• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • saklek
    ofverberg skrev 2015-07-21 08:58:45 följande:

Vilka ska du gå till?? Jag ska till kvinnohälsa vid tinnerbäcksbadet. Bokade in båda mötena dagen efter plussat. Och skulle fundera över kub som isf görs i v.12.

Kändes bra att det görs snabbt.

Men vill även få ultraljud nu :)

Kvinnohälsan blev det för mig med, kanske vi springer in i varandra där borta Fick tid för inskrivning 28/8 och ultraljud 11/9, längtar så jäkla mycket!  
  • ofverberg

Hej alla.. Låter som att nästan alla har molande växtvärk, känner absolut inget. Illamåendet är lite bättre nu än förut och brösten spänner inte lika mycket..

Så nu börjar man ju bli lite orolig när alla har en massa symptom.

Jag är nu i v. 5+5

• elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-21 18:24:34 följande:

Hej alla.. Låter som att nästan alla har molande växtvärk, känner absolut inget. Illamåendet är lite bättre nu än förut och brösten spänner inte lika mycket..

Så nu börjar man ju bli lite orolig när alla har en massa symptom.

Jag är nu i v. 5+5

Samma här är i v 5+6 allt har försvunnit nu är jag bara jättetrött.. Inget annat symptom :/
  • Irmisans
    elin1987 skrev 2015-07-21 12:49:45 följande:

Är det någon mer som har fått humörsvängningar ?? Jag har gråtit hela morgonen typ.. Känner mig mest ensam i hela världen typ. Logiskt sett vet jag att det inte stämmer men just idag verkar alla vara upptagna med sitt.. Stackars min kille om jag ska vara så här känslig i 9 månader!

Har också riktigt jobbiga humörsvängningar. Grät i 3 timmar över att det inte fanns gurka hemma... Vi får hålla ut och försöka vara snälla när vi orkar!
    Oplanerad Mamma
  • ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-21 18:32:29 följande:

Samma här är i v 5+6 allt har försvunnit nu är jag bara jättetrött.. Inget annat symptom :/

Visst är det jobbigt? Mådde jätte illamående förut så jag fick små äta frukt ofta plus åksjukeband. Inge åksjukeband längre och bara några frukt.

Men missfall borde man ju verkligen märka av. Kanske ska vara glad över dom dagarna man nu mår bättre.

Passar rätt bra nu när jag ska hälsa på syster men vill inte berätta om graviditeten förens v.12.

Snacka om mycke tankar i huvudet, är ju 31 så lite extra orolig över det.
  • ofverberg
    saklek skrev 2015-07-21 18:20:18 följande:

Kvinnohälsan blev det för mig med, kanske vi springer in i varandra där borta Fick tid för inskrivning 28/8 och ultraljud 11/9, längtar så jäkla mycket!  

Vad roligt för dig att ha fått tid, känns lite mer verkligt då :) vi kmr nog stöta på varandra och definitivt känna igen varandra :P
  • fraizer
    Linkken skrev 2015-07-21 18:17:48 följande:
    Så roligt! Vi ska på inskrivning om en vecka och jag längtar verkligen! Ska också försöka få ett privat ultraljud i v. 10 eller så, även om alla här får ett i v. 12. Jag är otålig, haha! Och vill veta att allt är som det ska eftersom vi försökt så länge.

Jag har mått väldigt illa och kräkts på morgnarna i en vecka nu (dock spyfri idag), är nu i v. 8 (7+3) och är otroligt trött och helt utan energi hela dagarna igenom. Det är förstås rätt jobbigt, men åtminstone känner jag mig rätt säker på att den lilla växer som h*n ska då och inte har försvunnit någonstans. Vilar så mycket jag kan nu bara och hoppas jag börjar må bättre så småningom. Jag lovade mig själv att inte gnälla om jag hade sån tur att jag blev gravid, så jag försöker hålla fast vid det!
    Ja jag är också otålig men får helt enkelt vänta i 7 veckor till :)
    Mitt illamående är inte roligt men köpte ett seaband på apoteket igår som ska kunna hjälpa mot det. Jag kräks inte utan mår bara illa men jag har alltid haft svårt för att kräkas så här håller jag emot så länge det bara går :)
    Man får tänka att det kommer något fint sedan så då är det lite lättare när man mår dåligt :)
  • Katten95

Plussade igår och är antingen i vecka 4 eller 5. Enligt appen sidan har är jag i vecka 5 (4+2) och är beräknad till den 27.03.16.

Molande värk i magen, ömma bröst, kissnödig och små hungrig hela tiden är mina symptom än så länge.

• Nyholmskan

Vet inte vad jag pysslade med igår förutom att jag var så trött. Jag är i alla fall enligt apparna i vecka 6 (5+5) :) så inte en april bebis som jag skrev sist utan en marsbebis.:) tog ett andra test idag och då insåg jag att jag måste ha ställt in appen fel. Snurr-huvud! Hur länge tänker ni vänta med att berätta för era närmsta? :)

• saklek
    Nyholmskan skrev 2015-07-22 07:20:29 följande:

Vet inte vad jag pysslade med igår förutom att jag var så trött. Jag är i alla fall enligt apparna i vecka 6 (5+5) :) så inte en april bebis som jag skrev sist utan en marsbebis.:) tog ett andra test idag och då insåg jag att jag måste ha ställt in appen fel. Snurr-huvud! Hur länge tänker ni vänta med att berätta för era närmsta? :)

Jag och sambon pratade om det där igår, och vi kommer nog att vänta tills efter ultraljudet, men om familj eller nära vänner frågar rätt ut innan det så kommer vi nog säga som det är. Vi umgicks med några vänner i helgen, precis efter jag hade plussat, och vid ett tillfälle blev jag rätt sur på sambon och då hade hans vänner tydligen frågat om jag var gravid för de tyckte inte det var likt mig :p Sambon lyckades slingra sig ur den situationen iaf, får väl se hur det går framöver.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?