• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Linkken
    Maalon skrev 2015-08-20 13:21:17 följande:
    Tack! Skönt att höra verkligen! Ska ta upp det när jag är på inskrivning. Men ska också försöka bli duktigare på att röra på mig, men hade aldrig tror att jag skulle bli såhär trött alltså :p
    Nej, eller hur? Jag tränar vanligtvis ca 4 ggr i veckan, men det händer bara inte nu. Vecka 7-10 gjorde jag i princip ingenting, var så himla trött. Nu har jag börjat lite smått igen, men har inga krav på mig heller att vara lika "duktig" som innan. Lyssna på kroppen, säger den vila så vilar man!
  • Maalon
    Linkken skrev 2015-08-20 13:31:03 följande:

Nej, eller hur? Jag tränar vanligtvis ca 4 ggr i veckan, men det händer bara inte nu. Vecka 7-10 gjorde jag i princip ingenting, var så himla trött. Nu har jag börjat lite smått igen, men har inga krav på mig heller att vara lika "duktig" som innan. Lyssna på kroppen, säger den vila så vilar man!

Exakt samma här, förutom att jag bara är i vecka 6 och tröttheten slog till direkt verkligen. Igår lyckades jag ta mig ut på en längre kvällspromenad, vilket kändes skönt :) känner hur kroppen längtar efter squats och löpning men liksom varken orkar eller vågar just nu.

Ska bli skönt att gå tillbaka till mina ordinarie arbetstider snart, har jobbat mer än heltid hela sommaren nu, är en zombie när jag kommer hem :p
  • LMG

Vill också vara med här. Går in i vecka 14 imorgon och bebis är beräknad till den 26/2. Tänkte också fråga är det nån mer än jag som börjat sova riktigt dåligt?

• Irmisans
    LMG skrev 2015-08-20 14:28:36 följande:

Vill också vara med här. Går in i vecka 14 imorgon och bebis är beräknad till den 26/2. Tänkte också fråga är det nån mer än jag som börjat sova riktigt dåligt?

Ja verkligen! Vaknar klockan halv fyra - fyra varje natt sedan en vecka tillbaka. Drömmer också jätte mycket konstigt. Inatt så slickade jag på en chokladflod t.ex. är i v. 12+0 och beräknad bf är 3:e mars :)
    Oplanerad Mamma
  • LMG
    Irmisans skrev 2015-08-20 14:37:51 följande:
    Ja verkligen! Vaknar klockan halv fyra - fyra varje natt sedan en vecka tillbaka. Drömmer också jätte mycket konstigt. Inatt så slickade jag på en chokladflod t.ex. är i v. 12+0 och beräknad bf är 3:e mars :)
    Oplanerad Mamma
    Brukar vakna runt 4-5 tiden, sen ligger jag klarvaken i ungefär en timme innan jag kan somna om, så drygt. Drömmer även nästan varje natt att min sambo lämnar mig för att springa och vara med massa andra tjejer haha
  • Natalila

Jag går bara ner i vikt, 4 kg än så länge. Är väl för att jag äter så lite. Spyr inte heller så måste väl försöka äta upp mig!

• safiia

Ja konstiga drömmar har jag också, främst om vatten men det kan bero på att jag är törstig konstant pågå vätskebristen. Allting som har med vatten att göra simma, dricka vad som helst :P

Än så länge bara morgonspya idag! Och mat har jag fått i mig. Små mängder men ändå. Hoppas att det håller i sig nu.

• safiia
    pannkakan87 skrev 2015-08-20 07:01:24 följande:

Haha ja ni första ordentliga springa-på-toan-efter-maten-spyan kan faktiskt komma så sent som i vecka 11.  Hände alltså igårkväll och jag mådde så jäkla illa resten av kvällen att det bara var att gå och lägga sig. Lider med er som haft det såhär i flera veckor! Idag mår jag som vanligt igen så jag vet inte riktigt vad det var.. Gulesäcken borde väl vara borta nu snart? Går in i vecka 12 på lördag.

Läkaren jag var till sade att vissa reagerar på hormonerna som börjar frigöras i vecka 12-13 och kan då börja må illa. Kan pågå till vecka 15-16. Så inte omöjligt att illamåendet kommer då först. Hoppas verkligen på att i alla fall få slippa det.
  • LovisaC1982

Hej allihop!

Hoppar jättegärna in här, plussade i fredags men har inte kunnat ta in det förrän idag haha! Är i v 4+3 och liten är beräknad till 24 april .

• Natalila
    LovisaC1982 skrev 2015-08-20 17:33:13 följande:

Hej allihop!

Hoppar jättegärna in här, plussade i fredags men har inte kunnat ta in det förrän idag haha! Är i v 4+3 och liten är beräknad till 24 april smile1.gif .

Grattis :D
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?