• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Pell skrev 2016-05-03 08:24:53 följande:

Tror att min slempropp börjar släppa men är lite osäker. Märkte aldrig av den förra graviditeten. Så är lite rädd att sambon inte ska hinna hem är borta och jobbar i en v till..

Min slemmis börja lossna för 2v sen och jag kan ligga med värkar i två timmar sen bara avtar det. Vaknade halv 1 inatt av värk och sen höll de på 2 timmar sen avtar de bara :/ så de kan ändå ta tid ;)
  • Pell
    TriciaN skrev 2016-05-03 10:16:23 följande:
    Min slemmis börja lossna för 2v sen och jag kan ligga med värkar i två timmar sen bara avtar det. Vaknade halv 1 inatt av värk och sen höll de på 2 timmar sen avtar de bara :/ så de kan ändå ta tid ;)
    Låter bra med lite mer tid, har inte haft några värkar. Men sjukt mycket sammandragningar det gör liksom inte ont
  • TriciaN
    Pell skrev 2016-05-03 10:46:22 följande:
    Låter bra med lite mer tid, har inte haft några värkar. Men sjukt mycket sammandragningar det gör liksom inte ont
    Va glad för det ;) mina gör ont, tappar all kraft i kroppen. Men förhoppningsvis går det smidigare när det väl är dax. När värkarna kommer tänker jag varje gång "just det, de e såhär det känns vad har jag gett mig in i " ????
  • mo med liten trea

Urk, jag börjar tappa perspektiven för vad som är normalt och inte. Och har dåliga statistiska nyheter till er som börjat få känningar. Jag var beräknad för 1v sedan och har gått med förvärkar, stundatals regelbundna, i 4v nu! Jag väntar tredje barnet och trodde att jag visste hur det kändes när det är på g. Men nej.Bloggade om det i v 39:

slacklinerblog.wordpress.com/2016/04/21/forvarkar-i-veckor-med-tredje-barnet/

Och idag är det mer eller mindre staus quo. Blir galen!

• HonanHöna
    mo med liten trea skrev 2016-05-03 19:58:40 följande:

Urk, jag börjar tappa perspektiven för vad som är normalt och inte. Och har dåliga statistiska nyheter till er som börjat få känningar. Jag var beräknad för 1v sedan och har gått med förvärkar, stundatals regelbundna, i 4v nu! Jag väntar tredje barnet och trodde att jag visste hur det kändes när det är på g. Men nej.Bloggade om det i v 39:

slacklinerblog.wordpress.com/2016/04/21/forvarkar-i-veckor-med-tredje-barnet/

Och idag är det mer eller mindre staus quo. Blir galen!

Åh fy din stackare....
  • SJLN

Själv känner jag just ingenting. Lite av slemproppen gick ju förra helgen men senaste en och en halv vecka har det inte hänt någonting alls. Lite tryck neråt och mensvärk till och från. Är bara i vecka 37 men just nu känns det som jag kommer gå över och bli igångsatt. Men jag hoppas på att slippa det

• Krickelin med Naemi

Har haft konstant sammandragning i veckor nu. Magen är stenhård hela tiden och jag är sååå trött i musklerna nu. Mensvärk av och till, slemproppen helt borta, öppen ca 4cm... Hon får gärna komma nu. Tre veckor kvar till igångsättning. Piooo. Vill sova lite snart.

• SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2016-05-04 07:43:26 följande:

Har haft konstant sammandragning i veckor nu. Magen är stenhård hela tiden och jag är sååå trött i musklerna nu. Mensvärk av och till, slemproppen helt borta, öppen ca 4cm... Hon får gärna komma nu. Tre veckor kvar till igångsättning. Piooo. Vill sova lite snart.

Men bör inte du kunna få en igångsättning tidigare om du vill det? Jag tänker eftersom du har så stora problem och dessutom är öppen 4cm?
  • hundenhubbe

Att jag missat denna tråd! Hej alla! Har bf 21 maj så är i vecka 37+3 nu. Har en dotter som är 2 och 4 månader som föddes vaginalt i säte, bor i Jämtland, är 25 år,jobbar som sjuksköterska på en kirurgisk, har varit tillsammans med min sambo i 9 år (Hugh school sweet hearts ) och vill gärna följas åt och se vilka symtom alla har nu innan förlossningen. Väntar en dotter till som ligger med huvudet neråt, lycklig för de! Har haft huvudvärk i två dagar nu, min mage är inte riktigt som den ska. Känner mig bajsnödig men är typ inte de. Är förstoppad men de känns som när man är magsjuk ändå... Igår kräktes jag (gjorde de mkt förut och blev bland annat sjukskriven för de) vilket jag inte gjort på evigheter. Har även lite förvärkar på nätterna tror jag? Hade inga med dottern så vet inte riktigt hur de känns. Men de är sol stark mensvärk som gärna sätter sig i ländryggen! Haha vart ett långt inlägg men hoppas jag kan hoppa in här såhär sent! Mina andra trådar är inte så aktiva men denna verkar vara de! Ska läsa lite bakåt och se vad ni skrivit

• hundenhubbe

Kan tillägga att min dotter kom på bf så har fått för mig att denna lilla fis ska komna tidigare av någon konstig anledning :-P