• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Cherryay
    SJLN skrev 2016-03-08 14:29:40 följande:

Har du fått komma in på extra kontroll redan idag? Hur mår du?

Nej ska in på ny kontroll imorgon, har dock varit normal aktivitet i magen igen nu de senaste dagarna så känner mig inte lika nojig längre iaf :)
  • SJLN
    Cherryay skrev 2016-03-08 17:16:16 följande:

Nej ska in på ny kontroll imorgon, har dock varit normal aktivitet i magen igen nu de senaste dagarna så känner mig inte lika nojig längre iaf :)

Åh, skönt att höra hoppas blodtrycket är bättre igen också. Lycka till imorgon!
  • Cherryay
    TriciaN skrev 2016-03-09 15:55:28 följande:

Hur har de gått idag cherry?

Nja sådär, blodtrycket låg lika som sist - 150/85, så måste in på fredag för ny kontroll. Igen. Fortfarande neg. urinprov så de vet inte riktigt varför det spökar... Håller tummarna att det är bättre på fredag, för bm gillar inte alls att det ligger så högt.
  • Ruter

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

• SJLN
    Ruter skrev 2016-03-09 22:59:17 följande:

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

Jag håller mig stabilt kring 123-125 utan järntillskott, så himla skönt och jag hoppas att det håller sig så

Vad tyckte din barnmorska om att det låg på 97? Hon rådde dig inte till att börja ta mer järntillskott? Och ser du till att få i sig c-vitamin ihop med järntabletterna?
  • Ruter
    SJLN skrev 2016-03-10 06:52:03 följande:

Jag håller mig stabilt kring 123-125 utan järntillskott, så himla skönt och jag hoppas att det håller sig så

Vad tyckte din barnmorska om att det låg på 97? Hon rådde dig inte till att börja ta mer järntillskott? Och ser du till att få i sig c-vitamin ihop med järntabletterna?

Hon sa typ att det låg ju lite lågt och att jag får en ny tid om tre veckor för koll igen. inget mera skulle göras då hade jag sjunkit från 12 till 97 på tre veckor. Ifrågasatte en massa varför de inte skulle kolla eller göra nåt mera då kashmir själv Jobbar som sjuksköterska på en avd där vi hanterar låga blodvärden dagligen.

Inga mer råd på vad jag skulle göra, har själv börjat tagit mer järntabletter sen någon vecka då jag känt mig trött , äter fortfarande folacin samt c-vitamin.
  • Pell

Har ni mycket sammandragningar?

Det har börjat bli jobbigt att sitta i soffan och se på tv om kvällarna.. Ingen position är bekväm. Sjukt irriterande

• Krickelin med Naemi

Jag har sammandragningar så fort jag anstränger mig. Typ går, lyfter, tar i, gör en hastig rörelse. Rätt jobbigt med en 15månaders, eget företag och 80% ingenjörskonst :-P. När jag väntade lillan var det dock mycket värre. Då räckte nåt steg för att jättesammandragningar skulle starta. Fast jag är iofs bara i v29än... Börjar få sjukt ont i ländryggen nu. Min vetepåse är min bästa vän, är dock fortfarande så glad för att jag slipper den hemska förlossningen jag brukar ha.

• mindedness
    Ruter skrev 2016-03-10 09:03:45 följande:

Hon sa typ att det låg ju lite lågt och att jag får en ny tid om tre veckor för koll igen. inget mera skulle göras då hade jag sjunkit från 12 till 97 på tre veckor. Ifrågasatte en massa varför de inte skulle kolla eller göra nåt mera då kashmir själv Jobbar som sjuksköterska på en avd där vi hanterar låga blodvärden dagligen.

Inga mer råd på vad jag skulle göra, har själv börjat tagit mer järntabletter sen någon vecka då jag känt mig trött , äter fortfarande folacin samt c-vitamin.

Låter ju skitkonstigt att de inte hjälper dej mer! Jag har haft dåliga järnvärden hela graviditeten, när det var nere på 103 fick jag äta en duroferon om dagen plus att de kollade upp mig iallafall varannan vecka. Nu ligger det på 120 och det är sån jäkla skillnad på hur jag mår. Man blir ju som du säger helt orkeslös och deppig.. Tycker du ska stöta på mer!