• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    Ruter skrev 2016-03-10 09:03:45 följande:

Hon sa typ att det låg ju lite lågt och att jag får en ny tid om tre veckor för koll igen. inget mera skulle göras då hade jag sjunkit från 12 till 97 på tre veckor. Ifrågasatte en massa varför de inte skulle kolla eller göra nåt mera då kashmir själv Jobbar som sjuksköterska på en avd där vi hanterar låga blodvärden dagligen.

Inga mer råd på vad jag skulle göra, har själv börjat tagit mer järntabletter sen någon vecka då jag känt mig trött , äter fortfarande folacin samt c-vitamin.

Tråkigt att du inte fick några råd på vad du ska göra för att få upp det igen men med tanke på vad du jobbar med har du väl rätt bra koll på det själv förhoppningsvis blir det ju bättre nu när du äter mer järntillskott.
  • HellGott
    Ruter skrev 2016-03-09 22:59:17 följande:

Hur går det för er andra med Hb värdet? Idag låg jag på 97 trots att jag ätit järntabletter sedan jag fick reda på att jag va gravid. Tycker det är lite lågt och är sjukt trött så vil bara sova.

Har alltid haft lågt värde men sedan jag blev gravid och började äta hemofer har värdet ökat från 103 till 122!
  • TriciaN

Finns inte mam latex nappar 0-6 månader att få tag i mer?? Har letat i säkert 7 livsmedel affärer nu finns bara silikon. Jag vill HA latex :)

• Ruter
    SJLN skrev 2016-03-10 18:09:42 följande: