• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • becka1989

Haha aa tänkte också att det borde vara logga på sjukhuset.

Får väl säga att jag ska på cellprov det är ju något som görs där var ett tag sen så då är det inte så misstänkt haha.

Längtar till magen börjar växa och veckorna gå fortare vill ju se min lilla snart

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-19 11:19:44 följande:

Jag svimmade just inne på Coop! Fyfan vilken uppståndelse det blev..

Men gud! Hur gick det??
  • elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-08-19 16:05:07 följande:
    Men gud! Hur gick det??
    Jo de gick bra :) jag stod i kön och kände hur de börja susa i öronen och hela kroppen blev kokhet så jag hann sätta mig ner. Sen kom det flera från personalen och tröck i mig vatten och choklad och satte mig på en stol.. Det vart lite pinsamt för jag fick panik så jag satt där på stolen och stor grinade medans en svin lång kö stod och kollade på mig haha!
  • Linkken
    elin1987 skrev 2015-08-19 16:39:50 följande:
    Jo de gick bra :) jag stod i kön och kände hur de börja susa i öronen och hela kroppen blev kokhet så jag hann sätta mig ner. Sen kom det flera från personalen och tröck i mig vatten och choklad och satte mig på en stol.. Det vart lite pinsamt för jag fick panik så jag satt där på stolen och stor grinade medans en svin lång kö stod och kollade på mig haha!
    Ojdå, så otäckt! Hade du varit på inskrivning redan? Låter ju som om du har lågt blodtryck... Du har inte haft anlag för panikångest tidigare? Tur att det gick bra ändå, det är väl sånt man får bjuda på då man är på smällen. Glad
  • safiia

Vi var på tidigt ul igår. Fick se och höra ett litet hjärta <3 allting såg bra ut och vi blev framflyttade två dagar. Bf 24 mars istället för 26. Är nu i 8+6. Mår fortfarande väldigt dåligt men lite hålls nu i alla fall i mig. Läkaren sade att illamåendet ofta försvinner vecka 10-11 då gulesäcken försvinner (?) , min gulesäck var stor och fin vilket är en orsak till mitt illamående.

Får nog klistra ul bilden på insidan av toa locket så att jag påminns om varför jag går igenom detta ;)

• elin1987
    Linkken skrev 2015-08-19 17:41:30 följande:
    Ojdå, så otäckt! Hade du varit på inskrivning redan? Låter ju som om du har lågt blodtryck... Du har inte haft anlag för panikångest tidigare? Tur att det gick bra ändå, det är väl sånt man får bjuda på då man är på smällen. Glad
    Var på hälsosamtal i v.5 ska på den riktiga inskrivningen 31/8 så då tar jag blodprover. Nej har aldrig haft panikångest så det berodde det inte på :)
  • I norr

Idag har jag varit på inskrivning :) och det bästa va att hon sa att jag troligtvis kunde få ett till UL innan det ordinarie i v18 så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas!

Idag har jag dock mer molvärk än vanligt och känner mig grymt trött. Har ju börjat jobba i måndags så kan vara därför.

• elin1987
    I norr skrev 2015-08-19 18:21:18 följande:

Idag har jag varit på inskrivning :) och det bästa va att hon sa att jag troligtvis kunde få ett till UL innan det ordinarie i v18 så ska ringa på måndag. Hoppas! Hoppas!

Idag har jag dock mer molvärk än vanligt och känner mig grymt trött. Har ju börjat jobba i måndags så kan vara därför.

Åh hoppas :) ska du göra ul på sunderbyn ?
  • Cissi90

Åh hörni vad skönt att höra att fler än jag har dessa sjukt jobbiga symtom haha. Är bara i vecka fem+4 men kissar hela tiden, förstoppad, brösten gör ont, ryggen, gråtmild hela tiden, kort stubin och smått illamående.

Längtar sååå till inskrivningen och UL! Hur går inskrivningen till?

Lycka till allihop!

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?