• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • DesireeB

Hej alla! jag hoppar gärna in i tråden jag med!
    plussade på stickan i måndags (13/7) och är i vecka 5 (4+5)
    jag har bf 19/3-2016 Skrattande
    jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år men vi har väntat med att försöka bli gravida tills ekonomin var stabil.. vi har försökt i ca ett år och jag trodde faktiskt det var kört.. är så otroligt lycklig så det finns inte!! när vi såg pluset så började vi båda grina av lycka! vi ville bara skrika ut till hela världen att vi ska få en bebis!
    men bäst att hålla det tyst tills man vet att allt går vägenTyst
    vi ska faktiskt till barnmorskan redan 24/7 vilket jag tycker är lite tidigt?
    speciellt när jag ser att dom flesta ska vänta till vecka 10??
    åhh är så lycklig!!Skrattande

• pannkakan87

Mina bröst har också växt! Än så länge inte så att det syns jättemycket, mer att det känns i bh'n och så. Nu har de börjat ömma och bli hårda också, det har de inte varit innan. Ser det som ett gott tecken. :) Jag är dock bara i v 5+6 så de lär väl växa mer. Haha. Allt som är tecken på bebis gör mig bara glad. Har ju sluppit illamåendet än så länge! När började ditt?

• pannkakan87
    DesireeB skrev 2015-07-17 09:43:24 följande:

Hej alla! jag hoppar gärna in i tråden jag med!
    plussade på stickan i måndags (13/7) och är i vecka 5 (4+5)
    jag har bf 19/3-2016 Skrattande
    jag och min sambo har varit tillsammans i 7 år men vi har väntat med att försöka bli gravida tills ekonomin var stabil.. vi har försökt i ca ett år och jag trodde faktiskt det var kört.. är så otroligt lycklig så det finns inte!! när vi såg pluset så började vi båda grina av lycka! vi ville bara skrika ut till hela världen att vi ska få en bebis!
    men bäst att hålla det tyst tills man vet att allt går vägenTyst
    vi ska faktiskt till barnmorskan redan 24/7 vilket jag tycker är lite tidigt?
    speciellt när jag ser att dom flesta ska vänta till vecka 10??
    åhh är så lycklig!!Skrattande

Grattis!! :D Välkommen till tråden!

Ni ska nog på en såkallat hälsosamtal det är därför det är tidigt. Jag går till en privat bm och där har de inte hälsosamtal utan vi pratade lite över telefon istället. Sen ska jag på inskrivning 25/8 och ta blodprovet, väga och sånt. På hälsosamtalet som jag har förstått det så pratar man lite om sina matvanor och så vidare. Det kan ju vara skönt att träffa en bm redan så tidigt tycker jag. :)
  • Linkken
    junibarn19 skrev 2015-07-17 09:31:02 följande:

För mig funkar det att äta direkt jag vaknar, då förminskas illamåendet sen försvinner det helt när jag väl kommit upp och är igång.

Jag är precis som ni förlamande trött och skulle helst av allt sova båda dag och natt.

Angående snusning som jag också gjorde så tvärdog mitt sug i v.8 (7+0) numera mår jag bara illa så fort jag tänker på snus eller känner doften. Har precis som ni provat onico innan utan större framgång. Hoppas ert nikotinberoende också släpper helt!! :)

Alltså mina bröst!!! De är ivägen överallt och är JÄTTESTORA! Någon mer som fått extremt stora bröst? Är i v.9 (8+3)

Lycka till på inskrivningen har tid nästa vecka :) du får gärna berätta lite vad de gör :)

Okej, tack! Då ska jag testa det!!

Haha, mina bröst är också vansinniga! De är stora sedan tidigare, tycker inte de har växt, men de är jättehårda och ömma och man kan inte ens nudda vid dem utan att det gör ont. Dock är de snyggare än nånsin, alldeles fasta, så alltid något.. Flört
  • ofverberg

Hej jag är gärna med här. Jag plussade i söndags på jobbet, skrev positivt +1 och ett hjärta på magen och visade sambon, som blev riktigt glad. Men på säkra sidan gjorde vi ett nytt test med veckoindiktator som visade gravid +3. Så är alltså i V.6 (5+1).

Men det roliga är att jag haft symtom i 3veckor. Illamående,trött lite yr och sura uppstötningar, men nämnde inte ömma bröst, för det hade jag alltid 2v innan mens och vid detta tillfälle var det 1v kvar. Gått till vårdcentral 2ggr och lämnat en massa prover och gjort 2gravtest med några dagars mellanrum. Som visade negativt. Fick några tabletter för uppstötningar och illamående. Blev bättre i 3dagar och kom sen tillbaka. Så 1v efter Vc besöket tog jag testet och plussade :)

Snacka om överraskande, har frtf alla symtom kvar. Illamåendet går som d vill.

Ska nog berätta för mamma 32 när jag ska dit. Så man har någon att prata med :)

Men enligt Familjelivs app är Bf 16mars

Längtar till att få berätta för alla, få shoppa kläder och möbler och speciellt se bebis magen :)

• Miss D

Hej,

Jag hoppar gärna in här. Nu i vecka 5 och håller tummarna för tredje gången gillt! Två missfall bakom mig och och 34 så börjar känna mig smått panikslagen. Orolig redan nu och vill att de första 12 veckorna ska rusa iväg....

• elin1987

S79 skrev 2015-07-11 12:21:07 följande:
    Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2
    Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3
    Hvep BF 10/3 :)

Obsession89 17/2

Elin1987 19/3

• Mayy
    elin1987 skrev 2015-07-17 14:53:59 följande:

Bf-lista:

S79 BF 27/2
    Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3

Obsession89 17/2

Elin1987 19/3

Mayy BF 8/3
  • ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-17 14:53:59 följande:

Bf-lista:

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

Drommenomenliten BF 18/3

Obsession89 17/2

Elin1987 19/3

Ofverberg BF 16/3
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?