• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken

Jag har samma problem med jeansen också. De går nog igen fortfarande, men trycker så på magen att det börjar göra ont och jag får knäppa upp så fort jag är ensam. Blir leggings resten av graviditeten, känns det som... De byxor som är låga i midjan funkar bättre för mig, än så länge, så det kan ni ju testa...

• pannkakan87

Haha jag är också sjukt gasig i magen. Det är det "värsta" symptomet just nu. Kommer väl längta tillbaka till det sen när jag börjar kräkas Tyst

• Mayy

Hej! Tänkte sällskapa med er om det går bra, då de andra grupperna verkar dö :) Jag är i vecka 7 (6+1). Eftersom jag åker utomlands i en månad från och med lördag så ska jag få komma till mvc idag. Vad man gör där vet jag dock inte :) haha antar information? Mina symtom är trötthet och ibland molvärk, annars mår jag bra. Eller en sak till...tjejer, mitt humör är kaos! Pms*10 i svängningarna, och då är min pms ganska illa redan :) Men inget illamående vilket nästan gör mig orolig för "alla" vekar ju ha det? Bara lite uppblåst. Hoppas att lilla pyret därinne mår bra i alla fall!

• pannkakan87

Å vad härligt med utomlands en månad! Hoppas du slipper illamåendet då!:)) jag är inte heller illamående men har andra symtom som större bröst, mer ådror på dom oxå och trötthet, hu ger och sådär så jag är inte orolig. Går in i v7 på lördag jag med! :)

• Mayy
    pannkakan87 skrev 2015-07-16 11:14:43 följande:

Å vad härligt med utomlands en månad! Hoppas du slipper illamåendet då!:)) jag är inte heller illamående men har andra symtom som större bröst, mer ådror på dom oxå och trötthet, hu ger och sådär så jag är inte orolig. Går in i v7 på lördag jag med! :)

Det gick bra! Fick mkt info och lämnade lite uppgifter. Ska tillbaka två dagar efter hemkomsten för "riktig" inskrivning med blodprov och sånt. Spännande! Nu bara att hoppas att allt går bra :)
  • Migas
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 22:34:38 följande:

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

Svår fråga, men än så länge så kan jag ha några av jeansen jag brukar använda utan några som helst problem. Just nu är jag ganska glad att jag har ett jobb där man byter kläder varje dag och att man då har möjlighet att ta en storlek större på både byxor och blus (väljer efter längd och vikt så finns lite att välja på) om det behövs. Det känns som om det ökar på möjligheten att smyga lite längre.

Idag på förmiddagen tog jag en promenad med ett par kompisar för att sedan stanna och äta/fika på vägen tillbaka till bilen så det var mysigt. På vägen tillbaka till bilen och sedan vidare mot jobbet så ångrade jag mig lite, då mat och sen direkt promenad inte var någon höjdare för illamåendet kändes lite jobbigt ett tag, men det värsta gick över ganska snabbt ändå
  • fraizer
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 22:34:38 följande:

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

Jag fick ett bra tips av min syster som sa att jag skulle köpa ett par hängslen och då kan man ha sina byxor lite längre plus en längre tröja över ????
  • Amanda87

Åh herregud vad magen sväller. Måste vara tarmarna! Idag var det varmt och jag hade så svårt att välja kläder. Drog på mig leggings men hade inget till, och har så svårt att gå med leggings som byxor. Panik. Hittade en klänning tillslut. Tycker det är väldigt jobbigt att vistas bland folk nu eftersom jag hela tiden måste tänka på hur jag sitter så magen inte syns så mycket. Dessutom är det så jobbigt när jag blir trött så ofta. 

Skönt att komma hem och släppa ut magen! 

Foto från igår. 

• pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-16 20:19:15 följande:

Åh herregud vad magen sväller. Måste vara tarmarna! Idag var det varmt och jag hade så svårt att välja kläder. Drog på mig leggings men hade inget till, och har så svårt att gå med leggings som byxor. Panik. Hittade en klänning tillslut. Tycker det är väldigt jobbigt att vistas bland folk nu eftersom jag hela tiden måste tänka på hur jag sitter så magen inte syns så mycket. Dessutom är det så jobbigt när jag blir trött så ofta. 

Skönt att komma hem och släppa ut magen! 

Foto från igår. 

Å jag ser hihi. Min mage är oxå svullen men har mycket oversized plagg som gömmer magen. :) Jeansen ser ut att sitta bra trots magen!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?