• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • HonanHöna
    TriciaN skrev 2016-04-27 08:11:39 följande:

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

Känner samma här haha :)
  • SJLN
    josselitoo skrev 2016-04-27 03:46:25 följande:

BM igår och kände inget huvud neråt. Antingen ligger den sjukt långt ner eller säte. Så tillbaka om 2 veckor och känna igen. Annars UL och vändningsförsök... Jag som var säker på att den låg fixerad, hade sjukt tryck neråt förra veckan så funderade nästan på om den var påväg ut ;)

Jag håller tummarna för att den ligger sjukt långt ner är lite orolig att min ska ha vänt sig åt fel håll, för något har helt klart ändrats med hur den ligger, men har jag tur så har den bara fixerat sig ska till bm imorgon så får se vad hon säger då.

BM idag vi får se om loppan fixerat sig och hoppas järnvärdet gått upp. Men tror knappt då jag är så trött och fått ständig migrän.. Nu är jag faktiskt trött på att ha ständig smärta så hon får komma när hon vill :)

Hur gick det?
  • TriciaN
    SJLN skrev 2016-04-27 12:28:56 följande:
    Jag håller tummarna för att den ligger sjukt långt ner är lite orolig att min ska ha vänt sig åt fel håll, för något har helt klart ändrats med hur den ligger, men har jag tur så har den bara fixerat sig ska till bm imorgon så får se vad hon säger då.

Hur gick det?
    Fått upp järnet lite grann, inte gått neråt iaf. Och hon ligger fixerad. SF mått 32. Och är i v 35+2
  • Pell
    TriciaN skrev 2016-04-27 18:22:50 följande:
    Fått upp järnet lite grann, inte gått neråt iaf. Och hon ligger fixerad. SF mått 32. Och är i v 35+2
    UH på fredag får jag domen, om järnvärdet blivit bättre eller om det krävs injektion. Blä blä.

1månad kvar till bf men jag är livrädd att pyret ska bestämma sig för att titta ut tidigare, typ nu, bara för att pappan äntligen fått åkt på jobb efter att ha varit hemma jättelänge. så pyret måste hålla sig inne minst 2v till sen är det fritt fram.

Lite nervös över hur storasyster ska tackla situationen sen också, rädd att hon blir väldigt avundsjuk.
  • Snelson
    Krickelin med Naemi skrev 2016-04-27 07:30:41 följande:

Dax för BM imorgon. Nu har jag haft pinvärkarna och mensvärk i dagar. Jag har öppnat mig minst 4cm och all slempropp är ute. Det får gärna vänta men om det ska hålla på så här så kommer jag lessna. Jag har ju företaget som jag inte kan ta ledigt ifrån :-/.

Får starkare värkar så fort jag gör nåt och när jag sitter med mina vetekuddar får jag "skita-på-mig-reflexer" (ursäkta, haha) Så ingen lindring direkt.

Trots allt detta så veeet jag att det lätt kan ta 4v till, min kropp förbereder sig alltid för att vara helt startredo innan förlossningen så att det går fort. Men irriterande är det.

Usch jag hoppas det lugnar ner sig lite så att du hinner känna att du är mer "redo" eller att det passar sig bättre. Hur vet du att du är öppen 4cm? Då är man ju i aktiv förlossning?!

Jag känner igen det där du beskriver med "skita-på-mig-reflex" :) Den senaste veckan har jag haft en del sammandragningar och molande värk men nu har det ändrat karaktär lite sedan igår. Får kraftigare sammandragningar och även ett tryck bakåt, som att jag måste på toaletten... kanske är på g då?
  • Krickelin med Naemi
    Snelson skrev 2016-04-27 19:05:43 följande:

Usch jag hoppas det lugnar ner sig lite så att du hinner känna att du är mer "redo" eller att det passar sig bättre. Hur vet du att du är öppen 4cm? Då är man ju i aktiv förlossning?!

Jag känner igen det där du beskriver med "skita-på-mig-reflex" :) Den senaste veckan har jag haft en del sammandragningar och molande värk men nu har det ändrat karaktär lite sedan igår. Får kraftigare sammandragningar och även ett tryck bakåt, som att jag måste på toaletten... kanske är på g då?

Jag brukar smygöppna mig utan att fl år aktiv. Vilket gör att när det väl är på g så är det krystvärkar direkt. Det är mitt fjärde nu .

Jag har haft så mycket värk och känt hur det rört sig plus slemproppen som gått i omgångar så jag gjorde en egen koll och känte på tappen, fast den var ingen tapp utan öppen 4cm (4fingrar bred öppning typ) och tappen/kanten var ca 1,5cm lång.
  • jag_1987

Hej!

Ja har bf 1 juni.. Och har kännt sen i går massa molvärk/mensvärk ner till och i bland blir de smärtsamt.. Allmänt mycket tryck neråt.. De är mitt andra barn.. Är de normalt att känna molvärk/mensvärk så länge.. Med första kände ja då och då men inte så att de höll på eb hel kväll/ natt.. Nu på morgonen har de blivit bättre men känner ändå lite molvärk..

• TriciaN

Jag låg med 2 minuters värkar igår i en timme med 5-7 minuters mellanrum sen avtog det bara. Så kroppen kan nog allt lura en. Denna gången vet ju kroppen va som håller på att hända eftersom det är andra barnet

• Pell

Tror att min slempropp börjar släppa men är lite osäker. Märkte aldrig av den förra graviditeten. Så är lite rädd att sambon inte ska hinna hem är borta och jobbar i en v till..