• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HellGott

Någon mer än jag som fått GP och blir hemma sista 60 dagarna?

Var bor ni och när är ni beräknade?

• Ruter
    HellGott skrev 2016-03-06 08:23:25 följande:

Jag har :) är beräknad 28 maj. Bor i dalarna. Du då?
  • Pell

Jag men går inte hem direkt, orkar jag inte jobba så som tänkt så tar jag ut resten av mina semesterdagar först innan GP (får bara spara 5dagar). Beräknad 25maj bor i Västerbotten
  • Fialooop

Jag har haft GP sedan v 22. Får inte jobba med det jag gör längre än så (av jobbet alltså). Man blir avstängd efter det, så försäkringskassan måste typ godkänna det. Har varit hemma sedan 28/12. V 32 nu :) bor i Skåne. Beräknad till 2 maj.
  • TriciaN

Jag har fått!! Bor i Skåne och beräknad 29 maj, sista arbetsdag 29 mars :)
  • Oslobo

Hej alla :)

Hoppar in här i tråden jag med!

Är beräknas bf 24 maj med första barnet och längtar så!!!

Tänkte höra hur ni gör med träning :)? Själv tränar jag minst 5 gånger i veckan (blir styrka + Crosstrainern) - men klarar inte av att gå på längre promenader.. Får se hur länge till jag orkar träna, har börjat känna av foglossning..

• Fialooop
    Oslobo skrev 2016-03-06 14:39:45 följande:

Tänkte höra hur ni gör med träning :)? Själv tränar jag minst 5 gånger i veckan (blir styrka + Crosstrainern) - men klarar inte av att gå på längre promenader.. Får se hur länge till jag orkar träna, har börjat känna av foglossning..

Vad roligt :) första barnet för mig också. Jag sprang flera gånger i veckan innan jag blev gravid, och fram till v 24. Hade ganska mkt sammandragningar när jag sprang, men det funkade bra. Efter det fick jag väldigt ont i vä sida när jag sprang. Så från v 25 har jag varit på spinning minst en ggn i veckan, och tagit flera långpromenader ist för att springa. Styrketräning hade funkat, men jag tycker det är så tråkigt. Spinning funkar iaf väldigt bra tycker jag. Magen är lite bökig att ha med sig förstås, men jag höjer styret lite så går det bra. V 33 nu :)
  • HellGott
    Ruter skrev 2016-03-06 09:34:53 följande:

Jag har :) är beräknad 28 maj. Bor i dalarna. Du då?

Jag är beräknad till 13 maj och bor i Marks Kommun. Hur mår du?
  • SJLN
    Cherryay skrev 2016-03-06 04:26:49 följande:

Ja det hoppas jag också, längtar tills denna helg är över för usch vad nojig jag varit.

Har du fått komma in på extra kontroll redan idag? Hur mår du?
    Oslobo skrev 2016-03-06 14:39:45 följande:

Jag tränade inte alls innan graviditeten men jag har nyligen börjat simma lite efter jobbet i hopp om att må lite bättre, det känns som en lagom nivå för mig ^^
  • Ruter
    HellGott skrev 2016-03-08 07:57:53 följande:

Jag är beräknad till 13 maj och bor i Marks Kommun. Hur mår du?

Går upp och ned ont i ryggen, håller på att svimma titt som tätt pga lågt blodtryck och en mass sammandragningar om man får gnälla lite :p men bara tre veckor kvar på jobbet :) du då?