• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 16:46:09 följande:
    Jag trodde att det skulle ta mycket längre tid att känna men jag började känna för ca 1 vecka sedan:) först fattade jag inte vad det var, kändes som muskelryckningar (som man kan ha vid ögat) fast i nedre delen av magen :) har moderkakan mot min rygg så kan nog vara därför jag har kunnat känna :)
    Då måste det ha varit bebisen jag kände för cirka två veckor sedan också. Kändes precis som när man får nervryckningar i ögonbrynet :) har dock inte känt något mer efter det. Vad mysigt
  • Obsession89
    älva85 skrev 2015-09-17 16:54:37 följande:
    Grattis, gud va mysigt. bm sa att min moderkaka sitter framme (mot magen) och då kan det dröja till v 20-22 innan man känner något. Bättre det än nere iaf då man kan få blödningar. I v 16 nu.
    Ja, så länge moderkakan inte sitter över utgången är nog alla håll bra :) om du är i vecka 16 nu så är det inte såå länge tills du kanske känner något :)
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:13:39 följande:
    Då måste det ha varit bebisen jag kände för cirka två veckor sedan också. Kändes precis som när man får nervryckningar i ögonbrynet :) har dock inte känt något mer efter det. Vad mysigt
    Det var det nog säkert:) jag kände inte mycket dom första dagarna men sedan typ 2 dagar tillbaka känner jag flera gånger om dagen :) har varit ganska orolig fram tills nu då jag har haft 4 mindre blödningar innan vecka 12, två bruna och två med blod, känns som att jag äntligen kan slappna av och börja njuta av att vara preggo :)
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 17:45:31 följande:
    Det var det nog säkert:) jag kände inte mycket dom första dagarna men sedan typ 2 dagar tillbaka känner jag flera gånger om dagen :) har varit ganska orolig fram tills nu då jag har haft 4 mindre blödningar innan vecka 12, två bruna och två med blod, känns som att jag äntligen kan slappna av och börja njuta av att vara preggo :)
    Har också haft mycket blödningar, en gång så mycket så jag blödde igenom både trosor byxor och en kofta. Men fick göra ultraljud då och allt såg bra ut :) det va i vecka 12 och har inte blödigt sen dess och går in i vecka 18 imorgon. Längtar så mycket till RUL nu
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:53:47 följande:
    Har också haft mycket blödningar, en gång så mycket så jag blödde igenom både trosor byxor och en kofta. Men fick göra ultraljud då och allt såg bra ut :) det va i vecka 12 och har inte blödigt sen dess och går in i vecka 18 imorgon. Längtar så mycket till RUL nu
    Det är hemskt med blödningar! Vad skönt att du fick kolla iaf! Fick kolla efter första blödningen i vecka 8 och sen gjorde jag kub i vecka 13 men har som ändå inte kunnat sluta nojja:) men nu ska jag verkligen försöka att njuta!
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 17:53:47 följande:
    När har du RUL förresten?:)
  • elin1987

Hur länge ska man vara så här trött ?! Var tvungen att gå hem från jobbet efter lunch de gick inte att hålla ögonen öppna :/

• LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 18:29:01 följande:
    När har du RUL förresten?:)
    Den 28onde :) så om 11 dagar. Får hoppas att tiden går fort
  • Obsession89
    LMG skrev 2015-09-17 19:08:17 följande:
    Den 28onde :) så om 11 dagar. Får hoppas att tiden går fort
    11 dagar är inte så länge! Du måste berätta hur det gick sen :)
  • LMG
    Obsession89 skrev 2015-09-17 19:25:42 följande:
    11 dagar är inte så länge! Du måste berätta hur det gick sen :)
    Ja nä egentligen inte, har jag väntat flera veckor klarar jag nog 11 dagar :) ja absolut det ska jag göra
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?