• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Mamma 80

Hej!

Hoppar in här jag ickså efter att ha hängt i Bim augusti tråden.

Plussade precis, BF 18/4.

Tredje barnet, de två andra hinner bli 10 och 7!

Helt galet då jag trodde att mensen var på g men troligen var det en nidblödning jag hade ist. Klart och tydligt + för en kort stund sen:)

Mamma till 2 tweenies
  • Nystjärna
    A85 skrev 2015-08-11 11:37:33 följande:

Hoppar in här!

Äntligen ett pluss efter 14 månader oskyddat och 8 "aktiva" försök.

BF 17 april 2016.

Har en dotter på 3 år sedan tidigare.

Hängde här inne en hel del även under förra graviditeten.

En stor skillnad som jag märkt efter att ha surfat runt en stund är att många inte slutar testa efter ett positivt gravtest utan fortsätter för att se stegringen. Har inget minne av att det ens var tal om det för 4 år sedan.

Var rädda om er! En graviditet innebär en massa oro och det går inte att ha kontroll, oavsett hur många gravtest man tar. Tänk på att forum som dessa skapar gemenskap men också lätt drar igång en hets som blir accepterat i denna slutna miljö.

Välkommen och grattis :)

Det där har jag också tänkt på. Jag förstår om man testar innan bim att man vill se stegning och ökning runt bim eller strax efter. Men för min del när jag fått tydligt plus och på digitalt gravid så litar jag på det. Men kan känna en stress till att köpa nytt digitalt och se att de ökar veckor men de kan ju handla om någon dags skillnad för att veckorna skall ändras på ett digitalt. Så känns som de skapar mer oro hos mig än att inte testa. Så jag har låtit bli efter bim och hoppas allt går bra. Men alla tänker kanske olika.

Men de har fått mig stressad och jag vet att jag är såå duktig på att oroa mig i onödan efter 2 tidigare missfall innan dottern så finns den där oron alltid där. Och märkt att jag blir väldigt stressad och orolig av andras oro över missfall eller ma. För kommet på mig själv att jag är inte så långt gången som de känns ibland så de är nervöst. Men så jag kommer kanske bara vara inne ibland framöver för att inte bli superorolig eller nojig. Har ibland skrållat förbi de som handlar om missfall då de blir för påtagligt för mig. Jag hoppas ingen tar illa uppe eller tar de personligt. För detta handlar bara om mig själv och för att jag skall kunna må bra och njuta lite. Hoppas alla förstår ovh tycker de är okej. Så får vi se när jag kikar in igen. Kram på er
  • NerdMe

Hej på er!

Fick plus i söndags! Första barnet och allt är superroligt och skrämmande som tusan!

Ny här så vet inte hur allt fungerar, men vill gärna vara med i Facebookgruppen om jag får ????

• Elyssa81
    A85 skrev 2015-08-11 11:37:33 följande:

Hoppar in här!

Äntligen ett pluss efter 14 månader oskyddat och 8 "aktiva" försök.

BF 17 april 2016.

Har en dotter på 3 år sedan tidigare.

Hängde här inne en hel del även under förra graviditeten.

En stor skillnad som jag märkt efter att ha surfat runt en stund är att många inte slutar testa efter ett positivt gravtest utan fortsätter för att se stegringen. Har inget minne av att det ens var tal om det för 4 år sedan.

Var rädda om er! En graviditet innebär en massa oro och det går inte att ha kontroll, oavsett hur många gravtest man tar. Tänk på att forum som dessa skapar gemenskap men också lätt drar igång en hets som blir accepterat i denna slutna miljö.

Välkommen hit! Jag hade nog tänkt som du tidigare men efter två missfall vill man nog skydda sig själv så gott det går. Folk gör som de vill men de som tjänst mest på det är typ clearblue och testbolagen.
  • Sockerbullen

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)
    Besväras av någon så ofantlig trötthet nu, är det vanligt?

• Symetrical
    Mamma 80 skrev 2015-08-11 16:31:54 följande:

Hej!

Hoppar in här jag ickså efter att ha hängt i Bim augusti tråden.

Plussade precis, BF 18/4.

Tredje barnet, de två andra hinner bli 10 och 7!

Helt galet då jag trodde att mensen var på g men troligen var det en nidblödning jag hade ist. Klart och tydligt + för en kort stund sen:)

Mamma till 2 tweenies
    Stort grattis och välkommen hit!
  • Symetrical
    NerdMe skrev 2015-08-11 17:53:24 följande:

Hej på er!

Fick plus i söndags! Första barnet och allt är superroligt och skrämmande som tusan!

Ny här så vet inte hur allt fungerar, men vill gärna vara med i Facebookgruppen om jag får ????

Yaaaay! Grattis och välkommen!
  • Symetrical
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Här är en till som väntar aprilbebis. Första barnet så jag är ny på allt detta och ny  på familjeliv också. Hoppas vi kan följas åt :)

Dessvärre väldigt vanligt, men klart värt det i slutändan!

Välkommen hit!
  • hondendärtjejen
    Sockerbullen skrev 2015-08-11 18:00:06 följande:

Hej alla!

Skojar du eller.. Såå trött!! Precis vaknat efter att ha sovit middag... Sovit en stund på dagen sen jag plussade för en vecka sen..!
  • Marta2005

Hej!

Jag plussade på äl +11 i dag två dagar senare är det lite starkare streck! Bf 19 april!!

Jag har försökt bli gravid snart ett år, fick missfall i januari och juni. Båda i vecka fem.

Så nu håller jag tummar och tår att definksr tredje gången gillt.

Har två barn en dotter på 10 och en son på 8.

Bor 2 mil utanför Göteborg!

Roligt med så många aprilbebisar

Svar på tråden Aprilbebis 2016