår lite sådär men extremt trött hela tiden..

Är beräknad 18 mars ska bli spännande är så nervös o orolig såklart men hoppas på det bästa. ????

Jag är också i V 7 nu. Mår extremt illa till och från, har köpt ett 3-pack Mariekex som jag småäter från. Sover/vilar hela dagarna, är så fruktansvärt trött hela tiden. Vaknar ett par ggr om natten pga att jag är kissnödig. Men jag är glad över det lilla livet trots krämpor.
  • ulle42

Hej! Jag har bf 6 mars! Är i slutet på vecka 8 nu o längtar till första ul vecka 12. Känns lite mer verkligt när man får se det lilla livet o får veta att det mår bra förhoppningsvis.

Jag mår bra än så länge, men väldigt trött o småhungrig hela tiden. Annars inga symtom. Detta är mitt andra barn, ettan fyller snart två, och jag hade inte så mkt symtom första graviditeten heller.

• Rozha
    ulle42 skrev 2015-07-26 16:04:08 följande:

Hej! Jag har bf 6 mars! Är i slutet på vecka 8 nu o längtar till första ul vecka 12. Känns lite mer verkligt när man får se det lilla livet o får veta att det mår bra förhoppningsvis.

Jag mår bra än så länge, men väldigt trött o småhungrig hela tiden. Annars inga symtom. Detta är mitt andra barn, ettan fyller snart två, och jag hade inte så mkt symtom första graviditeten heller.

Va härligt och grattis! :)
  • CupTee

Hejsan! Hoppar in här också :)

Har bf 2 mars (v9 nu) och det är min andra graviditet. Mår betydligt sämre denna gången :(

Är så nervös för UL/kub som skall göras när jag gått in i v13 . Alltid så oroligt innan man vet ju!..

Hoppas allt väl med er damer! :) Och grattis till er alla !

• Rozha

[quote=75566894][quote-nick]ulle42 skrev 2015-07-26 16:04:08 följande:[/quote-nick]

Va härligt och grattis! :)

Ja man vill att tiden ska gå fort speciellt i början när oron finns..

Själv har jag varit och skrivit in mig hos bm och på torsdag ska vi på första ul besöket och träffa läkaren. Har väldigt ont i ryggen och tröttheten tar över lite jobbigt när jag jobbar 100% på sjukhus.

Svar på tråden B/F mars 2016