• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Amanda87
    ofverberg skrev 2015-07-18 10:40:20 följande:

Hur tänker ni på sånt här med att köpa kläder och sånt till barnet i magen? Någon som köpt ännu eller väntar ni till efter V.12??

Kliar det i fingrarna att köpa saker som på mig??

Kliar jättemycket, men just också med barnvagn. Hittade en brio smile 3 i 1 till ett väldigt bra pris på nätet. Men det känns för tidigt även om det finns garantier så att det är ok att returnera den och få pengarna tillbaka om något skulle gå snett med graviditeten. Men jag är lite orolig om jag skulle köpa och det visar sig vara tvillingar haha. Oddsen för det är väl föga, men jag tror jag får vänta lite. Är bara 6+0. 
  • Amanda87
    Miss D skrev 2015-07-18 12:05:35 följande:
    Jag har riktigt mycket "mensvärk" till och från. Riktigt hugger tag i 20-30 minuter och sedan droppar det av, inträffar 4-6 gånger per dag.... Vet inte om det gör det mindre orolig, men du är inte ensam om värken i alla fall ????
    Intressant för jag fick mensvärk igår kväll när jag skulle lägga mig. Ungefär där blygdbenen är. Gjorde ont men inte så jag inte kunde utstå. Inget blod så jag avvaktar. Vad jag förstått är det ganska vanligt med växtvärk och mensvärk. 
  • pannkakan87
    märtanpärtan skrev 2015-07-18 11:46:35 följande:

Jag är lite orolig, jag har två kompisar som är gravida och dom känner inte av någon mensvärk över huvudtaget och jag har nästan konstant mensvärk, någon mer här som har det?

Jag har ett tips angående snus! Funkade för mig för ett par år sedan.

Snusa bomull! Funkar skitbra och billigt är det också:)

Det är växtvärk och alla som jag pratat med har haft det och fått friska bebisar :) För mig är mensvärken ett gott tecken på att bebis växer helt enkelt. Är i vecka 7 och nu fördubblar embryot i storlek varje vecka! Inte konstigt att en får lite växtvärk då :D
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-18 10:03:49 följande:

Måste bara uppdatera angående det jag skrev om min kille innan mötet :) skrev ju att vi inte pratat om det särskilt mycket och att det nog kändes overkligt för han ännu. Inatt har vi legat i flera timmar och pratat om allt! Vilket kön de blir, uppfostran, husköp, osv osv sååå mysigt :) men nu är instanserna ännu högre när vi har rivit skyddsmuren från ett eventuellt till missfall..

Å men så mysigt. Vi har också inställningen att det kommer att gå vägen. Klarar inte av att gå och tänka det värsta hela tiden. Men både jag och min kille har en känsla av att det kommer att gå hela vägen. Det känns som om det är meningen. Den lille simmaren som kom till trots rätt så låga odds ändå. :P
    Ska ni titta kön sen? Vi har bestämt oss för att inte göra det. :)
  • saklek

Hej allihopa! Hoppar gärna in här Plussade idag på fjärde försöket! Är i vecka 4+2 och har BF 25 mars :D Har mensvärk till och från, kissar oftare och har en rejält svullen mage (det ser för sjutton ut som att jag är i 3-4 månaden!). Är 25 år, sambon 31 år, första barnet för oss båda.

Finns det fler östgötar i tråden?

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-18 12:15:53 följande:
    Å men så mysigt. Vi har också inställningen att det kommer att gå vägen. Klarar inte av att gå och tänka det värsta hela tiden. Men både jag och min kille har en känsla av att det kommer att gå hela vägen. Det känns som om det är meningen. Den lille simmaren som kom till trots rätt så låga odds ändå. :P
    Vi vill veta kön om det går att se :) berättade för mamma och pappa idag trots att jag tänkt vänta till v12. Men jag kunde inte hålla mig när jag var och hälsade på, kände att pappa behövde lite glada nyheter då han just besegrat cancer :) vilken gråtfest!! Mamma kläckte ur sig "ni kommer inte behöva köpa någonting alls det gör vi" första barnbarnet, som dom har väntat.
  • elin1987

Här har ni min svällda mage :) kanske inte mycket för världen men för mig känns den gigantisk som i vanliga fall har relativt platt mage :)

• Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-18 12:15:53 följande:
    Vi tänker också titta kön om det går :) jag har absolut ingen känsla för om det är en kille eller tjej! Känner ni något speciellt?
  • ofverberg
    Amanda87 skrev 2015-07-18 12:09:48 följande:

Kliar jättemycket, men just också med barnvagn. Hittade en brio smile 3 i 1 till ett väldigt bra pris på nätet. Men det känns för tidigt även om det finns garantier så att det är ok att returnera den och få pengarna tillbaka om något skulle gå snett med graviditeten. Men jag är lite orolig om jag skulle köpa och det visar sig vara tvillingar haha. Oddsen för det är väl föga, men jag tror jag får vänta lite. Är bara 6+0. 

Jo barnvagnar och spjälsäng, har hittat en som jag bara ska köpa, en liten rund med sänghimmel :) jag har oxå haft tanken, tänk om d blir tvillingar :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?