• Anonym (TS)

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Vi har ett barn på 3,5 år som kom till på andra försöket. Vi var båda helt överens att ha 3-4 år mellan barnen, varför vi började försöka i vintras. Blev då gravid direkt, men fick missfall. Veckorna gick, blev gravid igen, men missfall även igen. 

Detta har tagit mig så oerhört hårt, främst för att "alla" frågar om syskon. Jag svarar att man inte kan bestämma när syskon kommer, men folk verkar verkligen inte fatta utan tjatar vidare om hur syskon är viktiga. 

Jag ångrar inte att vi inte började tidigare, men det stressar mig så då vårt barn bara blir större. Hon frågar själv varför hon inte har syskon, och det gör mig så himla sorgsen. Alla våra vänner har fått syskon till sina barn, medan vårt dröjer. Jag vet att alla inte ens får ETT barn, men alla har ju sin egen situation. Mina närmaste vänner är gravida nu, och det är knappt jag orkar att träffa dem. 

Finns det någon annan här i samma sits och vill prata? 

• Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
  • Anonym (TS)
    Oscarsmamma84 skrev 2015-08-25 10:16:39 följande:
    Nej brukar inte testa från2-3 dagar bim. Mensen kan ju bara vara sen som den oftast är oxå. Har ont i magen idag så mensen kommer säkert imorn.
    Har fått lära mig av en BM att lutealfasen alltid brukar vara ca 14 dagar, medan första fasens längd varierar, så sen mens är bara en senare ÄL. Har man oregelbunden cykellängd kan det därför vara svårt att veta när ÄL sker, så det blir att ha sex varannan dag. Sådär halvkul...
  • Anonym (TS)
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-25 13:25:05 följande:

Och jag har BIM på fredag. Lustigt vad synkade vi är.

Ja, spännande!
  • Oscarsmamma84
    Anonym (TS) skrev 2015-08-26 18:10:20 följande:

Har fått lära mig av en BM att lutealfasen alltid brukar vara ca 14 dagar, medan första fasens längd varierar, så sen mens är bara en senare ÄL. Har man oregelbunden cykellängd kan det därför vara svårt att veta när ÄL sker, så det blir att ha sex varannan dag. Sådär halvkul...

Ok där ser man. Min mens brukar nästan vara på klockslaget men varenda gång vi börjar planera barn så känns det som den driver med mig för då e den 1-2 sen varenda gång.
  • Anonym ((Längtar))

Spännande Oscarsmamma! Håller tummarna! ?????

Jag drömde en mardröm inatt om att mensen kom. Vaknade och var kallsvettig (skräcken för mensen var enorm på natten). Jobbigt att längtan tom tar sig in i mina drömmar, ingen paus från längtan efter ett till barn...

• Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-26 20:20:59 följande:

Spännande Oscarsmamma! Håller tummarna! ?????

I

Jag drömde en mardröm inatt om att mensen kom. Vaknade och var kallsvettig (skräcken för mensen var enorm på natten). Jobbigt att längtan tom tar sig in i mina drömmar, ingen paus från längtan efter ett till barn...

Ja men jag vågar inte hoppas.

men vad hemskt o även drömma om det.
  • Anonym (TS)

Förr eller senare kommer det nog att gå - på något sätt! 

• Anonym (TS)

Hur gör ni i väntan på mens? Dricker ni alkohol? 

• EmPe
    Anonym (TS) skrev 2015-08-27 11:32:44 följande:

Hur gör ni i väntan på mens? Dricker ni alkohol? 

Jag dricker ett eller två glas vin till middagen om vi går ut eller är bortbjudna. Hur gör du?
  • EmPe
    EmPe skrev 2015-08-27 11:52:50 följande:
    Jag dricker ett eller två glas vin till middagen om vi går ut eller är bortbjudna. Hur gör du?
    Fast jag väntar inte på mens..jag väntar på ett plus;)
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?