• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-14 08:44:26 följande:

Första morgonen jag inleder med att kräkas check :S jag tycker inte att det syns på mig men igår frågade en kompis pojkvän lite på skämt och jag har blivit bukfet eller är gravid haha!

Oj! Är det ditt första illamående? Vilka vecka är du i?
    Jag är på 5+3 och mår prima så hoppas ju att jag slipper illamående men är beredd på att det kommer när som helst. Obestämd
  • fraizer
    elin1987 skrev 2015-07-13 10:13:54 följande:

Okej skriv gärna vad dom sa då :) jag tänkte vänta tills augusti med att ringa barnmorskan då jag hade ägglossning på midsommarafton. Eller när tycker ni att man borde ringa ?

Tycker du borde ringa direkt för det är svårt att få nån tid nu under semestertider.
  • Amanda87

Jag undrar om det går att beräkna BF mer exakt om en utgå från dagen/dagarna en hade sex. Alltså jag har bara haft mens tre gånger sedan jag tog ut min spiral. Första gången till andra gången var det 39 dagar mellan första dagen i mens till första dag i nästa mens. Andra gången till tredje gången var det 29 dagar. Inte så lätt att veta hur lång menscykel jag har. Jag hade sex 18-19-20 juni. Tänk om jag är helt ute och snurrar med 13/3 som jag fått fram. Spelar kanske inte så stor roll egentligen eftersom jag kommer få ett bf när jag går på UL. Men ändå :)

• Amanda87

Tillägg: sista mensens första dag var 6 juni och jag har fått fram att jag därmed är 5+3 idag.

• I norr

Hej!

Jag hoppar oxå in här. :)

Plussade i tisdags, exakt en vecka sen idag :) men kan fortfarande inte förstå att det är sant.

Intressant att följa så många som är i samma läge. Jag är i V5 (4+6) vet det ganska exakt då vi gjort ivf.

Mår lite illa men inte alls i närheten av att spy. Har lite värk i magen typ som mensvärk på morgonen och på kvällen. Känner oxå att jag de sista dagarna fått kissat oftare och även på nätterna.

Funderar när jag ska ringa och boka tid för första besöket?

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-14 10:03:50 följande:
    Oj! Är det ditt första illamående? Vilka vecka är du i?
    Jag är på 5+3 och mår prima så hoppas ju att jag slipper illamående men är beredd på att det kommer när som helst. Obestämd
    I v 5 (4+6) enligt appen men jag har ganska oregelbunden mens så jag vet inte säkert :) har mått illa tillochfrån, så länge jag äter mår jag bra men annars börjar illamåendet komma.. Kissar flera ggr timmen typ
  • elin1987
    I norr skrev 2015-07-14 10:25:50 följande:

Hej!

Jag hoppar oxå in här. :)

Plussade i tisdags, exakt en vecka sen idag :) men kan fortfarande inte förstå att det är sant.

Intressant att följa så många som är i samma läge. Jag är i V5 (4+6) vet det ganska exakt då vi gjort ivf.

Mår lite illa men inte alls i närheten av att spy. Har lite värk i magen typ som mensvärk på morgonen och på kvällen. Känner oxå att jag de sista dagarna fått kissat oftare och även på nätterna.

Funderar när jag ska ringa och boka tid för första besöket?

Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också!
  • I norr

[quote=75524529][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-14 10:36:13 följande:[/quote-nick]Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också![

Jo såg att vi va exakt lika. Kul! :)

Från norr stämmer bra, väldigt långt norrut. ;)

• elin1987
    I norr skrev 2015-07-14 10:44:45 följande:

[quote=75524529][quote-nick]elin1987 skrev 2015-07-14 10:36:13 följande:[/quote-nick]Då är vi lika långt gången :) antar att du är från norr genom ditt nickname, jag också![

Jo såg att vi va exakt lika. Kul! :)

Från norr stämmer bra, väldigt långt norrut. ;)

Okej jag med ;) iaf om man jämför med folk som påstår att Sundsvall är norr.. Allt ovan Umeå räknar jag :)
  • hvep
    lindakarlsson4380 skrev 2015-07-14 09:38:50 följande:
    Vården räknar endast fullgångna veckor :) så om du är i 10+4 så säger dom 10 och vi 11.
    Okej då förstår jag! :) Men om jag då läser om utvecklingen som pågår i vecka 6 (som finns i den app där jag anges vara i vecka 6), vet du om det menas den vecka man är i (alltså 5+antal dagar)? Eller ligger man en vecka efter då..
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?