• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linda8110
    I norr skrev 2015-08-20 20:19:33 följande:
    Vi har oxå gjort IVF. Lyckades på 2a försöket men jag är så nojjig att jag håller på dö. Orkar verkligen inte ett nederlag nu när man fått vara gravid ett tag (v11).

Har varit på tidigt vul i v 9 men nu har jag haft mer molvärk och har som konstiga känningar i själva slidhålet, vet inte om det typ är sammandragningar. Kommer även en ytterst svag beigefärgad flytning. Så är grymt orolig igen. Kan man inte bara få njuta av graviditeten?
    Kul (om man nu kan säga det haha) att ni också gjort IVF!
    Ja denna process har varit otroligt mödosam på så många olika sätt som jag ej kunnat föreställa mig. Trodde att jag, den dagen jag väl plussade, skulle bli glad lycklig och tillfreds men oj så fel jag hade. Det har varit långa veckor (går in i v.16 imorgon) och jag har mått otroligt dåligt psykiskt. Blödde i början av graviditeten dessutom som inte direkt lugnade mina nerver. Varit på många ultraljud (varannan vecka i stort sätt) och det ser alltid så fint ut, men ändå är det svårt att tagga ner. Men mitt i detta kaos så är jag ändå den lyckligaste kvinnan i världen ;)

Det du känner nu känner jag igen, tror det är växtvärk samt sammandragningar.
  • Katten95
    Cissi90 skrev 2015-08-20 20:56:24 följande:

Har funderat så mycket på det! Tydligen är Folksam och Lönsförsäkringar i topp både på gratis och utökad..

Sen är ju frågan gratis lr utökad?
  • Cissi90
    Katten95 skrev 2015-08-20 21:46:08 följande:

De flesta jag känner har tagit gratis, men om man är orolig för komplikationer osv är ju utökat bäst.
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-20 20:07:44 följande:

Underbart :)

Vi gjorde 4 inseminationer efter att försökt ett år utan resultat. Ingen av inseminationerna blev något. Vidare till IVF och efter 6e frysförsöket plussade vi äntligen, 3 år senare! Vilken kamp det varit! Allt måste gå bra denna gång annars blir jag knäpp ;)

Vi har oxå gjort IVF. Lyckades på 2a försöket men jag är så nojjig att jag håller på dö. Orkar verkligen inte ett nederlag nu när man fått vara gravid ett tag (v11).

Har varit på tidigt vul i v 9 men nu har jag haft mer molvärk och har som konstiga känningar i själva slidhålet, vet inte om det typ är sammandragningar. Kommer även en ytterst svag beigefärgad flytning. Så är grymt orolig igen. Kan man inte bara få njuta av graviditeten?

Stort grattis att det äntligen lyckats och det är klart att det ska gå vägen . Vet att det är svårt att inte oroa sig men vi får peppa varandra. Tänker en del själv på dagarna men nätterna är värst, kan verkligen inte sova och jag tror att det beror på alla tankar som snurrar.

Jag har dock gjort insemination i Danmark som ensamstående så jag känner mig rätt ensam även om jag redan har berättat för mina föräldrar och två kompisar som själva precis fått barn/försöker få barn. Är jätteglad att jag hittade den här tråden och har er att dela symptom, funderingar och tankar med
  • Linda8110
    Katten95 skrev 2015-08-20 21:46:08 följande:
    Kostnaden är ju väldigt låg så det känns som att det kan vara värt att betala. Man vet ju aldrig vad som kan hända.
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 04:56:28 följande:

Stort grattis att det äntligen lyckats och det är klart att det ska gå vägen smile1.gif . Vet att det är svårt att inte oroa sig men vi får peppa varandra. Tänker en del själv på dagarna men nätterna är värst, kan verkligen inte sova och jag tror att det beror på alla tankar som snurrar.

Jag har dock gjort insemination i Danmark som ensamstående så jag känner mig rätt ensam även om jag redan har berättat för mina föräldrar och två kompisar som själva precis fått barn/försöker få barn. Är jätteglad att jag hittade den här tråden och har er att dela symptom, funderingar och tankar med smile1.gif
    Starkt av dig att gå igenom detta "ensam". Så glad för din skull att det lyckats :)
  • Linkken
    LMG skrev 2015-08-20 14:28:36 följande:

Vill också vara med här. Går in i vecka 14 imorgon och bebis är beräknad till den 26/2. Tänkte också fråga är det nån mer än jag som börjat sova riktigt dåligt?

Jaa! Går in i vecka 13 imorgon och den senaste tiden har min sömn varit riktigt kass! Svårt att somna, vaknar ofta och är allmänt rörig på nätterna. Som andra skrev också så drömmer jag väldigt mycket och konstigt. I början av graviditeten sov jag så skönt, men de dagarna tycks vara förbi nu. Har svårt för att sova på dagarna också, så det blir mest zombie-mode för min del...
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-21 07:18:28 följande:
    Jaa! Går in i vecka 13 imorgon och den senaste tiden har min sömn varit riktigt kass! Svårt att somna, vaknar ofta och är allmänt rörig på nätterna. Som andra skrev också så drömmer jag väldigt mycket och konstigt. I början av graviditeten sov jag så skönt, men de dagarna tycks vara förbi nu. Har svårt för att sova på dagarna också, så det blir mest zombie-mode för min del...
    Haha jag sover också dåligt, drömmer mardrömmar och pratar i sömnen! Har skaffat en app som heter sleep recorder för att spela in det jag säger. Jag har tidigare bland annat bett sambon ta bort ormarna ur sängen och vaknat upp och satt mig upp i sängen och frågat vart jag är osv. :P Så det ska bli spännande att se om jag kan få något på band haha. Jag går in i vecka 12 i morgon :) Har du varit på kub ännu?
  • Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 09:16:22 följande:
    Haha jag sover också dåligt, drömmer mardrömmar och pratar i sömnen! Har skaffat en app som heter sleep recorder för att spela in det jag säger. Jag har tidigare bland annat bett sambon ta bort ormarna ur sängen och vaknat upp och satt mig upp i sängen och frågat vart jag är osv. :P Så det ska bli spännande att se om jag kan få något på band haha. Jag går in i vecka 12 i morgon :) Har du varit på kub ännu?
    Haha, du låter som jag! Skrattande Jag har alltid varit knasig i sömnen, men nu är det värre än vanligt. Trist bara då den värsta tröttheten i övrigt har släppt, men då kan man inte sova så är man ändå trött.. Jag har tagit blodprov till kub och på måndag ska vi på ultraljud. Ser så fram emot det! Själva kub-grejen bryr jag mig inte så mycket i, även om det förstås är bra att veta, men längtar så efter att se lilla krabaten igen och se så allt är som det ska! Nu när vi berättat för familj och en del vänner skulle det kännas ännu värre om något gick på tok. Men jag börjar känna mig rätt lugn ändå, den mest riskfyllda tiden är ju över och vi har ju redan sett hjärtat slå och den lilla vifta och sparka. Hjärta
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?