• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell

Hehe hur vet man om magen är hög eller låg?

I övrigt så verkar svaren osäkra, en del blir flicka och en del blir pojke.. Får vän en hen jag då.. Ska ju va populärt har jag hört ;)

• SJLN

Ja säg det du ^^ Jag konstaterade att min mage i alla fall inte är hög, så då måste den vara låg jag fick pojke på det mesta men jag tror ju ändå att det är en tjej. Återstår att se

• Humlan26
    TriciaN skrev 2016-03-13 16:56:01 följande:

Finns inte mam latex nappar 0-6 månader att få tag i mer?? Har letat i säkert 7 livsmedel affärer nu finns bara silikon. Jag vill HA latex :)

Vi kör esska latex. Finns i ministorlek.
  • Nini

Hej alla väntande mammor

Hoppar in här har BF 22 maj med andra barnet.. har en 11 månaders lillkille hemma så full fart

Så kul att följas åt nu när det närmar sig.

Någon mer som har samma BF?

• Pell

Har 25maj och en just nu 16månaders tjej hemma. Alla hyss ska göras.. Allt går att klättra och gillra omkring på. Svettigt!!!!

Extra svettigt idag.. Magsjuk mamma - busigt barn (håller just nu på att tömma kökslådorna i slasken........)

• Catstronaut

Jag har en liten grabb i magen och enligt det där mayatestet ska jag få en pojke och verkar stämma in på många skrönorna och formen på magen säger dom är en typisk pojkmage. :D :D

• Pell

Haft magsjuka och precis som förra gången gav magen upp efteråt. Så leds på att vara gravid, har varit så mycket jobbigare denna gång. Halsbränna från helvetet och uppstötningar så fort jag ens tänker att jag ska böja mig ner typ. Vete gudarna om jag orkar jobba så länge som jag sagt. Men har 4 veckor kvar (inte för att jag räknar ner... Aldrig.. Hehe). Äntligen har jag bestämt syskonvagn iallafall, något gott av att va sjuk.

• HellGott

Jag har bf 13 maj och väntar en tjej. Jag är hemma sedan 1,5vecka med graviditetspenning och har just idag 50 dagar kvar. Bor i Marks Kommun, någon mer som gör? Hur har ni andra det med sammandragningar, ofta? Tycker ni att tiden går snabbt?

• SJLN
    HellGott skrev 2016-03-24 09:22:41 följande:

Jag har bf 13 maj och väntar en tjej. Jag är hemma sedan 1,5vecka med graviditetspenning och har just idag 50 dagar kvar. Bor i Marks Kommun, någon mer som gör? Hur har ni andra det med sammandragningar, ofta? Tycker ni att tiden går snabbt?

Bf 27 maj här, så jag har strax över 60 dagar kvar. Börjar bli lite nervöst nu, det är först nu jag faktiskt börjar förstå att jag ska föda barn om två månader ^^ Jag har en del sammandragningar men de gör inte ont så det stör inte tycker jag, har du mycket? Jag tycker tiden bara flyger fram, går ju in i en ny vecka hela tiden känns det som ^^ men snart börjar det väl kännas lite segare antar jag, nu när det närmar sig.
  • Anonym (Hemlisen)

Hej, jag är gravid i v 32 har bf den 20 maj.

Jag har haft sd enda sen v 27-28

Den senaste veckan har jag börjat få hemskt ont i mina fötter. Har svullna fötter så jag brukar lägga upp fötterna högt så att svullnade ska gå ner men så fort jag ställer mig upp igen känner jag en fruktansvärd stickande/huggande smärta i bägge fötterna. Någon mer än jag som har så?

Vad kan det bero på?

Är mamma sen tidigare då jag har en son på 2 år. Är ensamstående då pappan valde ett annat liv. Hur många barn har ni? Och finns det andra som också är ensamstående?