• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell
    hundenhubbe skrev 2016-05-04 21:23:55 följande:
    Känns skumt just nu. Får sammandragningar som gör lite halvont med tryck neråt. Kanske ska klocka när de kommer? Men om de var värkar borde jag väl veta de? (skumt hur fort man glömmer). Ligger i soffan och vågar inte röra mig, är rädd att de ska göra ont. Har molvärk i ländryggen...
    För min del så är jag rätt säker på att jag kommer veta när det är värkar eftersom jag spydde typ vid varje värk förra grav. Dvs från efter frukost till att jg fick Eda vilket kändes som evigheter, dottern föddes vid 6-7 på kvällen, ganska exakt ett dygn efter att vattnet gått. Så det är inte riktigt så att jag längtar till förlossningen... Och sen oron över att bara hastigt skjutsa storasystern till någon, tänk om det är mitt i natten..
  • hundenhubbe

Efter att ha vilat en stund på soffan gick de över men jag sov väldigt bra hela natten! Så de var nog bara förvärkar. Idag har jag lite tryck till och från ner och sammandragningar men inge mer. Är dock hemskt förstoppad så tog lactulos imorse och hoppas e ska hjälpa som de gjorde sist. Hemskt att inte kunna gå på toan fast de verkligen känns som man behöver de. Plus att de hjälper inte att lilltjejen i magen börjar röra sig som bara den just då jag försöker gå på toaletten xD

• HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-05 13:23:45 följande:

Efter att ha vilat en stund på soffan gick de över men jag sov väldigt bra hela natten! Så de var nog bara förvärkar. Idag har jag lite tryck till och från ner och sammandragningar men inge mer. Är dock hemskt förstoppad så tog lactulos imorse och hoppas e ska hjälpa som de gjorde sist. Hemskt att inte kunna gå på toan fast de verkligen känns som man behöver de. Plus att de hjälper inte att lilltjejen i magen börjar röra sig som bara den just då jag försöker gå på toaletten xD

Köp katrinplommon juice för magen :) funkar kanon!
  • Krickelin med Naemi
    SJLN skrev 2016-05-04 08:01:26 följande:
    Men bör inte du kunna få en igångsättning tidigare om du vill det? Jag tänker eftersom du har så stora problem och dessutom är öppen 4cm?
    De vill vänta så länge som möjligt. Är det inte fara för barn eller mamma så startar de inte fl förrän v 38+5 här. Så jag får vackert vänta. Som tur är är jag inte lika otålig den här gången för jag har mått sååå bra med mina mått mätt haha. Brukar inte kunna gå av extrem foglossning som brukar starta v6 i graviditeten, illamående konstant, migrän, you name it. Den här gången har det varit lungt. Visst har jag konstant huvudvärk, nu börjar det göra ont i rygg och jobbiga förvärkar, men det är inget mot vad det varit tidigare
  • SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-05 13:53:34 följande:

De vill vänta så länge som möjligt. Är det inte fara för barn eller mamma så startar de inte fl förrän v 38+5 här. Så jag får vackert vänta. Som tur är är jag inte lika otålig den här gången för jag har mått sååå bra med mina mått mätt haha. Brukar inte kunna gå av extrem foglossning som brukar starta v6 i graviditeten, illamående konstant, migrän, you name it. Den här gången har det varit lungt. Visst har jag konstant huvudvärk, nu börjar det göra ont i rygg och jobbiga förvärkar, men det är inget mot vad det varit tidigare

38+5 är väl iof ganska tidigt ändå, och känner du att du kan stå ut så är det absolut det bästa
  • mo med liten trea

Äntligen lite mer styrka på värkarna! Jag tog till ett desperat och kanske dumt knep igår och satte akupunkturnålar på mig själv. Och de eller naturen har fått mina förvärkar att tillta i styrka väsentligt! Alldeles för glesa än dock.

(för er som vill följa resultatet bloggar jag lite mer detaljerat ;)
    )

• hundenhubbe
    HonanHöna skrev 2016-05-05 13:35:44 följande:

Köp katrinplommon juice för magen :) funkar kanon!

Tack för tipset! Lyckades gå imorse iaf och fortsätter nog med lactulos tills allt blir bra igen! Så de blir lättare efter förlossningen. Vet att de var ett stort problem sist!
  • Tausen

Verkar vara på gång för flera stycken...vad spännande!! Jag vill oxå! Fast maken är bortrest resten av veckan så han kan få komma hem först iof... :)

• Anonym (C)

BF imorgon för mig. Men verkligen inga tecken på att något är på gång. Min BM erbjöd mig hinnsvepning snarast efter BF, vilket är på tisdag (om jag är öppen dvs). Vet inte om jag vågar. Känns läskigt.