• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Cherryay
    HonanHöna skrev 2016-04-07 14:09:17 följande:

Perfekt när man har så mycket som sagt :) vet ni att de blir en tjej till?

Vill bara att tiden ska gå fort nu det sista haha

Nej vi vet inte kön denna gång, busungen vägrade avslöja så det blir till att vänta o se, men vi kommer använda samma kläder ändå, ser ingen mening med att pojkar o flickor skulle behöva olika färger, jag älskar alla färger o kommer köra på just det: alla! ;)
  • HonanHöna
    Cherryay skrev 2016-04-07 14:50:00 följande:

Nej vi vet inte kön denna gång, busungen vägrade avslöja så det blir till att vänta o se, men vi kommer använda samma kläder ändå, ser ingen mening med att pojkar o flickor skulle behöva olika färger, jag älskar alla färger o kommer köra på just det: alla! ;)

De gör du rätt i :)
  • SJLN
    HonanHöna skrev 2016-04-07 13:55:54 följande:

Åh va skönt :) har typ bara babyskyddet haha ska hämta vagnen på lördag, spjälsängen ska sättas ihop. Det ända vi har klart e alltså babyskyddet o skötbordet haha.

Men det är ju gott om tid kvar vi köpte vagnen redan i december, passade på när den var på rea
  • Nini
    HonanHöna skrev 2016-04-07 09:42:15 följande:

Vad har ni som har bf i slutet på maj fixat klart? :)

Tror det mesta är klart eftersom storebror blir 1 nu 15 april så finns det mesta. Syskonvagn köpte vi i november av en bekant som precis skulle sälja. Jag ska på loppis och köpa lite roliga tjejkläder till helgen då det blir en flicka den här gången, ja jag kommer hänge mig åt rosa söta kläder ett tag

Enda som är kvar är BB-väskan, ska packa den i v 35 tänkte vi. Tror vi har planer för passning av sonen och hunden flyttar till min mamma den 2 maj.
  • HonanHöna
    SJLN skrev 2016-04-07 15:03:47 följande:

Men det är ju gott om tid kvar vi köpte vagnen redan i december, passade på när den var på rea

Rea är ju aldrig fel :)
  • HonanHöna
    Nini skrev 2016-04-07 17:38:49 följande:

Tror det mesta är klart eftersom storebror blir 1 nu 15 april så finns det mesta. Syskonvagn köpte vi i november av en bekant som precis skulle sälja. Jag ska på loppis och köpa lite roliga tjejkläder till helgen då det blir en flicka den här gången, ja jag kommer hänge mig åt rosa söta kläder ett tag

Enda som är kvar är BB-väskan, ska packa den i v 35 tänkte vi. Tror vi har planer för passning av sonen och hunden flyttar till min mamma den 2 maj.

Åh va härligt :) skönt att en del e under kontroll! Vill bara att tiden ska gå nu haha
  • Nini
    HonanHöna skrev 2016-04-07 18:31:49 följande:

Åh va härligt :) skönt att en del e under kontroll! Vill bara att tiden ska gå nu haha

Jaaaaaaaa.. ge oss maj iallafall. April känns så seg... jag jobbar 3 veckor till så tiden går ju lite fortare då men börjar bli jobbigt.

Du kanske redan skrev det men har du hunnit fixat mycket?
  • HonanHöna
    Nini skrev 2016-04-07 19:37:27 följande:

Jaaaaaaaa.. ge oss maj iallafall. April känns så seg... jag jobbar 3 veckor till så tiden går ju lite fortare då men börjar bli jobbigt.

Du kanske redan skrev det men har du hunnit fixat mycket?

Ja jobbar bara denna vecka o nästa :)

Nä, har väl egentligen bara fixat skötbord, vagn o babyskydd :)
  • Pell

Kommer inte ihåg vad och hur mycket jag packade i förra BB väskan.... Hjälp, vad kommer ni att ta med och hur mycket? Sist vart vi kvar totalt 4dagar pga helg (=ingen barnläkare som kunde göra testerna man ska göra innan man får åka hem)

• SJLN
    Pell skrev 2016-04-08 08:11:59 följande:

Kommer inte ihåg vad och hur mycket jag packade i förra BB väskan.... Hjälp, vad kommer ni att ta med och hur mycket? Sist vart vi kvar totalt 4dagar pga helg (=ingen barnläkare som kunde göra testerna man ska göra innan man får åka hem)

Min plan är ju att få åka hem samma dag, och vi har inte jättelångt hem så skulle man bli kvar länge så kan ju sambon åka hem och hämta mer saker. Men det jag tänkt packa ner är ett ombyte var till mig och sambon, necessär med tandborstar, deo, ansiktskräm och lite sånt. Två uppsättningar kläder till bebisen, en i storlek 50 och en i 56. Kamera och laddare. Sen kan jag inte komma på något mer man behöver ^^