• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    Maj2016 skrev 2016-04-17 07:50:52 följande:

Vecka 37 idag :), imorgon har jag tagit första dagen som ledig inför förlossningen.. Känns konstigt att gå och lämna barn på skolan för att sen gå hem och vara själv ett tag.. När gick / går ni hem från jobbet? Väntar mitt sjätte barn och börjar få förvärkar (äntligen) fått tryck neråt och känner att snart äntligen är det på g ;)

Vecka 35 för mig idag! Gick från jobbet igår :)
  • Snelson

Vecka 37 idag :), imorgon har jag tagit första dagen som ledig inför förlossningen.. Känns konstigt att gå och lämna barn på skolan för att sen gå hem och vara själv ett tag.. När gick / går ni hem från jobbet? Väntar mitt sjätte barn och börjar få förvärkar (äntligen) fått tryck neråt och känner att snart äntligen är det på g ;)

Jag jobbade sista dagen i fredags så nu blir det lite vila och förberedelser :) är i v 36+3 idag! Jag har haft en och annan förvärk men ingenting regelbundet alls. Magen har dock sjunkit rejält så det är skönt att känna sig lite mer mobil än innan.
  • Pyret13

V. 38 för mig idag och jobbar 1 vecka till sedan ska det bli skönt med lite ledigt! Ganska mör i kroppen, samlar vätska ganska ordentligt i ben och fötter. Har kapraltunnelsymptom i båda armarna och värk :(

• SJLN

Vecka 35+1 idag, så jag har några veckor kvar på jobbet än. Har tänkt jobba till den 20e maj. Sen får vi se om jag klarar av att hålla ut så länge, fogarna blir snabbt värre nu på slutet.

Jag tror minsann jag hade lite förvärkar här om dagen. Väldigt svaga men de kom med ungefär 6 minuters mellanrum och höll på i närmare en timme innan det slutade. Spännande
  • Pell

34+3 idag, gjorde sista dagen i torsdags, eller rent pappersmässigt görs sista dagen sista april (tagit semester se. Blir det GP)

Förresten vad är skillnad på sammandragningar och förvärkar? Blev osäker idag på vad som är vad, har länge fått typ ont i magen vid ansträngning och den hårdnar tvärt. Och nu kommer det lite när som och ibland känns det ganska ordentligt.
    Även börjat känna tryck neråt när jag går.
    Pyret har lagt sig mef huvudet neråt (tror jg kände av vändningen för ca 1v sedan).

• SJLN

Pell - egentligen vet jag inte vad skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar är men jag tänker att sammandragningar har jag haft till och från ganska länge, de har inte gjort ont alls och det kan komma nån lite då och då.

Det jag hade för några dagar sedan gjorde lite ont, det blev ett tryck nedåt, de höll i sig i närmare en minut per "värk" och det kom ganska regelbundet under en längre tid. Så det bör väl vara något annat än sammandragningar liksom?

Men vad det finns för kriterier för förvärkar vetti sjutton

• Callo
    Pell skrev 2016-04-17 19:37:23 följande:

Förresten vad är skillnad på sammandragningar och förvärkar? Blev osäker idag på vad som är vad, har länge fått typ ont i magen vid ansträngning och den hårdnar tvärt. Och nu kommer det lite när som och ibland känns det ganska ordentligt.

Även börjat känna tryck neråt när jag går.

Pyret har lagt sig mef huvudet neråt (tror jg kände av vändningen för ca 1v sedan).

Här kan du läsa mer om skillnader mellan sammandragningar och förvärkar.

www.1177.se/Skane/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Sammandragningar-under-graviditet/
  • Pyret13
    TriciaN skrev 2016-04-20 09:48:26 följande:

Hej alla! Ni som har foglossning, blev det ännu värre när barnet fixerat sig?

Jag upplever att jag fått mer ont senaste veckan i takt med att magen sjunkit. Upplevde inte detta förra gången och hon fixerade sig aldrig heller.