• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Cissi90
    becka1989 skrev 2015-08-21 19:45:25 följande:

Fick tid för besök idag blir den 22/9 kommer då var i mitten av vecka 11 så det blev ett sent möte men fanns inte tidigare :( jag som hade hoppats på att få en tid tidigare

Jag har också sent :) kommer redan vara i vecka 10 vid inskrivningen, men det är tydligen ganska vanligt?
  • mummlan85
    Plussade den 18 augusti är i vecka 2-3, har en tid bokad på MVC för inskrivning den 1 september. Både jag och min sambo är överlyckliga, vi är båda 30 år och detta är första barnet. Enligt min beräkning ska barnet komma runt 6 maj 2016. Helt perfekt då min sambos födelsedag är 9 maj, vi får tjata ut ungen helt enkelt =)
  • Linda8110
    LovisaC1982 skrev 2015-08-21 19:27:57 följande:
    Åh så mysigt, då har ni också nåt spännande att se fram emot smile1.gif . Har du/ni nån känsla så här i förhand om vad det kan tänkas vara för kön?
    Ja det är alltid så härligt att se hjärtat ticka! :) Jag är övertygad om att det är en pojke! Men fel kan vi ju alla ha haha
  • Irmisans
    Cissi90 skrev 2015-08-21 19:58:14 följande:

Jag har också sent :) kommer redan vara i vecka 10 vid inskrivningen, men det är tydligen ganska vanligt?

Har också inskrivning väldigt sent! Vecka 13+6... Här där jag bor är det tydligen helt normalt men hade velat ha mycket tidigare :/
    Oplanerad Mamma
  • LovisaC1982
    mummlan85 skrev 2015-08-21 20:09:04 följande:

Plussade den 18 augusti är i vecka 2-3, har en tid bokad på MVC för inskrivning den 1 september. Både jag och min sambo är överlyckliga, vi är båda 30 år och detta är första barnet. Enligt min beräkning ska barnet komma runt 6 maj 2016. Helt perfekt då min sambos födelsedag är 9 maj, vi får tjata ut ungen helt enkelt =)

Stort grattis, då ligger vi ganska nära varandra i tid
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 19:58:14 följande:
    Går in i v12 imorrn och har inskrivning nästa vecka :)
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 22:21:18 följande:

Går in i v12 imorrn och har inskrivning nästa vecka :)

Ja precis! Tror alla bara har en önskan (jag också såklart) att se sin bebis, ställa alla frågor till barnmorskan man funderar på och få lugna ner sig helt enkelt :) önskar Jag kunde gå i morgon liksom haha
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 22:45:05 följande:
    Ja precis! Tror alla bara har en önskan (jag också såklart) att se sin bebis, ställa alla frågor till barnmorskan man funderar på och få lugna ner sig helt enkelt :) önskar Jag kunde gå i morgon liksom haha
    Å jag vet, har väntat och längtat i 1,5 månad! Men på måndag är det inskrivning och veckan efter! :) Vilken vecka är du i? Även om tiden går långsamt så vips så är det din tur! Jag kände ändå att det var skönt med sen inskrivning när missfallsrisken sjunkit och så.
  • Cissi90
    pannkakan87 skrev 2015-08-21 23:06:58 följande:

Å jag vet, har väntat och längtat i 1,5 månad! Men på måndag är det inskrivning och veckan efter! :) Vilken vecka är du i? Även om tiden går långsamt så vips så är det din tur! Jag kände ändå att det var skönt med sen inskrivning när missfallsrisken sjunkit och så.

Jag är bara i början på vecka 6 :) är super tidig med det mesta, men det är för vi fick hjälp med att bli gravida genom mediciner osv så vi visste redan i vecka 4 att Jag var gravid :) därav inskrivningen bokad snabbt haha.

Åh hoppas du får bra svar och allting inbokat som du vill!
  • pannkakan87
    Cissi90 skrev 2015-08-21 23:16:42 följande:
    Jag är bara i början på vecka 6 :) är super tidig med det mesta, men det är för vi fick hjälp med att bli gravida genom mediciner osv så vi visste redan i vecka 4 att Jag var gravid :) därav inskrivningen bokad snabbt haha.

Åh hoppas du får bra svar och allting inbokat som du vill!
    Det skulle stå att veckan efter är det ultraljud haha. Fick inte med ultraljudet bara:) så på måndag är det inskrivning och den1e är det ultraljud. Längtar!
    Ja jag förstår det:) stort grattis till graviditeten! Hur mår du? :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?