• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • ALSI
    Natalila skrev 2015-08-18 17:50:25 följande:

Annars är de väl bara säga att de är dags för att ta nå prover där, kommer ju inte på just nu vad de är man gör för prover där men :)

Gynekologiskt cellprov.
  • Linkken
    snowybaby skrev 2015-08-18 17:54:34 följande:

Hänger på här jag också. Plussade 9/8 och fick gravid 1-2 Igår 8 dagar senare fick jag gravid 3+ får det inte riktigt och stämma mer än att jag ökar i hcg. Pga väldigt ont i magen i fredags fick jag åka till akuten så ska på ett vul nu på fredag och då tror jag att jag är i v 6+0 om jag räknat rätt. BF 15 april. Första barnet, 8 försöket.

Oj, så spännande! Vad sa dom på akuten? Låter ju jobbigt att ha så ont.. Men skönt med ul, så du får veta att allt är som det ska såhär långt. Grattis till plusset! Glad
  • elin1987

Kom just hem från en husvisning :) drömhuset! Hoppas så att vi vinner budgivningen, 150 m från ett litet dagis också :) går in i v.11 imorgon, kändes nyss som att jag plussade.

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-18 19:40:01 följande:

Kom just hem från en husvisning :) drömhuset! Hoppas så att vi vinner budgivningen, 150 m från ett litet dagis också :) går in i v.11 imorgon, kändes nyss som att jag plussade.

Härligt! Håller tummarna! :D
    Hur mår du annars? :) Är också i v11. :)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-18 19:47:28 följande:
    Härligt! Håller tummarna! :D
    Hur mår du annars? :) Är också i v11. :)
    Jag mår faktiskt ganska bra när man jämnför med hur dåligt andra verkar må :)

-trött

-vaknar 3:00 varje natt och kissar, ligger sen vaken en timme :/

-får ofta ett tryck i mellan bröstkorgen och halsen. Det är mitt illamående.

-brösten har helt slutat ömma, men när jag ska sätta mig upp från liggande läge hugger det till i brösten ungefär som träningsvärk.

-förstoppad

-hungrig

Själv då ?
  • snowybaby
    Linkken skrev 2015-08-18 19:33:54 följande:
    Oj, så spännande! Vad sa dom på akuten? Låter ju jobbigt att ha så ont.. Men skönt med ul, så du får veta att allt är som det ska såhär långt. Grattis till plusset! Glad
    de sa att allt såg bra ut  men att jag skulle tillbaka efter en vecka för att kolla upp. Tack så mycket =)
  • I norr

[quote=75653021][quote-nick]elin1987 skrev 2015-08-18 19:40:01 följande:[/quote-nick]Kom just hem från en husvisning :) drömhuset! Hoppas så att vi vinner budgivningen, 150 m från ett litet dagis också :) går in i v.11 imorgon, kändes nyss som att jag plussade.[/

Ja, visst är det sjukt va tiden går ändå. Är ju på exakt samma dag som dig och imorgon är det dags för Mvc å inskrivning, ska bli kul. :)

Läste dina symtom å även där är vi rätt lika. Känner nu att jag börjar vara förstoppad. Magen är som en ballong minst sagt. Tycker förövrigt att den vuxit som bara den den sista veckan. Tänker och hoppas att det inte bara kan vara allt man sätter i sig även om jag äter och fikar mest hela tiden.

Längtar tills man inte behöver dölja tjockmagen och tills det är helt officiellt. Tror inte det går att hålla många veckor till...

• Linda8110

Till er som är förstoppade! Köp Frukt & Fiber tabletter från hälsokost och ta på kvällen. De är toppen :)

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-18 19:56:07 följande:
    Jag mår faktiskt ganska bra när man jämnför med hur dåligt andra verkar må :)

-trött

-vaknar 3:00 varje natt och kissar, ligger sen vaken en timme :/

-får ofta ett tryck i mellan bröstkorgen och halsen. Det är mitt illamående.

-brösten har helt slutat ömma, men när jag ska sätta mig upp från liggande läge hugger det till i brösten ungefär som träningsvärk.

-förstoppad

-hungrig

Själv då ?
    Haha det låter nästan precis som mig. Det där trycket i halsen känner jag igen och det har fått mig att spy om kvällarna ett par gånger. Äckligt!
    Jag är inte förstoppad dock, det är jag glad för. Äter du järntabletter?
    Mitt illamående har inte alls varit så hemskt som de flesta andras så även jag känner mig lyckligt lottad där. Gått upp stadigt i vikt och har en riktig mage redan. :) Går också upp och kissar, idag var det dock senare runt 05:30 *lyx* haha.
    Längtar du lika mycket som jag till v 12 nu? ;)
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-19 08:58:02 följande:
    Haha det låter nästan precis som mig. Det där trycket i halsen känner jag igen och det har fått mig att spy om kvällarna ett par gånger. Äckligt!
    Jag är inte förstoppad dock, det är jag glad för. Äter du järntabletter?
    Mitt illamående har inte alls varit så hemskt som de flesta andras så även jag känner mig lyckligt lottad där. Gått upp stadigt i vikt och har en riktig mage redan. :) Går också upp och kissar, idag var det dock senare runt 05:30 *lyx* haha.
    Längtar du lika mycket som jag till v 12 nu? ;)
    Jag har också gått upp i vikt......5 kg redan ?! Var ska det här sluta haha.. Om jag längtar :) helt galet mycket!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?