• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Natalila

Vi ska ta reda på kön oxå, nyfiken ju :)
    Och så har vi både pojk och flicknamn klara så de känns skönt :)

• tjollerfia_84

Hej!
    Jag plussade för första gången för två veckor sen och borde nu ha gått in i vecka 7. Tror inte riktigt att jag har förstått att det är på riktigt! Jag är 31 och min man fyller 40. Vi började försöka nu i sommar, men jag var inställd på att det kanske skulle ta tid/bli svårt. Ska på inskrivning 1 sept - kanske blir det lite verkligare då...? Är så spännande! Är jättetrött, småhungrig och mår lite illa nästan hela tiden (men spyr inte iaf!). Kul att kunna prata lite med andra - längtar tills man kommit längre och kan vara öppen med att man är gravid! Glad

• pannkakan87
    Katten95 skrev 2015-08-21 15:38:11 följande:

Då va inskrivningen klar! Viaginalt ultraljud den 1 september :) ??

Då ska jag göra mitt kub! :D
  • LovisaC1982

Idag blev allt lite mer verkligt för mig då jag har fått tid för ultraljud (16 september) och inskrivning den (22 september). Känns fortfarande helt overkligt men samtidigt så kul, nu är det ytterligare en milstolpe att se fram emot .

• LovisaC1982
    LMG skrev 2015-08-21 12:01:00 följande:

Vill också göra ultraljud igen, fick göra ett i vecka 12 för jag började störtblöda. Det va så häftigt! Såg liksom precis ut som en liten mini människa med ben, armar, händer, fötter och allt. Låg där inne och sprattlade för fullt. Har tid för RUL den 28 september, hur ska ni andra göra med kön, ska ni ta reda på om det är en pojke eller flicka?

Jag ska inte ta reda på kön utan det får bli en överraskning, har en del idéer med namn så det ska nog lösa sig. Jag tycker det är svårast med tjejnamn då jag skulle vilja att ett av namnen påminner om min mamma men jag har ju lite tid kvar att fundera haha!
  • LovisaC1982
    tjollerfia_84 skrev 2015-08-21 16:14:36 följande:

Hej!

Jag plussade för första gången för två veckor sen och borde nu ha gått in i vecka 7. Tror inte riktigt att jag har förstått att det är på riktigt! Jag är 31 och min man fyller 40. Vi började försöka nu i sommar, men jag var inställd på att det kanske skulle ta tid/bli svårt. Ska på inskrivning 1 sept - kanske blir det lite verkligare då...? Är så spännande! Är jättetrött, småhungrig och mår lite illa nästan hela tiden (men spyr inte iaf!). Kul att kunna prata lite med andra - längtar tills man kommit längre och kan vara öppen med att man är gravid! 

Stort grattis
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 18:01:43 följande:

Idag blev allt lite mer verkligt för mig då jag har fått tid för ultraljud (16 september) och inskrivning den (22 september). Känns fortfarande helt overkligt men samtidigt så kul, nu är det ytterligare en milstolpe att se fram emot smile1.gifsmile1.gif .

Jag har nästa RUL 14 september! Längtar galet mycket! Är sååå nyfiken på om vi väntar en pojke eller flicka hihi
  • LovisaC1982
    Linda8110 skrev 2015-08-21 18:23:45 följande:

Jag har nästa RUL 14 september! Längtar galet mycket! Är sååå nyfiken på om vi väntar en pojke eller flicka hihi

Åh så mysigt, då har ni också nåt spännande att se fram emot . Har du/ni nån känsla så här i förhand om vad det kan tänkas vara för kön?
  • becka1989

Fick tid för besök idag blir den 22/9 kommer då var i mitten av vecka 11 så det blev ett sent möte men fanns inte tidigare :( jag som hade hoppats på att få en tid tidigare

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?